steinarness Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg har nå tre maskiner i nettverk. Alle kjører windows 98 og er koblet i en hub med en uplink. Alt fungerer fint. Så skulle jeg sette opp en ftp server i kjelleren. Jeg fikk alt til å fungere på en av de andre maskinene bare for å teste. Jeg bruker Serv-U 4.0 og dyndns. Så skulle jeg legge alt over på serveren i kjelleren. Jag har sittet nå i tre dager og innstallert og avinnstallert og ingenting skjer på denne maskinen. Jeg fant et program som heter port detective som fant ut at absolutt alle porter er blokkerte hos meg, det konkluderte også dette var det fint lite å gjøre noe med. Jeg er ikke bak noen brannmur eller noe.... enda. Så hvorfor er alle portene blokkerte? Jeg er nybegynner på slikt, men nekter å tro at nå er det ikke mer å gjøre. Jeg har kjørt port detective på de andre maskinene i nettet og der er alt vel. Er det ikke typisk.. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 det kan hjelpe om du forklarer kva internet oppkobling du har Lenke til kommentar
steinarness Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Å ja. Det er Charlie abonement DSL fra Nextgentel Lenke til kommentar
steinarness Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Et Crisco modem altså Lenke til kommentar
Borf Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 her står det litt om korleis du skal opne porter, og korleis du skal henvise eine porten til ein av maskinene i netverket http://nergal.homeip.net/ http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/ Lenke til kommentar
steinarness Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Hahh... :smile: Skal innrømme at jeg først ikke skjønte mye av dette, men jeg er sta. Lastet ned tokenring og brukte litt fra begge sidene. Modemet malte som en katt da jeg la inn nat verdiene. sekundet etterpå var alt som det skulle. Tusen takk for super veiledning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå