Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opplever packet-loss med D-Link DI624+


Anbefalte innlegg

Heisann, folkens!

 

Har endelig kommet meg bort fra BKK og prøver nå ut Telenors ADSL løsning, nærmere bestemt 2mbit adsl linje. Har satt modemet (Thomson telenor-modem) som et bridgemodem og har satt inn en D-Link 624+ som router bak modemet. Opplever nå tidvis særdeles trege hastigheter, og har med WinMTR (monitoreringsprogram) funnet at det er pakketap opp i utrolige 80% når jeg belaster linjen - dette på kablet nettverk, det er også like ille på WLAN-tilkoblingen. Snakket med D-Link tidligere i dag og fikk beskjed om å redusere MTU verdien fra 1492 (standardverdi) til noe lavere. Satt vel med inntrykk av at vedkommende jeg snakket med (som for øvrig var hyggelig nok) ikke hadde peiling på hva han snakket om :thumbdown:

 

Med en MTU verdi på 900 sitter jeg nå med 5-20% pakketap, alt etter hvor mye jeg belaster linjen. Har en torrent gående med ca 16k inn/ut, når jeg ikke gjør annet på maskinen ligger denne og går med 5% pakketap (ca). Om jeg surfer litt aktivt, henter mail osv i tillegg, øker plutselig pakketapet til borti 20%.

 

Er selvsagt ikke bombesikker på at det er routeren som er problemet, dog mistenker jeg D-Link produktet fordi når jeg kobler en pc direkte på modemet og initierer PPPoE tilkoblingen fra PC'en, får jeg ikke pakketap i det hele tatt, uavhengig av hvordan jeg belaster linjen. Mistenker at det kan være problem med router/modem kombinasjonen fordi jeg prøvde med en annen og flunkende ny DI-624+ i kveld med nesten samme resultat, denne har jeg ikke endret MTU verdien på og ligger med 5-20% pakketap.

 

Av andre ting kan jeg vel påpeke at jeg selvsagt har oppgradert til siste versjon av firmware (2.7 så vidt jeg kunne finne) uten at dette har hjulpet noe særlig. Setter enormt stor pris på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med dette! :thumbup:

 

MacPål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme problemet selv. Jeg pratet med D-Link og sendte inn routeren til dem for testing. Jeg fikk den samme routeren tilbake, med ny strømforsyning, uten at det hjalp. Setter pris på om du poster eventuelle løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...