johnhermann Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei, jeg er fortvilt. Specs: ABIT IS-7 V2 hovedkort. Intel P4 3,2 Ghz CPU 512 Mb DDR400 Ram Jeg kjørte med orginalvifta disse temp.ene: CPU @ Bios = 65 grader CPU @ Load - 75-81 grader Ser andre folk på forumet her - har 30-50 grader i idle ?!!! Er PCn min j**** CP - eller er det noe annet? Jeg kjøpte et MIST tsunami komplett vannkjølingssett fra Microplex. Prøvde da med litt klokking, men for å få en stabil temp under 50 grader måtte jeg klokke NED. Med vannkjøling: CPU @ 175 fsb / 2.5 Ghz = 51 grader IDLE TEMP. !!! Hjelp..! Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Kjenner ikke settet ditt, men et godt vannkjølingssett skal klare å holde cpu-tempen på ca 10 grader celsius over romtemperaturen. En beskrivelse av hvordan du har satt sammen setet ditt ville hjulpet - bilde? mvh r. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Kan hende det hjelper å oppdatere Bios. Det hender seg at temperaturene som vises er feil. Lenke til kommentar
johnhermann Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Vannkjølingssettet er koblet slik: Pumpe -> CPU -> Chipset -> VGA -> Radiator (120mm x 120mm) -> Tank -> Pumpe igjen _________________________ Er radiatoren min for liten?? _________________________ Oppdatere BIOS, hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 husket du å IKKE ta for mye kjølepasta på? Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Eg ville heller kjørt: Pumpe ->Radiator (120mm x 120mm) -> CPU -> Chipset -> VGA -> Tank -> Pumpe igjen. Da får Cpu`en den kaldeste vanntempen mulig (rett etter at den er blitt kjølt ned i radiatoren).Men,det aleine er LANGT ifra nok til å forklare den høye tempen!Har du vifte på raiatoren,eller sirkulere bare det rundt i systemet og blir varmare og varmare? Lenke til kommentar
johnhermann Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Jeg brukte ganske mye kjølepasta, trodde mer ble bedre! er det ikke sånn ? Skal prøve den sist kombinasjonen også, skal se om det gjør noen forskjell.. Edit: Har ei fin PAPST-vifte som turer på full guffe. Endret 12. mai 2005 av johnhermann Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 nei det blir ikke bedre tyyynt lag med artic silver 5 skal nok gjøre susen smør på både kjøler og cpu Lenke til kommentar
johnhermann Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 tror du det kan senke temperaturene 20 grader? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 senket men med 10 iallefall sikkert mer vist du hadde på en del Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Husk luft isoler VELDI godt!så, om du har lagt på SÅ pass mykje at du har nermest "løftet" kjøleblokka opp...ja,du sjønner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå