Gå til innhold

Stemmer disse spesifikasjonene til "Revolution"?

Anbefalte innlegg

MoSys en leverandør av “chips” til GameCube har uttalt at markedet kan forvente utgivelsen av Nintendo’s neste generasjons konsoll ”Revolution” i midten av 2006. Hvis dette stemmer kommer både Nintendo’s ”Revolutions” og PS3 ut samtidig.

Hva kan vi si annet enn at vi gleder oss.

Unika.com, en kinesisk webside, har allerede utgitt noen spesifikasjoner angående hardwaren tilhørende ”Revolution”

“four 2.5Ghz IBM G5 Custom cores, with 128KB of level 1 cache and a 512KB shared level 2 cache, while the graphics will be powered by a dual core ATI RN520 chipset, with 1MB of on-board eDRAM for the frame buffer.”

NINTENDOREVOLUTION.jpg

Furiousdogs.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men spesifikasjonene hørtes jo bra ut da, hvis de er sanne. Slår jo til og med xbox 360 med en liten margin :p

Men er jo litt usikkert.

Ser ut som konsollene slår på stortrommen denne gangen! Har alltid lurt på, hvordan skal de klare å holde temperaturen nede?

Lenke til kommentar

Håper de har en god vifteløsning for med 4 prosessorkjerner og det hele skal det vel sies at temperaturene kan bliu ganske høye. frykter støyete konsoller.

En annen ting. Såklart bildet er fake. Konsollen skal jo trossalt ha trådløse kontroller.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Dual core ATI RN520 :dribble:

I tillegg leste jeg en plass at det blir 512 MB RAM (delt med GPU'en)

Med tanke på at den ikke kommer før langt uti 2006, så er vel ikke disse specsene så urealistiske...

Kort oppsummert har vi altså (hvis ryktene til nå er sanne altså)...

PS3: 4 GHz PowerPC + 8 x SPE (vektorbaserte prosessorer), nVidia next-gen GPU

Xbox 360: 3 x 3.2 GHz PowerPC, ATI R500 custom next-gen GPU

Revolution: 4 x 2.5 GHz PowerPC, dual-core ATI RN520 GPU

Imponerende kraftpakker alle tre. Faktisk ingen som virker klart bedre enn de ande. Hvis alle bruker PowerPC, så forenkler vel dette også portabiliteten...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Håper de har en god vifteløsning for med 4 prosessorkjerner og det hele skal det vel sies at temperaturene kan bliu ganske høye. frykter støyete konsoller.

Ja, det frykter jeg også. Til og med mange som klager på at vifta til PS2 er støyende (særlig irriterende når man ser DVD-filmer). Den kjører på 300 MHz...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg får inntrykk av at PS3 er underlegen de to andre, der Revolution stikker av med en knapp seier....

Vet ikke jeg... Synest bare at 3x3.2GHz og 4x2.5GHz høres mye bedre ut enn ''bare'' 4GHz...

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Nei, det tar du feil. Det er i de 8 vektorprosessorene den virkelige kraften ligger i PS3. Den PowerPC-prosessoren tar seg bare av småoppgaver. Hvis Sony holder hva de lover med PS3 så vil den bli den kraftigste likvel.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Nei, det tar du feil. Det er i de 8 vektorprosessorene den virkelige kraften ligger i PS3. Den PowerPC-prosessoren tar seg bare av småoppgaver. Hvis Sony holder hva de lover med PS3 så vil den bli den kraftigste likvel.

Ja, håper du har rett!

Lenke til kommentar

Kan vi ikke holde oss i 4 dager til (5 dager for Revolution)? Alt vil bli avslørt på E3!

Selv om spesifikasjoner er fine greier så har det ikke noe med hvor bra en konsoll er, det er spillene som bestemmer det.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke holde oss i 4 dager til (5 dager for Revolution)? Alt vil bli avslørt på E3!

Selv om spesifikasjoner er fine greier så har det ikke noe med hvor bra en konsoll er, det er spillene som bestemmer det.

Er helt enig med deg der TCi, men hadde jo vært litt kult om jeg kunne briefe med at Nintendo Revolution var bedre enn Xbox 360 (Les: maskinvare) siden det nesten bare er dette som teller for folk som kjøpte xbox og sannsynligvis kjøper den nye.

Lenke til kommentar

Jeg får inntrykk av at PS3 er underlegen de to andre, der Revolution stikker av med en knapp seier....

Vet ikke jeg... Synest bare at 3x3.2GHz og 4x2.5GHz høres mye bedre ut enn ''bare'' 4GHz...

PS2 har 300MHz prosessor, så dette med systemspesifikasjonar kan du ta med ei klype salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...