MrOnslow Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei. Lurer på om det er noen her på Hardware.no som har noen erfaringer med LiteOn's SOHW-1673S dvd-brenner. Fant en test her. Ser ut til at det er et godt kjøp til 295 kroner. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har en liknede LiteON på jobb (husker ikke nummeret..). Helt grei brenner men tror ikke den kommer opp på nivå med de siste brennerne fra NEC/Benq. Eksempelvis må jeg brenne Samsung DVD'er som er sertifisert for 8x på 4X for å få like bra brennekvalitet som Nec 3500 klarer på 8X. Du kan lese en masse om LiteON her: http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=44 Lenke til kommentar
MrOnslow Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Takker og bukker. Den siden du linket til var faktisk kjekk Ble til at jeg bestilte et par av disse dvd-brennerene. 295 kroner er ikke mer enn hva en cd-brenner koster i disse tider. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Helt ok brenner på 8x DVD-Brenning. På 16x virker kun et fåtall DVD-Plater akseptabelt. Elendig CD-Brennekvalitet - så problemer med lesing av brente CD-R plater vil være sannsynlig. Brenn ihvertfall ikke på maks hastighet. Les min test her: http://www.cdfreaks.com/article/194 Lenke til kommentar
bengh Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hemm. Nesten så jeg fikk lyst til å kjøpe meg en LiteOn igjen. Begynner å bli lei å vente på at Nec skal slippe FW som gir meg rapportering av brennekvalitet på Nec 3500. Var meget fornøyd med den forrige LiteOn brenneren jeg hadde og Benq her jeg ikke lyst på da de ikke kunne lever i svart sist jeg kjøpte Hvor får du LiteON SOHW-1673S til 295,- ?? Lenke til kommentar
MrOnslow Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Hos www.elkjop.no Men disse er kun offwhite, og ikke sorte. Vet ikke om det er feilprising, men ...... Ser også at de har en BenQ CD-brenner (52X/32X/52X) til 99 kroner. Endret 12. mai 2005 av MrOnslow Lenke til kommentar
bengh Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Da er LiteON'n montert. Hadde svart front liggende. Fint at LiteON har standard front slik at man kan bytte om fronplate fra nærsagt hva slags enhet som helst (DVD/CD/DVD-RW). Brennekvaliteten på det jeg har testet er tett på Nec 3500 dog ikke riktig like bra. Støtter imidlertid bitsetting, brennekvalitet og er en bedre lester på dårlige/kopibeskyttet media. Godt supplement til NEC'n som etter at det ble annonsert for 2 mnd siden enda ikke har klart å levere FW som støtter brennekvalitets test på NEC 3500 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 SOHW-1673S kan også flashes til SOHW-1693S og får da 4x DVD-R DL. Tviler på at noen trenger det, men kan være greit å ha muligheten Lenke til kommentar
bengh Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jepp, har sjekka det. Alle muligheten som "kodegutta" levere var en viktig årsak til at jeg kjøpte LiteON igjen. Ellers kunne jeg kjøpt Benq - men liker å mekke. Tror forøvrig siste FW JS07 for 1673S og KS04 for 1693S skal være funksjonsmessig like slik at funksjonaliteten er den samme i spillerne etter at jeg oppdaterte. Dermed har jeg fått en 1693S billig For de som ikke kjenner disse gutta, ta en titt her: http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå