paroa Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei. Jeg la merke til at det var litt uenighet om diverse hastigheter og ferdigheter i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=413182 og er villig til å fortsette diskusjonen her istede for og ødlegge den andre tråden. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 160-180 km/t kan fjøres på bane/4felts motorvei, men ikke på en landevei med et felt hver vei... Ikke noe å treffe sier du? Hva med møtende biler da? Smeller det med 2 biler som kommer i 160 km/t hver, så vil ikke jeg være i nærheten... (garantert dødsulykke) Det var, skal jeg være ærlig, de mest idiotiske og minst gjennomtenkte innlegga jeg har sett på dette forumet!!! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Minn meg på å kjøpe hagle jeg kan ha liggende i bilen konstant, slik at jeg kan ta meg av alle idiotene som tydligvis ikke klarer å kjøre seg selv ihjel. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Å kjøre særlig fortere enn 150km/h på norske veier er idioti uansett kjøreferdigheter. Veiene blir altfor slitt etter vinteren. Alle som har kjørt med lavprofildekk burde vite dette. Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Når skal folk fatte noen enkle ting: NEI, det er ikke og skal ikke være noen personer på en 4felts motorvei, det er og skal ikke være store hull i den. Ergo er man feks. alene er det kun deg selv det står på... Skal vi ta høyde for fulle folk som raver rundt på motorveier og at det oppstår kratere når vi kjører så får dere som mener dette sette fra dere bilen og gå... Ja jeg kjører aggressivt som en taxi i byn, ja jeg har en hard høyrefot og ville vel nesten daglig mistet lappen, ja jeg har passert hastigheter som kun er lov i Tyskland til tider, ja jeg holder stort sett fartsgrenser i oslo sentrum, ja jeg holder farstgrensene rundt skoler og barn som leker i veien i boligområder. NEI jeg har ikke fått en eneste fartsbot eller blitt stoppet av onkel, NEI jeg har ikke vært innblandet i noen ulykker eller så mye som laget en ripe i min eller noen andres bil på de 50k+ jeg har kjørt med lappen så langt ei heller vært i nærheten av noe farlig. Kort sagt jeg vet at jeg har kontroll over MEG, noe mer trenger jeg egentlig ikke. Har og en viss idee hvor mye som skal til før bilene jeg har kjørt slipper, prøver alle på en åpen plass, for alle vet jo at esp er ubrukelig, uansett om bilen koster 10 kr eller 10millioner, i høy fart.... Hva folk på nettet mener eller andre bedrevitere/surrehuer/kranglefanter mener om min kjøring, inkludert politikere, bryr meg langt opp der sola aldri skinner....har NULL respekt for folk som slenger ting ut om andres kjøreferdigheter uten å har sett dem kjøre eller sittet på så enkelt er det. Nope er ikke en og annen idiot som tror jeg er verdensmester, ikke vil jeg være det heller. Har du "rett" til å hakke løs på andre når du ikke vet om du har noe du skulle ha sagt...? Så har du lyst å begynne å kverrulere/krangle så be my guest......jeg er ikke den som gir meg eller forandrer mine meninger uansett hvem som mener det er feil. Fart er ikke allt her i verden, terrengkjøring er forbudt....og baner er det lite av...resten bør man skjønne selv... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Kort sagt jeg vet at jeg har kontroll over MEG, noe mer trenger jeg egentlig ikke. Har og en viss idee hvor mye som skal til før bilene jeg har kjørt slipper, prøver alle på en åpen plass, for alle vet jo at esp er ubrukelig, uansett om bilen koster 10 kr eller 10millioner, i høy fart.... Den er jeg uenig i... Du skal vite hvor du har andre medtrafikanter Jeg vil ikke møte deg på veien hvis du mener du ikke har ansvar for noen andre Du kjenner ikke bilen før du har kjørt den en stund Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Når skal folk fatte noen enkle ting: NEI, det er ikke og skal ikke være noen personer på en 4felts motorvei, det er og skal ikke være store hull i den. Ergo er man feks. alene er det kun deg selv det står på... Skal vi ta høyde for fulle folk som raver rundt på motorveier og at det oppstår kratere når vi kjører så får dere som mener dette sette fra dere bilen og gå... Ja jeg kjører aggressivt som en taxi i byn, ja jeg har en hard høyrefot og ville vel nesten daglig mistet lappen, ja jeg har passert hastigheter som kun er lov i Tyskland til tider, ja jeg holder stort sett fartsgrenser i oslo sentrum, ja jeg holder farstgrensene rundt skoler og barn som leker i veien i boligområder. NEI jeg har ikke fått en eneste fartsbot eller blitt stoppet av onkel, NEI jeg har ikke vært innblandet i noen ulykker eller så mye som laget en ripe i min eller noen andres bil på de 50k+ jeg har kjørt med lappen så langt ei heller vært i nærheten av noe farlig. Kort sagt jeg vet at jeg har kontroll over MEG, noe mer trenger jeg egentlig ikke. Har og en viss idee hvor mye som skal til før bilene jeg har kjørt slipper, prøver alle på en åpen plass, for alle vet jo at esp er ubrukelig, uansett om bilen koster 10 kr eller 10millioner, i høy fart.... Hva folk på nettet mener eller andre bedrevitere/surrehuer/kranglefanter mener om min kjøring, inkludert politikere, bryr meg langt opp der sola aldri skinner....har NULL respekt for folk som slenger ting ut om andres kjøreferdigheter uten å har sett dem kjøre eller sittet på så enkelt er det. Nope er ikke en og annen idiot som tror jeg er verdensmester, ikke vil jeg være det heller. Har du "rett" til å hakke løs på andre når du ikke vet om du har noe du skulle ha sagt...? Så har du lyst å begynne å kverrulere/krangle så be my guest......jeg er ikke den som gir meg eller forandrer mine meninger uansett hvem som mener det er feil. Fart er ikke allt her i verden, terrengkjøring er forbudt....og baner er det lite av...resten bør man skjønne selv... du må huske på at du til en hver tid må tenke for alle di 10 bilene rundt deg , da man går ut i fra at det sietter en inkompetent idiot bak rattet på alle di , når det går fort må du tenke for ganske mange andre sjåføere jævlig rasket Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Når skal folk fatte noen enkle ting: NEI, det er ikke og skal ikke være noen personer på en 4felts motorvei, det er og skal ikke være store hull i den. Ergo er man feks. alene er det kun deg selv det står på... Vel, i norge kjører ufattelig mange med piggdekk enda. Det resulterer i dype spor, selv på 4-felts motorvei. Hvis du kjøre sånn som du skriver burde du ha funnet ut dette for lengst. Btw, hva for en bil kjører du med? Det kjipe med å kjøre hensynsløst er at du ikke kan la deg gå utover kun deg selv, kræsjer du i høy fart er sannsynligheten for at du tar med deg noen andre i samme slengen temmelig stor egentlig. Hadde du kun skadet deg selv ville nok de fleste bare gitt faen. Samme som vegvesenet sier, "nei, du får ikke skilter, har du bur og 4pkt. seler kommer du jo til å kjøre over fartsgrensen konstant". Og jeg som bare tenker på min egen sikkerhet... (Hadde vel ikke så mye med enmet å gjøre, men, men). Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvertfall sånn noenlunde fornuftige svar denne gangen.... Joda, det kan alltid være ti idioter rundt deg. Jeg tar ikke ansvar for hva andre gjør nei, det ville vært noe dritt om en gjøk kom over i min fil å traff meg front/front i 70, men det er utenfor min kontroll uansett om jeg står stille eller kjører fort. Kjører selv pigg så er vel en av de skyldige når det gjelder litt sporete veier, men der hvor jeg har hatt flatt jern er det jevnt og rett laaannngttt fremover. Uansett om jeg har veldig god tid eller dårlig tid kan man nok si at jeg elsker å kjøre bil, helst når det er tett snødrev, dårlig brøyta og mørkt. Så hva angår kjenne bil eller ei, har kjørt godt over 40k i Freelandern jeg normalt sett kjører, mener at jeg begynner å kjenne den nå, lukeparker stort sett før diverse kvinnfolk i byn har sett at det gikk ann å parkere der... Med andre ord bilen jeg kjører til daglig begrenser seg selv er større fare for at den velter i en sving enn att jeg når hastigheter hvor den slipper. Største overraskelsen så langt er at jeg forserte en bakke som vel var forebeholdt Defendere, riktig nok en bulk i sida men pytt sann bilen er jo til for å brukes. Kunne godt tenkt meg å få kjøre litt på bane, både terreng og asfalt, men er litt liten tid til det når man bor i byn.. Grunnen til at jeg vel ikke har fått bot enda er vel at jeg vet hvor man IKKE skal kjøre fort Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Ser at folk gir oss piggdekkbrukere skylda for de dårlige veiene. Greit, veiene blir ødelagte pga piggdekkbruken, men personlig NEKTER jeg å bytte til piggfrie dekk før Vegvesenet begynner å preparere veiene her bedre på vinterstid. Om morgenen i januar og februar er det ikke uvanlig at det er klink is i veien jeg kjører. På klink is kommer du ikke lengre enn til grøfta med piggfritt... Endret 12. mai 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ser at folk gir oss piggdekkbrukere skylda for de dårlige veiene. Greit, veiene blir ødelagte pga piggdekkbruken, men personlig NEKTER jeg å bytte til piggfrie dekk før Vegvesenet begynner å preparere veiene her bedre på vinterstid. Jeg bruker selv piggdekk og tror ikke jeg skal bytte med det første. Med piggfritt er jeg lost om jeg skal opp på fjellet. Men sånn er det å bo i norge. Spor i veiene gjør ikke stort uansett når man kjører i maks 110km/h. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 chma: ingen trenger å sitte på med deg eller se at du kjører for å oppdage at du er en elendig sjåfør. Kjøreferdigheter har du i hodet, ikke i kroppen. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 chma: ingen trenger å sitte på med deg eller se at du kjører for å oppdage at du er en elendig sjåfør. Kjøreferdigheter har du i hodet, ikke i kroppen. Jeg er uenig det der! Du kan ikke vite hvordan en person kjører uten å ha sittet på med den personen det gjelder, eller å ha sett hvordan den personen kjører. I dette tilfellet så har ikke du sett noen av delene og jeg vil si det er et meget dårlig grunnlag for å påstå at chma er en elendig sjåfør. Jeg synes veldig mye av det chma skriver stemmer og det er bra det finnes folk som tørr å si det! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Har dere sånn magisk vidunderbil uten fri-stilling i giret, eller clutch dere, da? Altså; dette var bare en spøk, men så døds alvorlig du er så kom ikke det som noen overaskelse på meg. Så alle dere som er sååå imot litt høyere fartsgrenser har dere aldri brutt noen lover før? aldri kjørt for fort? aldri gjort noen andre lovbrudd når det gjelder kjøretøy? Det tviler jeg ganske mye på! Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 chma: ingen trenger å sitte på med deg eller se at du kjører for å oppdage at du er en elendig sjåfør. Kjøreferdigheter har du i hodet, ikke i kroppen. Morsomt dette her...venter bare på slikt tull. Hvis jeg er så fordømmt elendig hvorfor har jeg ikke krasjet? Eller fått bøter? Nysjerrig, har du skadet bilen din under kjøring noen gang..? Eller bryter du aldri en eneste lov? Hvordan kan vi vite om du har ett eneste ord du skulle ha sagt..? Forresten, hvis du ikke har ferdighetene i kroppen hvordan i helvette kan man da ha ferdigheter i huet som er en del av kroppen... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Sjekk siden til denne amerikanske sjåføren fra California: http://www.expectnothing.com/CAR/strat.shtml Han kjører alltid med kamera i bilen og har lagt ut masse filmer av diverse situasjoner. Ligger spesielt mange filmer under "Freeway Passing" Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hvis jeg er så fordømmt elendig hvorfor har jeg ikke krasjet? Eller fått bøter? Grunnen til at du ikke har fått bøter enda må være flaks, hvis du ikke så "heldig" at du bor et så bortgjemt sted at UP aldri ville finne på å ta turen. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ser at folk gir oss piggdekkbrukere skylda for de dårlige veiene. Greit, veiene blir ødelagte pga piggdekkbruken, men personlig NEKTER jeg å bytte til piggfrie dekk før Vegvesenet begynner å preparere veiene her bedre på vinterstid. Om morgenen i januar og februar er det ikke uvanlig at det er klink is i veien jeg kjører. På klink is kommer du ikke lengre enn til grøfta med piggfritt... tull og tøv vis meg en vei og jeg skal kjøre der med piggfritt , ta man tidne til hjelp er det utrolig hva som går , tar selvfølgelig forbehold for bratte svingete bakker og annet som ikke er normalt . Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 vis meg en vei og jeg skal kjøre der med piggfritt , ta man tidne til hjelp er det utrolig hva som går , tar selvfølgelig forbehold for bratte svingete bakker og annet som ikke er normalt . Kom til å tromsø å kjør litt med piggfritt en mild vinterdag der speilisen glinser friskt i mot deg. Kommer jo ann på hvilken bil du har da... Men har selv taunus, og bruker piggdekk. Opplever ofte at jeg kommer frem problemfritt der audi quattroer og andre "siviliserte" 4WD'er sliter som bare det med piggfritt. Lenke til kommentar
chma Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Tilbake fra det en del såkalte forsiktige billister ville sett på som ett helvette...Roma.. Garanterer at det finnes Nonner på vei ut av vatikantet som kjører hardere enn de fleste her inne. Taxien på vei inn mot byn fra flyplassen, en eldre S-klasse holdt 160 på autostrada'n midt i veien og stort sett nær 100 i byn så lenge det var plass. Konklusjonen var at størst bil har forkjørsrett og at ALLE i Norge kjører pent...selv de "værste av oss"... Forresten når vi snakker om piggfritt, folk må fatte at piggfritt er piggfritt og kjøre deretter. Er det is/underkjølt regn så er piggfritt omtrent udugelig....har prøvd piggfritt ja..og skal ikke ha det igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå