Gå til innhold

Logitech Cordless Desktop Optical

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpee tradløs tastatur / mus, og tenkte at det kunne være greit å kjøpe setet...

Noen som har prøvd den?

Et par enkle spørsmål:

1. Hva slags batteri bruker den?

2. Er det en motaker for tasatur og en for mus eller to i et ?

3. Hvor ofte må jeg skifte batt. ?

4. Hvor langt fra PCen (motakkeren) kan jeg være?

Tar gjerne imot andre forslag eller tips...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte settet hos komplett for en stund siden, og har vært stort sett fornøyd. Er ikke helt sikker på om den brukte AA eller AAA batterier (sitter ved en annen maskin nå), husker bare at de fulgte med settet :smile:

Den bruker en felles mottaker for både tastatur og mus. Mottakeren har både utgang for usb og ps/2.

Er ikke sikker på hvor lenge batteriene holder. Tror musa bruker en del strøm pga optikken, mens tastaturet er snillere. I følge <a href="http://www.hardware.no/tester/input/cordless_optical/index.html">hardwares test </a> bør batteriene (2 stk) i musa byttes etter ca 1 måned.

Selve rekkevidden til senderen avhenger av batterinivået, men 3- 3,5 meter går vanligvis fint.

Noe jeg setter veldig pris på, er volumkontrollen på tastaturet, som virker overraskende bra.

Hvis jeg må utsette på noe, så måtte det være selve scrollehjulet på musa, den har en tedens til å "glemme" et hakk, for så å scrolle to hakk neste gang. Men dette er heller en feil hos driverene mine antar jeg...

Quote:

Noen som har prøvd den?

1. Hva slags batteri bruker den?

2. Er det en motaker for tasatur og en for mus eller to i et ?

3. Hvor ofte må jeg skifte batt. ?

4. Hvor langt fra PCen (motakkeren) kan jeg være?

Lenke til kommentar

Har helt min andre Optiske mus fra Logitech. Helt suverene begge to, bortsett fra at den nye har en tommelknapp på høyre side. Plasseringen av denne imponerte meg ikke. En annen sak jeg er litt misfornøyd med er selve utformingen. Den er ikke symmetrisk slik forgjengeren var. Veldig kjedlig for folk som er kjevhendte. Jeg bruker stadig vekk venstre hånda for å avlaste. Da er ikke denne musa så behagelig.

Som nevnte tidligere i denne tråden, så er det faktisk et gjennomgående problem med scrollehjulet. De fungerer fin de første månedene, etter dett begynner de å bli slarkete. Selvfølgelig har dette med hvor mye man bruker scrollehjulet, men det er vel litt i svakeste laget.

Den nye musa har jeg ikke hatt mer en to uker, så den er det for tidlig å uttale seg om.

OBS til alle med trådløst. Vær kritisk til hvor du setter mottageren. Den kan lett bli forstyrret av skjermer, PSU, spotlight lamper med trafo osv.

Lenke til kommentar

Hei Kjetil! Sover du ikke? :grin:

Det kan godt være at jeg har hatt uflaks. Som sikkert du og mange andre vet, så produserer de forskjellige ustyrsfabrikantene på forskjellige på plasser rundt om i verden. Jeg sitter med 4 stk Keytronic tastaturer hvorav 2 av de er produsert i Mexico, 1 i Malaysia og 1 i Thailand. Det er faktisk stor forskjell på alle fire.

Neste gang du er innom databutikk, så sjekk scrollehjulene på de forskjellige Logitechmusene. Der faktisk ganske ulike. Noen er lydløse, mens andre knepper høylydt. På en annen side så er ikke problemet så veldig stort. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-13 02:15, Oxford skrev:

Scroll hjulet virker perfekt hvis du ikke legger inn Logitech sine musdrivere! Så de har tydelige driverproblemer for musa...

Det har jeg ikke tenkt på, men da mister du den geniale snarveimenyen når du trykker ned scrollehjulet, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-13 03:12, Kjetil Lura skrev:

Veslemøy

Noen virker, Men eg vet ikke hva du tenker på, Når eg trykker på scrollehjulet får eg opp den som få siden til å gå ned og opp uten å bruke scrollehjulet.

Du sover fortsatt ikke? :grin:

Det er sikkert fordi du ikke har lagt inn driveren. Da får du reseveløsningen, tror jeg. Sånn ser greia ut når jeg trykker ned scrollehjulet:

Scroll.jpg

Jeg sladdet noen hurtiglinker av hensyn til min arbeidsgiver. HW ligger selvfølgelig inne på denne menyen. Veldig praktisk å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv et av de første cordless dekstop optical i norge og har hatt det siden :smile: Det fungerer perfekt, utenom at batteriene som sagt ikke varer så lenge i musa, måtte skifte etter cirka 2-3 måneder... så det kommer an på hva du bruker musa mest til, til spilling eller programmer/CAD... til spilling eller CAD varer det kort, kanskje 1 måned eller 2... mens til vanlig bruk kan det vare lenger :smile:

Men tastaturet er herlig lydløst og flatt, knappene er avrundede og passer liksom i hånda :razz: musa byttet jeg ut med en iFeel senere, ikke fordi den trådløse var dårlig eller defekt, men fordi jeg liker ifeel bedre, det ble for uvant med en ny mus etter så lang tid med ifeel/pilot mouse (de er omtrent like (ifeel er optisk og har vibrasjonsfunksjon men ellers er de like :razz:))...

Men det er kanskje det lureste du kjøper til PC'en din på ei stund... :smile:

Lykke til!!

Lenke til kommentar

ChriZno: haha. Siggen din tar jo helt av!

Rekkeidden på musen keyboardet varierer enormt! Tror rommet mitt er litt merkelig laget siden jeg aldri får rekkevidden til å bli mer enn ca 1 meter fra skjermen.

Noen plasser på rommet kan jeg går flere meter vekk uten problemer, mens andre plasser (der jeg sitter) er rekkevidden elendig. En gang jeg gikk ut fra rommet mitt, funket keyboardet nesten 20Meter vekke fra senderen! (men innpå rommet kan jeg bare gå ca 2 meter.) Blir ikke helt klok på det der...

Lenke til kommentar

Gezuzz og House: Hehe ja heg vet den er stor, men det er samme sigen jeg bruker på gamershq.madonion.com forumet :razz: og der skal den være cirka så stor... her kanskje det virker rart med den størrelsen... og gezuzz: ja alle burde ha bilde-sig, det er jo driiitøft med bildesiger, blir mye mer kreativt da :razz: :razz:

Lenke til kommentar

1. AA

2. Det er en motaker, Musa kan du bruke som ps2 eller usb (adapter følger med) og tastaturet bare ps2.

3. Musa skal klare 3 månder, Men i manuellen til den står det at du bør bruke den på en lys underflate for å spare strøm, Bruker selv en mørk musematte og bruker å ha 7-10 uker levetid på batteriene (2 stk). Men dersom du ikke har musa på en lys matte når den ikke er i bruk vil den ikke koble seg helt av og dermed bruke en del bortkastet strøm. Tastaturet bruker 4 AA batterier (samme type) og skal ha en levetid på 6 månder :smile: har hatt mitt i over ett år nå og brukte det vell nesten 7 månder før eg merket at kontakten vart dårlig, (med gjennomsnitt 8 timers dagelig bruk).

4. Tok med musa mi en gang ut og stod ca. 8 meter i fra sendern og det var 4 vekker mellom musa (virket ikke helt supert men reagerte på klikk) så du kan trygt sitte noen meter fra sendern uten problem. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...