Mirern Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei Har fått en epost fra telenor Uttdrag fra mailen:: I følge våre Internettlogger ser det ut til at det har blitt kjørt portscan, eller vært annen uønsket trafikk til andre, fra ditt Internettabonnement. Slike hendelser forårsakes trolig av virus, ormer eller andre former for infeksjoner av din maskin. Telenor har fokus på sikkerhet, og har ansvar for å beskytte våre kunder, våre egne og andre Internettbrukeres datasystemer. Vi har derfor sett oss nødt til å begrense din Internettilgang i en periode. Jeg har sendt mail tilbake 3 ganger og hver gang har de opnet linjen for så å stenge de fleste portene igjen 10 min senere. Veldig plagsomt siden jeg er en ivrig WoW spiller. Har lastet ned NIS men det bugger seg hver gang jeg prøver å installere det. Har derfor ikke hatt antivirus eller brannmur en stund. Noen som har opplevd noe lignende eller har noen tanke om hvordan jeg skal få opnet alle portene igjen? kanskje også forslag på andre antivirus firewall progs takker for alle svar Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Får du ikke installert Norton har du nesten garantert virus, og spesielt hvis du ikke har kjørt med virus kontroller på en stund. Lenke til kommentar
Mirern Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Har akkurat formatert, første jeg gjorde var og laste ned norton Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Har akkurat formatert, første jeg gjorde var og laste ned norton Hjelper lite at det er det første du gjør... Det du må gjøre: 1) Laste ned antivirus/brannmur (norman funker bra) 2) Dra ut nettverkskabelen (fysisk) 3) Installere windows (format C:) 4) Innstalere antivirus\brannmur 5) Koble til nettverkskabelen 6) Oppdatere windows ved hjelp av windows update (SP2 og mer) Endret 11. mai 2005 av blackninja Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Prøv å laste ned Adaware og se hva den finner. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 kjør denne http://no.trendmicro-europe.com/consumer/p...usecall_pre.php Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Det du kan gjøre, er å sende en mail til [email protected] og spørre om å få utdrag fra loggen din hos Telenor (denne mailen må selvsagt sendes fra online epostleseren ). Denne kan kanskje fortelle deg noe om hva som har gått av trafikk på linjen din, så du har noe håndfast å anngripe i forhold til feilretting/virussøking! Endret 12. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå