cocheck Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Har et irriterende problem jeg håper noen kan hjelpe meg med, det er at når maskinen har stått på en stund, feks over natten, så er den totalt låst og må restartes neste morgen. Jeg legger også merke til at den jobber veldig selv om den ikke har vært brukt siden kvelden før. Alt går i saaakte film først når prøver å bruke den, før den etter hvert går helt i vranglås. Den er knapt en måned gammel så jeg skjønner ikke hvordan dette henger sammen. Det er en AMD Athlon 64 Processor 3500+ 2.2 GHz, 300 Gb ( i to partisjoner, hvis det skulle ha noe å si..) NVIDIA GeForce 6600 GT Ver. 6.14, 1024 Mb ram. Og jeg bruker Windows XP. Har også Norton systemworks 2005 innstallert, har hørt at dette ofte skaper mer trøbbel enn nytte, så jeg prøvde å "slå det av" en kveld, men maskina var like vrang dagen etter. Kan vel også ta med at jeg pleier å se på film før jeg legger meg (noe jeg ofte sovner av.. ) dvs at når jeg våkner igjen om morgenen så har den ofte stått med den " dvd meny" skjermbilde over natten. (bruker power DVD 6) Men det skulle vel ikke ha noen innvirkning? Uansett, er veldig takknemlig hvis noen vet hvordan det kan fikses! På forhånd, tusen takk! Endret 12. mai 2005 av cocheck Lenke til kommentar
rozon Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Har et irriterende problem jeg håper noen kan hjelpe meg med, det er at når maskinen har stått på en stund, feks over natten, så er den totalt låst og må restartes neste morgen.Jeg legger også merke til at den jobber veldig selv om den ikke har vært brukt siden kvelden før. Alt går i saaakte film først når prøver å bruke den, før den etter hvert går helt i vranglås. Den låser seg ikke alltid altså? Har du 'gammelt' tastatur med NumLock lys på kan du sjekke om det virker når maskinen er helt låst. (Gammelt indianertriks) Høres mest ut som en applikasjon har memory leak eller runaway og opptar all CPU og/eller minnet. Neste gang du legger deg, sett på Task Manageren, enten med grafene eller prosess lista. Hvis du ser at ressursbruken er høy bør du tenke i baner som malware/spyware. Når det er sagt, lockups kan forårsakes av mange ting. DMA/IRQ konflikter/krasj, ustabil hardware+++++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå