Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er spillerne noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Har ikke så meget peiling på bilstereo, sist jeg kjøpte en spiller var for 9 år siden..

Har nå en kassettspiller i bilen, men vurderer å bytte...

Så er sp.målet, har det noe for seg å gå for spillere under 1k, eller bør man gå opp litt.. Da tenker jeg mest på kvalitet, bor i Nord-Norge, så dem bør tåle kulde. Jeg linker til noen aktuelle..

JVC KDS6060

Pioneer Bilstereo DEH-1700

Eltax ICE CR-440 CD-Radio, 4x40W Max, RDS, MP3

Er det noen av disse man bør utelukke helt, og kanskje det er andre alternativer der ute, eller bør man absolutt gå opp litt i pris?

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bygge på anlegget med forsterker og litt slikt senere ville jeg absolutt gått opp i pris. Det ville jeg egentlig gjort uansett da du tross alt får det du betaler for.

Ville satsa på enten Pioneer eller Alpine var jeg deg.

Skulle jeg foreslå noe blir det denne.

Håper du ikke fikk kontosjokk :)

Lenke til kommentar

Hei igjen Jalla ;)

Så var vi inne på dette med pris og lyd igjen da :p

Virker ikke som denne mannen er veldig opptatt i lyd, så noe dyr spiller er da ikke det nødvedigste!

Du får det du betaler for, men som jalla sier så gjør det ikke noe å gå opp litt i pris, da forskjellen på prisen ikke er like stor som forskjellen til lyden i denne prisklassen..

Kan du bruke 1500 og er villig til å gjøre det, så gjør det...

Kan du bruke 2000 og er villig til å gjøre det, så gjør du det ;)

Lenke til kommentar

God aften Pluggen :D

Hehe, Joda... Ser poenget ditt, det gjør sikkert Dre@m_Lord også.

Men han spurte jo etter forslag, og klok av skade så spør jeg om mannen skal opppgradere anlegget senere. Da er det kjipt å ha spiller med for få utganger og uten mulighet for nivåjustering av sub ;)

En spiller til rundt ~2500 spiller nok mye bedre en en til ~1000,

men derifra og opp må en nok til med sterkere lut en originalutstyr for å høre forskjell.

Uansett så er jeg enig med Pluggen om at du bruker det du er rede til å bruke.

Bedre lyd får du uansett, men hold deg til Alpine eller Pioneer.

Sjekk også bruktmarkedet, der kan du faktisk finne gode kjøp :thumbup:

[digresjon]

Spillern min har forresten innebygd tempmåler som sier fra når det er for kaldt for den, hele Norge er svinekaldt om vintern. Vurderer å montere tempmåler i den nye subkassa også, samt på forsterkerne.

Mer for gøy, men kjekt å ha.

[/digresjon]

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Joa, men lyden blir bedre i den klassen jo mer du går opp i pris...

Så prisen på bedre lyd, er lavere i forhold til stigningen i lyd, hvis du skjønner...

Teoretisk!!!!

La oss si en spiller til 1000.- spiller greit, gå så opp 50% i pris og du får 70% mer lyd...

Er dere med meg?

Dette er hva jeg ville sagt da...

Lyden blir jo ikke 70% bedre, men de 50% du la på til innkjøp, er verdt det ;)

Lenke til kommentar

Ok, så dere vil egentlig ikke utelukke f.eks pioneer spilleren som jeg linket til, dere vil bare ikke anbefale den...

Så om jeg skal ha en forsterker etc. senere så vil denne ikke være aktuell, er det det dere sier?

Og det med kulde, er det et problem alle spillerne har, i og med at du har en temp måler på spilleren. (Regner med at du har en spiller i en eller to prisklasser over..

Som dere forstår, jeg er ikke ute etter rå lyd, bare noe som kan overdøve litt motorstøy... :roll:

Og ps; Hvilket bruktmarked bruker dere, fant veldig lite her på bruktmarkedet.no

Qxl er utelukket mer eller mindre..

Lenke til kommentar

Du kan finne mye nytt på qxl.no for en billig penge...

Hvis du bare skal ha lyd, så er det ikke noe å utsette på den spilleren, å da slipper du MYE billigere unna enn en del av oss "lydfreaker" ;)

Men jeg vil si det er lurt av deg å velge en spiller med minst mulig knapper (sikkerhetsmessig)

Men den Pioneer'en ser jo helt prima ut for deg da :)

Lenke til kommentar

Sjekk ut bruktmarkedet på bilforumet.net og gatebilforum.net

Mulig du finner noe der.

finn.no er jo også ett sted verdt å prøve.

Skal du kun overdøve motorstøy greier nok DEH-1700 saken seg fint.

Og for å ta det heeelt nøye kan en jo si at pris/kvalitetsskalaen i spillerverdenen er eksponensiell, hvor en har pris på X aksen og kvalitet på y-aksen.

Alpinespillern jeg foreslo ligger nok rundt skjæringspunktet der kvalitet og pris møtes, mens DEH-1700'en ligger nærmere x - aksens skjæringspunkt med Y - aksen. Dog ikke nærmest, der finner du nok ting som boss i store dynger er jeg redd.

Hilsen Yngve som har fått utløp for litt matematikk på morrakvisten :D

Lenke til kommentar

hehe, mr. Yngve...

Skjønner hvor du vil, og matematikk og statistikk forstår jeg meg på... :p

Var inne på qxl, fordi noen anbefalte det, men det er jo bare pro selgere der med sine jalla( :innocent: ) saker..

Jeg ønsker kvalitet, det vil si en som ikke ryker ved første korsvei, samtidig er ikke kvaliteten på lyden sååå viktig...

Lenke til kommentar

Da vil jeg råde deg til å bruke så mye du anser som fornuftig å bruke på en spiller.

Selvsagt innen rimelighetens grenser for ditt behov, som jeg anslår til å gå ved ca 2500 ett sted.

Bruker du 1000-1500 så vil nok også den holde lenge. Det du får med en dyrere spiller er først og fremst bedre komponenter over hele linja, ikke bare spesifikt på lydkvalitetten. Men det er ikke vits å blakke seg på det heller.

Går du for en Pioneer eller Alpine er du iallefall sikret kvalitet fra bunnen av, deretter får du vurdere hvor mye du er villig å legge i det.

Om det ikke smerter å bruke ca 2500, så bruker du det, får du angstnevroser på vegne av kontoen ved tanken på å bruke to Falsen og en Grieg så tenker du på et tall som får deg til å stresse mindre og handler for det beløpet :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Må åsså ha nye pc deler. Men må klare meg med det eg har intil videre da anlegget mitt trenger en god del oppdateringer!

*kremt*mistalyd framme i bilen*Kremt*

Kjøp alpine spiller, det e nåkka eg anbefale!

Jalla, kossen spiller e det du har som har temperatur måler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...