Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med IP-telefoni

Anbefalte innlegg

Har et Grandstream Handytone 486 IP-Telefoni adapter. Ip-telefoni fra Televoip og nett fra UPC. Prøver å få dette til å virke med en CNet trådløs router.

Har gjort alle konfig. innstillinger riktig, men får ikke tlf til å funke via routeren. Har forsøkt å sette adapteret foran routeren. Etter en del jobb fikk jeg da telefonen til å funke, men adapteret ville ikke gi noe nett videre som det skulle til routeren og PCer.

Har nå omtrent gitt opp. Håpløse greier...har betalt mellom 1500-2000 alt i alt for utstyret. Skal det liksom bare være tap og ferdig med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du chello classic? Da får du tildelt bare en ip-adresse. Hvis den var registrert på mac-adressen til ruteren din før, så får ikke grandstreamadapteret tildelt adressen.

Prøv dette:

upc-modem -> grandstream -> ruter

trykk standbyknappen på modemet, trekk ut strøm. Vent i ett minute. Koble til strøm, vent i ett minute og trykk standby igjen. Så trekker du strøm fra grandstream i noen sekunder.... og så burde fungere alt...

Lenke til kommentar

Nei...

for som sagt så klarte jeg å få grandstream adapteret til å funke rett fra modemet. Men da fikk jeg ikke nett videre til routeren. Og jeg prioriterer nett! Så nå er det tilbake å knote med å få adapteret til å funke via routeren igjen.

Jeg kommer så langt at kan ringe fra den og snakke i nøyaktig 10 sek, men da brytes kontakten hver gang. Ringer jeg til den så ringer det på den analoge tlf tilkoblet adapteret, mens mobilen da bare sier "kobler opp" og det ringer ikke, velger jeg å bare ta tlf som ringer får jeg likevel ikke kontakt.

Har gjort alle port forwards rett og sendt screen shots av alt til televoip og de er hjelpeløse, sier at oppsettet skal være rett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...