danjohan Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Morn.. Jeg har en Ford Mondeo 98 mod.. Det er no som ikke stemmer med den... Skjedde for ikke så lenge sia. Probbet er at bilen rister når jeg gir gass i fri! Hele bilen asså... Og den drar ikke oppover bakker.... Klarer max 40 km/t! Fusker som faen... Samma når jeg skal dra i gang i kryss og sånn, bilen hopper framover, akkurat som om jeg holder på å kvele den.. Flaut :S Hva kan være feil? Kan det være no med tenninga? Eller vann i bensina? Er en 2.0 i... Håper dere hjelper meg az! Tusen takk =) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Gode gamle "rusk i forgasser'n-problem"?? Kondens i bensina er også en mulighet ja Prøvd kondensfjerner? Edit: Så ikke at det var injection på den, så kan hvert fall utelokke "rusk i forgasser'n"... Som Opus sier, så høres det riktig ut ja Endret 11. mai 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Den går ikke på alle sylindra, sjekk pluggene, pluggkablene og fordeler. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Gode gamle "rusk i forgasser'n-problem"??Kondens i bensina er også en mulighet ja Prøvd kondensfjerner? Hehe Som jeg sa, 2.0 i... Er ikke gasser på denna skjønneru Jupp, har prøvd kondensfjerner for injection Men, takk for svaret fordet Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Stor sannsynlighet for at du har tett bensinfilter, da vil ikke bilen få nok bensin og gå sabla dårlig og uryddig Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Kan være forskjellige ting som gjør at bilen rister når du gasser på. Men det høres, som sagt, ikke ut som den tenner på alle sylindrene og da er det forhåpentligvis tenningen, i motsetning til en større mekanisk feil i motoren. Da blir det nok, som nevnt ovenfor, tennplugger, pluggledninger og fordeler. Skru ut en og en tennplugg og legg den med stiften helt inntil motorblokka, mens den ennå står i pluggledningen. Vri raskt og forsiktig på tenningen. Sjekk om det kommer blå gnist fra pluggen. Hvis det gjør det, skru den på plass og gjenta dette på de resterende tre pluggene. Slår alle pluggene gnist, er det etter all sannsynelighet ikke tenningen din. Da kan du sjekke beinsintilførselen (filter og til slutt bensinpumpen). Lykke til! Liam Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Eventuellt start motoren og dra av en og en pluggledning om gangen. Er det gnist på pluggen synker turtallet, er det ingen endring på turtallet er det ikke gnist på pluggen. Dette er noe du bør gjøre før du mistenker andre ting, siden det er en sjekk som tar 20 sekunder. Husk ordtaket; Tenninga har skylden inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Husk ordtaket; Tenninga har skylden inntil det motsatte er bevist. Enig med du! Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Tusen takk all sammen for innspillet =) I dag bytta jeg alle 4 pluggene, og nå går den som ei klokke Dere kommer nok til å høre fra meg seinere tenker jeg... Skal montere turbo og no stæsj seinere i sommer tenker jeg Håper dere gidder å hjelpe meg da å... Hehe Ha en fin dag videre da.. Hilsen happy meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå