Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc'en blir restartet etter spilling! noe med ram!

Anbefalte innlegg

Jeg spiller f.eks brothers in arms elr PoP2 så blir sjermen blå, så restartes pc'en!" pc'en er 3 uker ny, og jeg har blitt fortalt at kanskje rammen har feilen! ingen som har peiling hva jeg skal gjøre?er det software elr hardware?

Endret av santana89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er feilmeldingen som er på blåskjermen?

Last ned memtest for å teste minnet ditt.

Hva er din maskinvare?

Hva er temperaturen på komponentene dine? (CPU, NB, "Skjermkort hvis du har sjans for det"). Last ned f.eks Everest Home Edition for å finne ut din maskinvare samt temperatur på forskjellige komponenter.

Lenke til kommentar

Jeg rekker ikke å sje hva som står på feilmld! det tar 1 sec før den restartes! jeg spiller kanskje i 5 min, så sjer det:( jeg ser bare at sjermen blir blå! jeg vet at pc'en ikke blir overhetet!Jeg vet ike hva dette er...! noen sier at det garantert er rammen, mens andre sier grafikk kort:(hjelp, trenger hjelp!

Lenke til kommentar

Hvordan kan du vite at maskinen ikke blir overopphetet?

Hvis du svarer på spørsmålene, og gjør enkelte forslag som forskjellige brukere skriver til deg, så er sjansen så mye større for at du faktisk finner ut feilen enn at du bare skriver "Trenger hjelp"!

Vi er ikke synske, derfor trenger vi informasjon om litt av hvert.

Kan du svare på spørsmålene mine nå?

Maskinvare? Temperaturer? Kjørt memtest?

Prøv også å oppdatere skjermkort driverne.

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar

jeg har kjørt alt! nye drivere har jeg! 1 gb ram! 4 vifter(nye) 500w strømforskyning, 6600GT 128 mb grafikk kort. vanlig temperatur når jeg spiller er 33-37c! bruker aldri å gå over det. noen som enno vet problemet?jeg har ikke kjørt memtest, fordi jeg vet ikke hvordan jeg gjør det, men npen kommer p hjelper meg, men vis det viser seg at rammen er i orden, er det da grafikk kort(helt nytt) elr software?elr rett og slett spillene?(virker til kameratene mine)

Lenke til kommentar
vanlig temperatur når jeg spiller er 33-37c!

Er det rom temperatur du sikter til, eller en eller annen komponent?

jeg har ikke kjørt memtest, fordi jeg vet ikke hvordan jeg gjør det, men npen kommer p hjelper meg

Et lite søk på Google hadde gitt deg svaret. Et spørsmål her hadde sikkert gitt deg svaret. MemTest86 er ihvertfall en start link. Håper du får hjelp... :)

men vis det viser seg at rammen er i orden, er det da grafikk kort(helt nytt) elr software?elr rett og slett spillene?(virker til kameratene mine)

Kan være.

Før du blir irritert over at jeg ikke har hjulpet deg særlig mye mer, tenk følgende: Du ringer en bilmekaniker og forteller ham alle spesifikasjonene på bilen din, og avslutter med at bilen ikke starter. Forventer du da at bilmekanikeren på mirakuløst vis kan fikse bilen din?

Å fikse PC problemer er å ta ett og ett skritt og på den måten finne ut hva som virker og hva som feiler. Du begynte med spørsmål om minnet, og svaret vil være en måte å teste minnet. Da bør du få dette testet før du fortsetter og da må du jo inkludere om dette var OK eller ikke. Så kommer neste test. Og neste... osv...

Qapla' ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...