olar0701 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har lenge hatt XP Home på c-disk og XP Pro på D-disken. Ved oppstart av maskinen kan man da velge hvilket operativsystem man vil benytte. Har nettopp formatert c- disken og da forsvant muligheten for multiboot. Slik ser oppstartsfilen ut : [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect Vet at jeg må redigere filen, men husker ikke hva jeg skal skrive.. Noen som vet... Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 hei. denne linja kan du lime inn i boot.ini fila di: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect dette gjelder om du har både Windows XP Home og Pro på samme HARDDISK. om du har Windows XP Home og Pro på forskjellige HARDDISKER kan du skrive dette: multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect lykke til. jeg mener at dette skal få fart på sakene. slik ser det iallefall ut i min boot.ini fil, men jeg kjører da Windows 2000 og XP i dualboot jeg da. Lykke til. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Takk Wil !! Det gjorde susen Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 bare hyggelig. fint at det ordna seg Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 men kvifor har du installert xp home og pro? kva er vitsen? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Vitsen er at hvis noe går galt i f.eks xp-home, virus m.m, så fungerer det andre operativsystemet uavhengig av hva som skjer på C-partisjonen Tror jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå