Gå til innhold

radeon 9550 256MB

Anbefalte innlegg

ok, nei da så. trodde kanskje du var 12-13 jeg. :p (ikke ondt ment)

nei men da kan jeg skjønne det ikke er så kult. ;)

det blir et helt ok kjøp ja, og du vil merke fin ytelsesforbedring så bare kjøp ivei du.

kan vel egentlig bare begynne og avslutte denne tråden nå, ikke så mye mer og tilføye er det vel?

edit:

Ai ai, sjekket 9550 mot 440mx.. lol de har samme multi-texturing fillrate, vertex rate og memory bandwidth...

oi er det så dårlig.. jaja.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men noen sier her at kortet er DRIT DÅRLIG noen sier det er OK, hvem skal eg høre på, gidd jo ikke akkurat å kjøpe de hvis de ikke er noe bedre enn mitt Nvidia GeForce 4 MX 440 64MB

P.S. eg har ikke betalt segleren endå, og har heller ikke hentet kortet, så det er bare å trekke seg. men eg gidd ikke å trekke meg bare for at de ikke er de beste kortet du finner.

Leste inne på en guide at 9550 kortet er det beste økonomi spille kortet, er det sant?

Lenke til kommentar

ja de sier jo bare at det ikke anbefales og gå noe lavere.

skal man finne det beste økonomi spille kortet så synes jeg man bør regne ytelse pr krone, og da tror jeg nok ikke 9550 kommer best ut.

ikke stol blindt på alt du leser på hw.no, de er bare vanlige ungdommer som oss selv som skriver det. ikke alt de har like god peiling på. spesiellt anbefalingssidene er litt skumle etttersom de oppdateres så sjelden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vegis:

Dersom du ikke har noen andre alternativer... og du "bare må" ha ett nytt skjermkort.. så er ikke det 9550-kortet verdens verste kort... Det har jo DX9-støtte.. og det kortet du har nå har jo ikke det..

Det noen av oss prøver (umulig?) å fortelle.. er at det er ett *dårlig* kjøp for kr.500.

Det er ikke mye bedre enn det du har faktisk.. vel.. jeg har ikke testet ett 9550, men jeg har hatt ett par MX-kort som "litt" klokket slett ikke var så aller verst.

Dersom du ser på denne testen vil du nok revurdere kjøpet.. og heller vente til du har råd til ett bedre skjermkort...(Selv om det er på tysk..ser du jo hvor dårlig kortet yter i forhold til f.eks. 9600Pro.. som forøvrig er "over-the-hill" idag)..

Du kan evt. ta det over PM dersom du er interessert i ett bedre kort.. Vurderer å "kvitte meg" meg enda ett 9600Pro jeg har til overs..

Edit:

Det finnes jo flere utgaver av 9550.. og det du har/hadde tenkt å kjøpe er definitivt ikke blant de dårligste skal vi tro de som har gitt tilbakemelding til Komplett (nå skal man ta de "reviews'ne" der med en stoooor klype salt da).. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
så du mener at mitt Nvidia GeFoce 4 MX440 64MB skjermkort kan klokkes slik at de faktisk e brukbare?

Nei, Radeon 9550 er en del bedre kort enn GF 440MX...

les spørsmålet mitt du, eg spurte om eg kan klokke mitt nåværende skjermkort GF 4 MX440 64mb slik at det duger like bra til spill som 9550, men om eg kan klokke det slik at det blir mer brukbart til spill, men selfølgeli ikke like bra som 9550 og oppover

Endret av vegis
Lenke til kommentar
så du mener at mitt Nvidia GeFoce 4 MX440 64MB skjermkort kan klokkes slik at de faktisk e brukbare?

Nei, Radeon 9550 er en del bedre kort enn GF 440MX...

les spørsmålet mitt du, eg spurte om eg kan klokke mitt nåværende skjermkort GF 4 MX440 64mb slik at det duger like bra til spill som 9550, men om eg kan klokke det slik at det blir mer brukbart til spill, men selfølgeli ikke like bra som 9550 og oppover

Nei, det kan du ikke !

Lenke til kommentar
Så en eller annen her nevnte noe om om at Radeon 9550 var dårligere enn Radeon 9500. Stemmer dette? Sitter nemlig på et radeon 9500 kort selv og er sugen på å tjene 500 spenn, hehe. :w00t:

Kortet ditt er mye bedre enn 9550...

Lenke til kommentar
Vegis:

Dersom du ikke har noen andre alternativer... og du "bare må" ha ett nytt skjermkort.. så er ikke det 9550-kortet verdens verste kort... Det har jo DX9-støtte.. og det kortet du har nå har jo ikke det..

Det noen av oss prøver (umulig?) å fortelle.. er at det er ett *dårlig* kjøp for kr.500.

Det er ikke mye bedre enn det du har faktisk.. vel.. jeg har ikke testet ett 9550, men jeg har hatt ett par MX-kort som "litt" klokket slett ikke var så aller verst.

Dersom du ser på denne testen vil du nok revurdere kjøpet.. og heller vente til du har råd til ett bedre skjermkort...(Selv om det er på tysk..ser du jo hvor dårlig kortet yter i forhold til f.eks. 9600Pro.. som forøvrig er "over-the-hill" idag)..

Du kan evt. ta det over PM dersom du er interessert i ett bedre kort.. Vurderer å "kvitte meg" meg enda ett 9600Pro jeg har til overs..

Edit:

Det finnes jo flere utgaver av 9550.. og det du har/hadde tenkt å kjøpe er definitivt ikke blant de dårligste skal vi tro de som har gitt tilbakemelding til Komplett (nå skal man ta de "reviews'ne" der med en stoooor klype salt da).. :)

Hva mener han med de då? /\

Lenke til kommentar
Men eg har ikke lyst på et 9500 kort.

hvorfor ikke? skjønner meg ikke på deg altså.. er radeon 9500 er jo bedre en et 9550, hvorfor vil du ikke ha det visst du kan få det til samme prisen?

og jarmo: jeg har allerede postet et konkret tilbud på et kort som kostet 500 og er mye bedre en 9550. kan gjerne poste linken på nytt. :)link

Lenke til kommentar
Men eg har ikke lyst på et 9500 kort.

hvorfor ikke? skjønner meg ikke på deg altså.. er radeon 9500 er jo bedre en et 9550, hvorfor vil du ikke ha det visst du kan få det til samme prisen?

og jarmo: jeg har allerede postet et konkret tilbud på et kort som kostet 500 og er mye bedre en 9550. kan gjerne poste linken på nytt. :)link

Jepp ! dette er det beste som finnes på markeder for 500,-

Edit: glemte :)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...