Gå til innhold

Push-ups tråden. tar du mange?

Anbefalte innlegg

trener ikke så mye pushups egentlig, går mer i trening med vekter og annen styrke trening, men var på Toppidretts senteret i oslo for ikke så lenge siden å trente og da tokk vi pushups.

Tok 154 ordentlige (merk: ordentlige med brystet ned til en knokes høyde, strake ben og ikke svai i ryggen) pushups. Da var jeg temmelig sliten etterpå, ja...

Push-ups på knokene og en arm, prøv.

Ikke ta pushups på en arm, du ødelelegger bryst muskelen (major pectoris) og kan få varie skader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunners' date='18/05/2005 : 15:17'] At du ikke går helt opp liksom? Bare fortsetter og fortsetter med små korte som blir jævlig hardt?

Tror vi mener det samme nå ja. Mener selv at det er den eneste måten man bør ta pushups på. Bredde mellom armene og lignende er selvsagt og en variasjonsmetode.

Lenke til kommentar
trener ikke så mye pushups egentlig, går mer i trening med vekter og annen styrke trening, men var på Toppidretts senteret i oslo for ikke så lenge siden å trente og da tokk vi pushups.

Tok 154 ordentlige (merk: ordentlige med brystet ned til en knokes høyde, strake ben og ikke svai i ryggen) pushups. Da var jeg temmelig sliten etterpå, ja...

Push-ups på knokene og en arm, prøv.

Ikke ta pushups på en arm, du ødelelegger bryst muskelen (major pectoris) og kan få varie skader.

da har du skjøre brystmuskler

Lenke til kommentar

puh, hadde personlig rekord på 90, men gikk over til å trene på benk hver dag istedenfor å slikke gulvet...

Men vet ikke hvordan jeg står nå, jeg er sterkere med tanke på vekter, men om jeg er like sterk i forhold til vekt er jeg ikke sikker på, tokk 80 her om dagen og presset ikke lengre en det

Lenke til kommentar
puh, hadde personlig rekord på 90, men gikk over til å trene på benk hver dag istedenfor å slikke gulvet...

Men vet ikke hvordan jeg står nå, jeg er sterkere med tanke på vekter, men om jeg er like sterk i forhold til vekt er jeg ikke sikker på, tokk 80 her om dagen og presset ikke lengre en det

Utholdenhet og styrke er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
70, rundt det.

Det skal nevnes at jeg er meget lett, men allikevel. :)

70? Med rett rygg, føttene i kryss/tett sammen og helt ned til bakken med trynet? Da er du sterk for å være så liten :p

Spørs litt hva du legger i liten.

Føttene er ikke i kryss, men sammen. Tar ganske så godkjente push-ups, ja.

Er 182 cm, veier 56. Det er nok derfor.

Lenke til kommentar

Haha, jeg spiser jævlig mye, men det ligger til familien.

For å svare på et spørsmål: Rekord i hang-ups er 38. Det skal riktignok nevnes at det er ikke heeeeeeelt ned, men 120 graders vinkel med armen, ca.

EDIT:

Har for øvrig trent ca. seks ganger i uka siden jeg var seks år. Men klart, det er en fordel å være lett.

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...