Gå til innhold

Hovedkort som støtter 3x1024MB DDR 400

Anbefalte innlegg

Jeg fikk anbefalt av en kompis å ikke kjøpe f.eks 4x512 selv om det hadde vært best grunnet f.eks timings o.l pga minnekontroller i AMD64 osv, og at hvis jeg kjørte 4 brikker ville de kjøre på 333mhz :no: Noen som kan bekrefte dette?

Det kommer helt ann på hovedkortet.

MSI K8N NEO2 Klarer fint å kjøre 4* 512 i 400. Men bare hvis det ikke er "Double Side" minne.. da blir det 333 uavhengig av hvor mange brikker du har..

Hva double side er.. vel.. det vet jeg faktisk ikke :-)

Hør lagt ut en trå hvor jeg spør her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=429162

Så får vi se hva de kloke hodene sier :-)

/vonGrepa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk anbefalt av en kompis å ikke kjøpe f.eks 4x512 selv om det hadde vært best grunnet f.eks timings o.l pga minnekontroller i AMD64 osv, og at hvis jeg kjørte 4 brikker ville de kjøre på 333mhz  :no: Noen som kan bekrefte dette?

Det kommer helt ann på hovedkortet.

MSI K8N NEO2 Klarer fint å kjøre 4* 512 i 400. Men bare hvis det ikke er "Double Side" minne.. da blir det 333 uavhengig av hvor mange brikker du har..

Dette kommer aldeles ikke an på hovedkortet. Må jeg få minne om at minnekontrolleren er innebygd i prosessoren på denne plattformen. Altså er det store forskjeller mellom de forskjellige CPU-revisjonene når det gjelder hvor stor minnemengde de takler på full hastighet. Newcastle/Clawhammer var de første utgavene, og disse behøver ikke takle 2x512 på 1T engang, og mer enn 1GB totalt vil som regel påtvinge divider. Winchester er hakket bedre, den skal klare 3x512MB uten divider, og Venice/San Diego klarer minst 2GB på DDR400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...