Deadringer Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 jeg har 1 dvdrom, 1 cdbrenner og har nettopp kjøpt med en ny dvdbrenner. da jeg skulle sette den inn kom jeg på at jeg har brukt den siste ide kablen til min nye hdd. jeg vil nødig måtte ta ut cdbrenneren, men ser ut som at jeg har lite valg. det jeg da lurer på er om jeg kan få kjøpt flere ide kabler som jeg kan koble til hk og så koble til komponentene i pc'en igjen. er det mulig? jeg har foresten dette hk'et Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Virker som om du har en IDE-kabel med to uttak, og en som bare har ett. Om det stemmer kan du bare kjøpe en IDE-kabel på f.eks Clas Ohlson, Biltema, Elkjøp, etc. og plugge i. Om du derimot har IDE-kabler med to uttak, og alle er brukt må du kjøpe en IDE-kontroller. http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1532 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Kjøp deg runde IDE kabler. Da får du et ryddig kabinett og bedre luftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Virker som om du har en IDE-kabel med to uttak, og en som bare har ett det er riktig. vil det si at jeg kan kjøpe en med 2utganger og plugge i den med 1utgang, så jeg får 1 utgang ekstra? Kjøp deg runde IDE kabler ja, vi får se hva som koster minst edit: leif Endret 11. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det stemmer det. Bare kjøp en som har to uttak, så skal det fungere fint. Husk jumpersettings. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 altså vil det bli slik som på sketsjen jeg har laget? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Du kan kjøre 4 ìde komponenter..... Skal du ha fleire må du enten bytte hovedkort eller kjøpe et Ide kontroller pci kort Men det ser ut som om du har SATA på det koret å da kan du kjøpe SATA til Ide konverter Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) det viste seg at jeg har 2stk idekabler med 2 utganger hver-altså 4 stk idekoplinger. fungerer ikke teorien min over da? må jeg kjøpe et slikt pcikort som det ble linket til av fredrikrb edit: hvordan fungerer den ide kontrolleren da? Endret 11. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) En pci Ide kontroller virker som den vanlige som er på hovedkortet ditt. Det er et pci kort med 2 ide utganger. Som gir 4 tilkoblinger Kan ikkje Bootes fra men elllers merker du ikkje forskjell http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110632&cks=PRL Endret 11. mai 2005 av meanbean Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Om du har to kabler, med to uttak på hver kabel trenger du ikke kjøpe noe om du har en harddisk, en cd-brenner og en dvd-romr. Da kobler du bare nye dvd-brenneren på et ledig uttak. Men, det er streng tatt ikke noen vits med tre cd\dvd-drev i en maskin. Holder med f.eks dvd-brenneren og cd-brenneren. dvd-brenneren leser dvd i tillegg til å brenne, så da kan du ha to brennere. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) det er streng tatt ikke noen vits med tre cd\dvd-drev i en maskin. det vet jeg, men jeg liker ikke å la god hardware bli liggene rundt jeg har uansett 2stk hdd og 1dvdrom og 1dvdbrenner. altså har jeg ingen ledige. En pci Ide kontroller virker som den vanlige som er på hovedkortet ditt så jeg trenger bare plugge den i pci porten installere driverne, så fungerer den identisk med den som er innebygd i hk'et? er det alt edit: leif Endret 11. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Stemmer.... Har sjølv et http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=106906&view=detailed i serveren min. Bakdelen med alle sånne kort er at det tar ca 15-20 sek lenger å starte pcen. Dette pga at den søker etter diskane, Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) det er verdt det! da kjøper jeg en ide kontroller takk for hjelpa alle sammen edit: foresten! hvilke er det beste og billigste av slike kort da? Endret 11. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Bare pass på at den støtter cdrom, er ikke alle som gjør det... Billigeste komplett har som støtter cdrom er denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=108656&cks=PRL Skal du bare ha HD på den så finner du en her http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10210 Du får somregel med kabel og,så sjekk under"Vis mer produktinformasjon" om det følger med kabel Endret 11. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå