FranzJosef Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har forsøkt lenge å få adapterne til televoip til å funke uten hell... Er det noen som har et enklere oppsett som funker? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Telio, IP24... Listen er lengre og. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hva er fordelen med IP telefoni fra en leverandør i motsetning tl fks skype? : Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har selv Telio, og er veldig fornøyd. Har vært veldig stabilt. Men en er jo også avhengig av å ha en stabil bredbandslinje også da. Som du sikkert vet så er ip-telefoni avhengig av mange ting for at det skal fungere. Har du router så må denne konfigureres riktig. En uriktig kabel mellom router/modem så får du heller ingen summetone. Telefon over bredband er enda nytt, så jeg ville satset på de største aktørene som har mest erfaring. Adapteren fra Telio er "plug and play" her hos meg. Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Tørrfisk: Skype er avhengig av en pc for å virke. Ip-telefon er bare avhengig av bredbandslinje, og du kan bruke en vanlig analog tlf, trådløs eller med kabel. Slipper altså å ha pc'n på hele tiden. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Anser Telio som uaktuelle. Det er jo svindyrt!!! Da har jeg heller vanlig tlf der jeg er sikker på at det funker og talekvaliteten er god. Men hva med dette Skype? Hvordan får man ringt til vanlige tlf med det da? Hvis en bare kan ringe til andre Skype-ere så er det jo helt meningsløst, det har jo ingen så da kan en like gjerne chatte med lyd på MSN eller ICQ eller noe sånt...? Åssen er f.eks. IP24 da? Er det mye port forwarding og dill og dall som kommer til å skjære seg der også? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 De fleste tilbydere bruker vel SIP protokollen (eventuelt H.323), og da er vel de tekniske løsningene ganske like med tanke på routing ol. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Anser Telio som uaktuelle. Det er jo svindyrt!!! Du kan vel ikke underbygge den påstanden der litt? Endret 12. mai 2005 av Heia Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Anser Telio som uaktuelle. Det er jo svindyrt!!! Du kan vel ikke underbygge den påstanden der litt? "Kun 159,- per måned" Så mao, hvis du ringer veldig lite, blir dette svindyrt. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) "Kun 159,- per måned" Så mao, hvis du ringer veldig lite, blir dette svindyrt. Ringer du mye på 0 kr abb, så må du betale både oppstartsavg og telleskritt, kommer fort opp i 159 i mnd da også... Edit: Men når det er sagt, om en ringer lite med ett 0kr abb, så er jo det selvsagt billigst.. Endret 12. mai 2005 av Heia Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Det er der alle tar feil. Det er derfor mobilselskaper klarer å lure folk til å tro at det lønner seg med et abb. som en betaler 100 kr måned for og betaler 10 øre mindre per minutt. Vanlige folk tar ikke igjen 159 kr på å bare ringe. Med mindre det er en svært stor familie, eller et kollektiv eller noe helt spesielt. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg har solgt for Telio, og jeg må si at det norske folk har et annet bruksmønster enn du tror. De fleste vi treffer på ringer for mellom 200-500 pr. mnd. Så her er det faktisk en god del penger å spare. Ringer du for under 159,- så kan du vurdere om dette lønner seg selvsagt. Svindyrt er det jo heller ikke, et normalt Telenorabb. for hustelefon koster akkurat samme. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg har solgt for Telio, og jeg må si at det norske folk har et annet bruksmønster enn du tror. De fleste vi treffer på ringer for mellom 200-500 pr. mnd. Så her er det faktisk en god del penger å spare. Ringer du for under 159,- så kan du vurdere om dette lønner seg selvsagt. Svindyrt er det jo heller ikke, et normalt Telenorabb. for hustelefon koster akkurat samme. Og det kaller du billig? Ja det må jeg si. I USA har vel lokaltelefon vært inkludert i abonemnetet en mannsalder. Her synes vi det er helt greit å betale ei krone bare vi løfter røret. Det forundrer meg at du treffer på folk som ringer for 2 - 400 pr. mnd i _fasttelefon_. Det har jeg vel jeg aldri gjort. Foreldrene mine gjorde en imponerende jobb i å sammnlikene leverandører, de tjener et en tusenlapp eller 2 i året ved å velge IP24 med 0 i abonement. De var klart billigst for deres ringemønster. Som tildigere sagt, store familier ol kan kanskje tjene på 150+ i mnd med gratis ringetid men få andre. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Helt enig i det siste. Og dette er ikke så vanskelig å regne på for folk flest! Bare sjekk tlf-regninga hvis du har en for hver måned, trekk fra abb-kostnader så har man ringekostnader. Tror det er svært få av folk flest som til vanlig ringer for 200-500 kr!! De aller aller fleste vil ganske sikkert tjene på et abb. med kr 0 per mnd. Husk at en skal tross alt betale for mobil-tlf kostnader også. Får være grense for hva en skal bruke penger på. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 http://telepriser.no/ For de som er i tvil... Kan nevne at jeg har Telio. Plug and play + gratis til de mest aktuelle land i verden. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Kan jo f.eks legge til 100 minutter til USA og se hvem som er suveren vinner av bredbåndstelefoni . . . Lenke til kommentar
titus Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Televoip med internett fra Nextgentel fungerer fint hos meg. Litt plunder å sette opp, men det må det bli når jeg har egen router + Nextgentels i tillegg til telefonadapteret. Enklere oppsett, det må vel være å bruke PC'en, det Televoip kaller softphone. Da er det vel bare å åpne de riktige portene i router/brannmur, du slipper styret med eget telefonadapter. Endret 19. mai 2005 av titus Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 IP24 med Zero aboonemang er klart det beste og billigste dersom du ikke ringer mye, har selv Telio hjemme da vi ringer en del til utland, samt at at jeg har IP24 Zero softphone på min bærbare. Kvaliteten er god på begge produktene slik at det er ringemønsteret ditt som bør avgjøre hvem du velger. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Helt enig i det siste. Og dette er ikke så vanskelig å regne på for folk flest! Bare sjekk tlf-regninga hvis du har en for hver måned, trekk fra abb-kostnader så har man ringekostnader. Tror det er svært få av folk flest som til vanlig ringer for 200-500 kr!! De aller aller fleste vil ganske sikkert tjene på et abb. med kr 0 per mnd. Husk at en skal tross alt betale for mobil-tlf kostnader også. Får være grense for hva en skal bruke penger på. Hva har gjort deg til den store allviter. Hva vet du om folks alminnelige ringemønster? Her i huset ringer jaffal telefonen til alle døgnets tider og kona ringer minimum 3-4 ganger i løpet av dagen. Vi hadde en stund veldig lite ringing på fasttelefonen, men det var når hun hadde fri mobil gjennom jobben. Alle plasser der man har en tenåringsdatter vil telefonregningen være "skyhøye" og Telio-abb vil svare seg. En annen trend er vel at gutter ikke ringer like mye som jenter. Men det er jo oxo individuelt. Men klart, en person uten behov for å ringe noe særlig har ikke behov for annet enn et slikt gratis abb. Når alt det er sagt, så burde fasttelfonen vært gratis å ha i huset. Eventuelle ekstralinjer skulle kostet noen hundrelapper i året. Det hadde vært mer rettferdig å betale for faktisk bruk. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Til det siste.. Det er jo nettopp det jeg har nevnt at for spesielle tilfeller vil det lønne seg, f.eks. større familier eller ringesyke døtre eller noe slikt. Jeg og min samboer ringer jevnt, hver dag. Aldri i livet om vi ville tjent på Telio-opplegget. Og slik er det for det de aller fleste vil jeg anta. Er også helt uenig i at det rettferdige ville være å ha gratis tlf og betale for kostnader. Det rettferdige ville være å betale en mindre sum for å ha tlf og ringe gratis, f.eks. 50 kr mnd eller helst mindre. Grunnen til at det ikke er slik er at dette er markedstyrt og da går det tregt i svingene. Før i tiden var tlf nr 1 og nesten eneste kommunikasjonsmiddel, og da var det greit å betale ganske mye. Fordi brukte den mye og hadde ikke så mange andre utgifter i den kategorien. Nå har man også mobiltlf som har tatt over mye av utgiftsposten, i tillegg har man internett man skal betale for. Derfor bør det være en pakkepris for alt dette og fri bruk. Men siden kapitalen styrer tar det lang tid og man skal først tyne ut det man kan av gamle systemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå