VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 på bilde ser du at det står minne avsatt til AGP port, vil de si at eg ikke kan ha 256MB skjermkort, eller bare at de gjeldende er 64? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 greit nok at kortet er bedre en 440mx, men synes ikke det er verdt 500,- men men, en hundrings fra eller til har strengt tatt ikke så mye og si i det lange løp. grattis med nytt skjermkort. edit: vegis, sigg'n din bryter med litt diverse regler. ka regler bryter den då? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det integrerte kortet bruker 64MB, det går bra med andre kort @256MB... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 ok. intigrert? du mener vel de som er i AGP porten Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 greit nok at kortet er bedre en 440mx, men synes ikke det er verdt 500,- men men, en hundrings fra eller til har strengt tatt ikke så mye og si i det lange løp. grattis med nytt skjermkort. edit: vegis, sigg'n din bryter med litt diverse regler. ka regler bryter den då? Brudd på forumreglene: Over 4 linjer i signaturen, samt ikke minste skriftstørrelse. Du har blitt rapportert, men moderator ser sikkert bort fra det nå som du har endret den.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) ok. intigrert? du mener vel de som er i AGP porten Er vel aperture size på 64MB ja... Endret 12. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Du vil slite med Doom 3 men det vil vel gå rundt på et vis i laveste oppløsning. det går fint med lav oppløsnig og detaljer på medium, så det går nok hel greit å spille doom3. hl2 også. dere må huske at kortene blir ikke noe dårligere i spesifikasjonene selv om de blir mer gammeldagse. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 men ka betyr aperture? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 aperture? Det betyr enkelt forklart at Bios/OS'et setter av en "buffer" (egentlig en peker-tabell) i system-memory som benyttes for "textures" (det som er bakgrunner/mønster i 3D-spill). Dvs. når det ikke er nok RAM på skjermkortet (noe du ikke behøver å bekymre deg for).. så benyttes system-RAM... Du setter APG aperture size i Bios (Advanced Chipset Config..).. default er typisk 128MB... Når det må taes ibruk i spill..så er effekten som å "dra i brekket" på en bil... Da lagger det voldsomt... Ad topic: Du kunne med fordel brukt ca. 500kr på ett demo/brukt 9600Pro m/128MB skjermminne.. Det ville vært ett bedre kjøp..men nå er det for seint.. og du bør ikke tenke så mye på om du har gjort ett godt/dårlig kjøp.. Noen feil må man jo ta i livet.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 aperture? Det betyr enkelt forklart at Bios/OS'et setter av en "buffer" (egentlig en peker-tabell) i system-memory som benyttes for "textures" (det som er bakgrunner/mønster i 3D-spill). Dvs. når det ikke er nok RAM på skjermkortet (noe du ikke behøver å bekymre deg for).. så benyttes system-RAM... Du setter APG aperture size i Bios (Advanced Chipset Config..).. default er typisk 128MB... Når det må taes ibruk i spill..så er effekten som å "dra i brekket" på en bil... Da lagger det voldsomt... Ad topic: Du kunne med fordel brukt ca. 500kr på ett demo/brukt 9600Pro m/128MB skjermminne.. Det ville vært ett bedre kjøp..men nå er det for seint.. og du bør ikke tenke så mye på om du har gjort ett godt/dårlig kjøp.. Noen feil må man jo ta i livet.. så du mener eg har gjort en feil? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 eller egetnlig har eg ikke gjort en feil, har valgt å ikke handel på nettet fordi då slipper eg frakt, og han eg har kjøpt dette kortet av bor bare 1 min fra der eg bor, og då betaler eg kun 500 hvis eg skulle ha kjøpt på nettet motte eg betalt ca 150 kr i frakt og då hadde d eblitt kr 650 og eg har ikke så masse penger, har andre ting å bruke pengene mine på Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det var en liten fleip.. men du skjønte det ikke.. Fikk du svar på spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Det var en liten fleip.. men du skjønte det ikke..Fikk du svar på spørsmålet ditt? ja ok, dvs at eg har gjort en god handel? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 en god handel har du ikke gjort. det blir feil å si. men du har gjort en "over medium grei" handel altså ikke en dårlig handel, men en ok handel. du kunne ha kjøpt 9200se til 2000,- :!: Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 et 9200 kort skulle eg egentlig kjøpe for 50 kr, men selgeren trakk seg. så derfor endte eg opp md dette kortet Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 dette ville vært et mye bedre kjøp.. men er jo som sagt litt sent nå. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 jaja, e tror no at eg greier å kjøre nyere spill på de skjermkortet eg har kjøpt då, eg har mnop greid å spilt doom 3 md mitt Nvidia GeForce 4 MX440 64MB då, men på lav oppløsning Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 et 9200 kort skulle eg egentlig kjøpe for 50 kr det hadde faktisk vært et ganske ok kjøp! 9200 er tro det eller ei verdt 50,- :!: Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 9200 til 50,- er et bra kjøp ja, det er jo ca 1/6 av nypris. 9550 til 500 derimot er ikke så bra, det er vel noe sånt som 5/6 av nypris.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå