ManagHead Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Dette er vel off-topic til tusen, men jeg prøver meg likevel Hvor kan man kjøpe star wars effekter, uten å bestille fra starwars.com? (tenker da først og fremst på draktene). Avalon, Outland og lignende butikker-..... Ahh, takk! Lenke til kommentar
howzer Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Et helt Vader-kostyme... Det hadde vært no Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Er en butikk i Storgata i Oslo som har slike drakter. Husker dessverre ikke hva den heter. De har også andre typer uniformer/klær osv. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Håper slettede scener på dvd-utgaven består av mange bra scener fra romanen. De forklarer mye mer av handlingsforløp, motiver osv. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Satt nettop og så Clone Wars tegneserien, i håp om å få vite av Gen. Grevious var "delene" etter Darth Maul. Fikk ikke vite det da tror jeg, men fikk hvertfall vite hvorfor han hoster og harker sånn. Mace windu klemte han sammen rundt livet med kraften hahahaha, det var litt moro. Hvertfall Clone Wars serien anbefales for alle, virkelig fornøyelig. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Satt nettop og så Clone Wars tegneserien, i håp om å få vite av Gen. Grevious var "delene" etter Darth Maul. Fikk ikke vite det da tror jeg, men fikk hvertfall vite hvorfor han hoster og harker sånn. Mace windu klemte han sammen rundt livet med kraften hahahaha, det var litt moro. Hvertfall Clone Wars serien anbefales for alle, virkelig fornøyelig. Det gjør det, men The Force er litt overdreven i forhold til i filmene... Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Les om General Grievous! Finnes det tegneserie eller no som det illustreres det med at han nesten blir sprengt i filler?? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Det gjør det, men The Force er litt overdreven i forhold til i filmene... Det stemmer bra. Leste om Gen. Grievous, synd at den morsomme teorien ble avkreftet. Likte den så godt Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Star Wars Homing Beacon #139 It's one of the fieriest debates of online fan forums: when Palpatine was cornered in his office's giant window-frame, was he really overpowered by Mace? Or was he faking to lure Anakin? Could Mace really have gotten the upper hand on the Sith Lord? George Lucas is the ultimate keeper of the true answer, and he's not telling... yet, anyway. If you had asked me in the Summer of '03, when the sequence was first shot, I would have had a solid answer. But, if you asked me in the Fall of '04, when the sequence was re-shot, well... for those who want to debate, it's best to know more of the story of how this scene came to be. This entire sequence changed significantly during postproduction. What we witnessed in Sydney told a different story. Anakin did not earn Mace's trust by ratting out Sidious right away. He did not agonize over his decisions while sitting alone in the Jedi Council chamber. He did not rush in at the last minute to witness a questionable balance of power. Instead, he stayed at Palpatine's side, in the Chancellor's private office, as Mace and his posse of Jedi barged in. "Stand behind me," ordered Mace, in Sam Jackson's demanding tones. But Anakin didn't budge. Instead, he watched passively as Palpatine used the Force to snatch Anakin's lightsaber from his belt and attacks Mace and the Jedi. There's ample evidence of this original version for those with sharp eyes and behind-the-scenes photos. Heck, even Hasbro action figures with Palpatine packaged with Anakin's lightsaber got out there in the initial shipments. So, if Sidious' entire duel played out before Anakin's stunned eyes, I'd be inclined to think that his fall was just for show. This changed after a screening George Lucas held for a few key colleagues. Their reactions underscored the shortcomings of the way this duel was constructed. Anakin's inaction was hard to justify cinematically. "The story was there, but it wasn't clear," said Lucas at the time it came to rebuild this scene. "It was too abstract. We opened up that part and looked at what we could do." When word of the change came down, the keepers of continuities started carefully tracking the evolving consequences. Palpatine had two lightsabers, then, since he loses this one in the duel with Mace. I still have in my inbox a tentative email from one of the authors asking, "um, have we figured out yet whose lightsaber Palpatine uses in the fight with the Jedi?" At first, it was feared it was impossible to CG the small svelte-handled weapon over Anakin's relatively chunky handle, but nonetheless, that was the lightsaber given to McDiarmid for the pickup photography. The shots of Palpatine rising from his chair and extending the weapon were reshot. The bulk of the duel between Sidious and Mace stayed from principal photography, except for a new touch -- a kick to Palpatine's face, done with stunt double Michael Byrne. This was shot on a partial set of just a piece of window-frame on Friday, August 27. So... with this revised duel, if Sidious threw the fight, it places an awful lot of faith on Anakin's timing ...and he suffered a kicked-in face to boot. For what it's worth to those arguing, I doubt there's anyone who thinks Palpatine's serious when he claims he's too weak. That's obviously a lie. But was the fall into the corner that preceded his pleas for help a lie as well? What else changed in this scene? There are a few more interesting details, particularly where it moved in the sequencing of the story. But that will have to wait for another entry. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Den originale hørtes mye bedre ut! Ikke noe cheesy kneling og "nå er du min herre". Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Les om General Grievous! Finnes det tegneserie eller no som det illustreres det med at han nesten blir sprengt i filler?? Ikke såvidt jeg vet ihvertfall.. mulig det er en novelle eller noe.. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Jeg tenkte mer på ting som lyd og flammer. Det er ingenting der som lyd kan spre seg i, og det er ingenting som flamer kan brenne opp. Dessuten blir Obi-Wans "romskipgreie" vanskeligere å fly når vingen brakk litt av. Du så den vrengte mot siden. Og hva har skjedd med konstant fart? Robotene som "dør" når de sitter på vingen til Obi-Wans "romskipgreie" forsvinner bakover. Det hadde ikke skjedd i verdensrommet, hvor det ikke er noen luftmotstand. Gigantiske feil som dette ødela hele min kinoopplevelse. Selv om jeg var helt klar over at det kom til å skje. Nå skal det sies at jeg ikke akuratt er noen ihugga Star Wars-fan. Vel, flammene kan vel oppstå som følge av gasser inne i skipene. Når det gjelder hele serien av filmer har jeg lite å tilføye, men i episode 3 hvor den scenen du refererer til vil jeg si at: Luft er usynlig så sant du ikke får lys reflektert i riktig vinkel. Det kan være tynn luft rundt romskipene som får robotene til å flakse bakover, og det kan også gi litt svak lyd med tynn luft. De kretster tross alt rundt en planet hvor atmosfæren blir tynnere jo lengre du kommer ut. Fartsforskjellen burde vært litt mindre mellom legemene kanskje. Dessuten hvis det er atmosfære burde det også blitt friksjon på skipene som gjorde at de ble opphetet. Kanskje de befinner seg i eksosfæren !? Endret 26. juni 2005 av G Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Lurer på om den scenen du qouta kommer på dvd-utgivelsen. Som en alternate anakin-goes-over-to-the-dark-side. Hadde vært fett Lenke til kommentar
royale Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 En ting jeg reagerte på var når obi-wan kjørte det ødelagte skipet ned til den fly-stripen og han kræsjer i det tårnet som blir totalt knust og han sier " Antother happy landing", og hva med de stakkars folka som satt i det tårnet? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 En ting jeg reagerte på var når obi-wan kjørte det ødelagte skipet ned til den fly-stripen og han kræsjer i det tårnet som blir totalt knust og han sier " Antother happy landing", og hva med de stakkars folka som satt i det tårnet? Du er så medmenneskelig ewok... Det er jo ingen i det tårnet midt på dagen i lunsjpausa Lenke til kommentar
royale Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Det er jo ingen i det tårnet midt på dagen i lunsjpausa Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 En ting jeg reagerte på var når obi-wan kjørte det ødelagte skipet ned til den fly-stripen og han kræsjer i det tårnet som blir totalt knust og han sier " Antother happy landing", og hva med de stakkars folka som satt i det tårnet? Du er så medmenneskelig ewok... Det er jo ingen i det tårnet midt på dagen i lunsjpausa Hehe. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de har en stor flyplass med stripe og tårn, man skulle nesten ikke tro det var nødvendig etter man har sett hvordan flyene deres er! Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 En ting jeg reagerte på var når obi-wan kjørte det ødelagte skipet ned til den fly-stripen og han kræsjer i det tårnet som blir totalt knust og han sier " Antother happy landing", og hva med de stakkars folka som satt i det tårnet? Du er så medmenneskelig ewok... Det er jo ingen i det tårnet midt på dagen i lunsjpausa Hehe. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de har en stor flyplass med stripe og tårn, man skulle nesten ikke tro det var nødvendig etter man har sett hvordan flyene deres er! Det reagerte jeg også på... Alle flya jeg har sett kan rette og lande rett opp og ned... Noen som reagerer på relevante ting, ewok... Lenke til kommentar
havfal Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Dessuten hvis det er atmosfaere burde det ogsaa blitt friksjon paa skipene som gjorde at de ble opphetet. Det er derfor skipene har varmeskjold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå