Gå til innhold

Problemer med komplett: de skylder på posten.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en data fra komplett.no. En demo pc som ikke skulle ha vert brukt.

Når jeg fikk datan åpna jeg kabinettet. Det viste seg at hardisken var løs...

Den hadde rota rundt i kabinetet og ødlagt en del ting.

Jeg sendte et langt og saklig brev (med bilder) til komplett.no

Dette fikk jeg som svar

 

"Hei.

 

Da har disse skadene oppstått under transport. Bulker forekommer meget skjerldent i demo maskiner, ettersom d i utgangspunktet er helt nye maskiner.

Det du må gjøre i dette tilfelle er å ta kontakt med posten, og fylle ut skademeldingsskjema."

 

Jeg er så sikker jeg kan bli på at posten ikke har noe med saken å gjøre i og med at boksen kabinettet kom i var hel og uten en skramme. Så jeg sendte et til brev til komplett.no der jeg understreket dette. Det virker som om de ikke gidder å svare....

 

jeg lurer på om noen har noe ide om hva jeg kan gjøre med saken?

 

Mvh Ask

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Foreslår at du benytter angreretten din.

Dette bør du vel ikke bruke noe tid på.?

Komplett har trolig? rett i at det er du som må kontakte Posten for å ordne skademelding..

Det er likevel noe svakt å sende en PC hvor HD'n tydeligvis ikke har vært montert forskrifsmessig..

I det hele tatt...:

Å sende en ferdigmontert PC med Posten er ett riskoforetakende jeg ville unngått..

Slikt burde vel sendes godt emballert i deler.. gjerne i kabinettet dersom det er stort nok..

Ellers må det bli 2 kolli.. ett for kabinett. resten for all annen hardware..

Lenke til kommentar

Ikke bruk angreretten her, da må du betale porto til Komplett her. Dette er en reklamasjon som Komplett skal ordne opp i, det de sier at du må ordne opp med posten er tull.

 

Siden dette er et forbrukerkjøp anses gjenstanden 8det vil si pcen) for motatt når du har fått utlevert pcen på postkontoret. Det vil altså si at riskikoen for varen har ikke gått over på forbruker før den har fått pakken. (det vil si hentet ut fra postkontoret.).

 

Så det er nok Komplett som må ordne opp i dette, og eventuelt ta det opp med Posten og ikke du som kunde. :yes:

 

Edit: Ved reklamasjon så er det Komplett som må betale dine utgifter for å frakte den til de.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
ja men da ser det ut som om det blir orden på det.

tusen takk!

 

ps: detter er første gang jeg bruker et forum. ska jeg gjøre noe med denne "posten" eller skal jeg bare la den stå? :blush:

La den bare stå.... ;)

 

Ps. Velkommen til oss...

Lenke til kommentar

Hmm, i dette tilfellet må du ta kontakt med posten, uansett.

Nekter å tro at komplett hiver inn en løs harddisk, så dette tyder på røff behandling i posten. Så fyller du ut skademelding og får PC`en sendt i retur til Komplett.

Lenke til kommentar

altså, selv om pakken ser nogen lunde hel ut.. trenger ikke innholde være det.

Spesielt når harddiskene festes med skinner, så kan jo disken være festet forsvarlig som den kan ved hjelp av orginale festemedtoder..

men om posten rister, og lemper på maskinen så kan jo disken løsne..

 

som sagt.. man trenger ikke å se det på utsiden av pakken.

 

jeg mener komplett har rett i denne saken her. du må ta det opp med posten.

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet, det pleier å løse seg he he..

 

Det var ikke kunden som hadde risiko for tingen når den ble fraktet med posten men Komplett. Risikoen til varen gikk over når han hentet den på posten. Det er Komplett sitt valg hvilken firma de bruker til å sende pakker. Uansett så er det Komplett som må ta dette opp med Posten og ikke kunden..

Lenke til kommentar

Velger å tro på KVTL det virker som om han har peil.. :thumbup:

også fant jeg dette på forbrukerombudet.no

 

"RISIKO FOR VAREN

Selgeren har risikoen for varen inntil den er levert til forbrukeren. Dette betyr i praksis at forbrukeren kan gjøre gjeldende ulike krav overfor selger (heving, prisavslag, retting, omlevering, erstatning) dersom varen har blitt skadet eller forringet under transporten. Selger har med andre ord transportrisikoen."

Endret av .ask.
Lenke til kommentar

Lignende episoder har skjedd meg også, og det enkelste du kan gjøre er å søke om retur på komplett sine sider. Såfremt at den går i boks er det bare å sende inn kadaveret.

 

Personlig bestilte jeg en bulk versjon av et kabinett, hvilket viste seg å være hakket mer bokstavelig enn jeg hadde trodd. Det var såklart posten som hadde gjort skaden, men det er komplett sitt problem, ikke mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...