Gå til innhold

Internett åpner seg selv!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et problem med at Internett Explorer åpner seg selv når jeg ikke ønsker det. Dette er når jeg åpner min datamaskin. Får heller ikke til å skifte startside uansett om jeg bytter den med den jeg ønsker.

Ps. jeg bruker trådløst nettverk hvis det har noe med saken å gjøre..

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jarmo  Skrevet 11/05/2005 : 22:22

Nettleseren din er hijacket...

Sikkert ikke noen dårlig ide å forklare hva dette betyr jarmo.

Det du opplever kan tyde på at du har spyware eller adware på maskinen. dette er tilleggsprogrammer som ofte følger med annen programvare, eller som blir installert ved at man trykker ja på feil sted/til feil tid.

Mitt forslag er at du prøver å laste ned et program som kan oppdage og fjerne slike programmer. Så får du ellers bare rydde opp på maskinen din og avinstallere programmer du ikke bruker. Se artikkelen her (link)

Videre vil jeg foreslå at du prøver å være kritisk og lese/sette deg inn i de tingene du svarer ja til når de popper opp på skjermen. Raske klikk på ja-knappen er ofte årsaken til slike problemer som du beskriver.

mvh

Lenke til kommentar

For å unngå slikt i fremtiden hadde det nok ikke skadet å byttet nettleser (Firefox - Opera), da slike ting har vane for å skje ganske mye oftere ved surfing i IE. Men det må nok sies at oftest er det uvettig valg fra brukerens side som oftest har skylden, ikke nettleseren.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...