Gå til innhold

Mac PowerBook G4?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer bærbar mac til sommeren.

Jeg har funnet en som ser ganske bra ut, og prisen er deretter.

Mac PowerBook G4:

• PowerPC G4-prosessor på 1,67 Ghz

• Styreflate med rullefunksjon

• 1 GB DDR333 SDRAM - 1 SO-DIMM

• 100 GB Ultra ATA/100-harddisk (5400 rpm)

• 8x SuperDrive (DVD±R/CD-RW-stasjon)

• AirPort Extreme-kort

• Tastatur med belysning og Mac OS

• ATI Mobility Radeon 9700 (128 MB DDR)

• 17-tommers TFT-skjerm (1440 x 900)

• Internt 56K-modem

• Strømforsyning

• Batteri

• Gigabit Ethernet

• FireWire 400 og 800

• 2 USB 2

• Kombinert analog/digital I/O

• DVI- og S-Video utgang

Sendes vanligvis innen: 3 dager

Gratis levering

Sum: NOK 25.930,00

Er det noen som har erfaringer med mac som kan gi tips og råd?

Hvordan er det med lydkort? Er det lydkort på pc'en i d hele tatt eller? Jeg fant ikke ut av det..

mvh

Trond W.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette blir ditt første møte med Mac OS anbefaler jeg at du tar en tur på Eplehuset, eller noen annen Mac-forhandler og tar en prøvetur. Om du ikke har mulighet til dette anbefaler jeg deg å lese en del om Mac OS X og dets fordeler og bakdeler. Egentlig burde du gjøre det uansett, om du er en fersking.

Ellers er maskinen ganske heftig på alle måter, inkludert pris. Men siden du vurderer Mac er det jo "få" andre alternativer. Men du er ikke tilfeldigvis student på høyskole- eller universitetsnivå? Hvis ja, da har du muligheten til å bli ADC Student-medlem og således erverve en engangsrabatt på en Power-maskin (enten PowerBook eller PowerMac) pålydende 20%. Kostet 99 $ å bli medlem sist jeg sjekket. Merk, du kan kun bruke denne rabatten èn gang og på èn maskin.

Og ja, det er (selvsagt) lydkort i maskinen.

Lenke til kommentar
Om dette blir ditt første møte med Mac OS anbefaler jeg at du tar en tur på Eplehuset, eller noen annen Mac-forhandler og tar en prøvetur. Om du ikke har mulighet til dette anbefaler jeg deg å lese en del om Mac OS X og dets fordeler og bakdeler. Egentlig burde du gjøre det uansett, om du er en fersking.

Ellers er maskinen ganske heftig på alle måter, inkludert pris. Men siden du vurderer Mac er det jo "få" andre alternativer. Men du er ikke tilfeldigvis student på høyskole- eller universitetsnivå? Hvis ja, da har du muligheten til å bli ADC Student-medlem og således erverve en engangsrabatt på en Power-maskin (enten PowerBook eller PowerMac) pålydende 20%. Kostet 99 $ å bli medlem sist jeg sjekket. Merk, du kan kun bruke denne rabatten èn gang og på èn maskin.

Jeg er student ved en videregående skole nå, men etter sommeren skal jeg ut i lære, med lærekontrakt.. Er det mulig å få rabatter på dette tror du?

Lenke til kommentar

Jeg er student ved en videregående skole nå, men etter sommeren skal jeg ut i lære, med lærekontrakt.. Er det mulig å få rabatter på dette tror du?

Jeg har desverre ingen butikker i nærheten som driver med mac, iallefall som jeg vet...

Lenke til kommentar
Bruk http://store.apple.com/Apple/WebObjects/noInd da den gir studentrabatter.

Minne kjøper du en annen plass enn hos Apple Store. Trenger du virkelig bærbar? Bortsett fra bevegelsesfriheten gir en stasjonær mac mye mer igjen etter min mening.

Hvor skal man kjøpe minne da?

Hvilket minne er det?

Vet det er 333Mhz PC2700, men er det SO-DIMM DDR eller SO-DIMM SDRAM? Fant ikke helt ut av dette..

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at det er mulig å melde seg inn i ADC uten å være student ved høyskole/universitet. Skriv en god "søknad" som du legger ved kopi av timeplanen samt ID så skal det funke... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at det er mulig å melde seg inn i ADC uten å være student ved høyskole/universitet. Skriv en god "søknad" som du legger ved kopi av timeplanen samt ID så skal det funke... :thumbup:

er ikke det litt juks da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

er ikke det litt juks da? :dontgetit:

Nja, skolesystemet er jo annerledes i andre land... Du kan tross alt være 19 år gammel å gå systemutvikling som studieretning i Norge - tilsvarer ikke dette f.eks. College-utdanning da?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...