Gå til innhold

StarWars episode 3

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har sett den igjen, og Anakin går fortsatt veldig brått over...

Først: "Herregud, hva har jeg gjort?!"

Så noen sekunder etterpå: "Jeg går over til den mørke siden, jeg! *ond*"

Det er det muntlige.... Han er i ekstreme psykiske lidelser/konflikter med seg selv her...

Den psykiske overgangen starter allerede i episode 1

Endret av Dark Knight
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

I respekt for de som ikke ahr sett filmen, syntes jeg at trådstarter (eller den som har makten) burde sette opp en *spiler* i topic-navnet :)

Gledelig Jul. Hilsen deres aller beste venn, Klaus Petter Jonliasson

Lenke til kommentar
Det eneste som irriterte meg med episode III var:

"Hvor er Padmé?"

"Hu er dau"

"NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!"

Vader skulle aldri i verden hatt den No'en der.. det ble for tamt mener jeg

Hvorfor det? Hvis han ikke hadde sagt noen ting hadde det blitt tamt!

Lenke til kommentar
Men Darth Vader er ikke en sånn type som bare sier "NOOOOOO" på den måten

Synes det vises i Ep.3 at opplegget med Darth Vader mye var Sidious sitt opplegg fra begynnelsen av. Anakin var stygt forbrent og bondefanget, og hadde ikke så mye han skulle ha sagt. Det er klart at han viser fortvilelsen angående Padme kort tid etter at han ble Vader.

edit: skrivefeil.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar

Jo, prosessen mot Den mørke siden startet tidlig, men Vader-identiteten ble ikke etablert før etter en stund etter at Padme var tapt. Padme betydde vel alt for ham også underveis i denne prosessen, inntil Sidious "forgiftet" han totalt.

edit: det er slik _jeg_ tolker det.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar
[...]

Jeg sympatiserte sterkt med ham, i og med at han ble mentalt slitt i stykker mellom fler sider. Jedi eller ikke Jedi, noe slikt kan knekke selv den sterkeste.

Jeg synes du har et viktig poeng. Anakin ble av jedi`ene dratt ut fra sin trygge tilværelse med mor. Også her ble han styrt, denne gangen av jedi`ene. Vi husker jo at han ville at mor skulle være med. Jedi`ene mente vel at de ikke kunne trene ham opp på en god nok måte hvis mor var i nærheten.

Jeg synes overgangen er veldig stor mellom Ep. 1 og 2, hvor Anakin i 1`ern var stort sett en fornøyd gutt, mens han i 2`ern er blitt misfornøyd, desillusjonert og frustrert, og ender opp hos Den mørke siden.

Lenke til kommentar

Zardoz:

jediene ville ha med moren, men han de veddet mot ville ikke vedde 2 slaver, så de kastet "terning" om det, det ble så klart anakin de vant hvis Qui-Gon Jim vant veddemålet

det er heller ikke så mye vi får vite om anakin i episode 1, han følger oftest bare etter de andre, og han er jo glad fordi han alltid har drømt om å bli en jedi, han sier også at han skal bli den sterkeste av dem alle, noe som tyder på at han vil ha makt, så det viser seg også i episode 1

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Zardoz:

jediene ville ha med moren, men han de veddet mot ville ikke vedde 2 slaver, så de kastet "terning" om det, det ble så klart anakin de vant hvis Qui-Gon Jim vant veddemålet

det er heller ikke så mye vi får vite om anakin i episode 1, han følger oftest bare etter de andre, og han er jo glad fordi han alltid har drømt om å bli en jedi, han sier også at han skal bli den sterkeste av dem alle, noe som tyder på at han vil ha makt, så det viser seg også i episode 1

Takk for påminnelsen, aklla :) Da ser det ut til at maktmotivet står sterkere hos Anakin enn det jeg husker. Da Anakin ville beskytte Padme, får vi et ekko til det som skjedde med mor, og at Anakin ville forhindre dette med alt som stod i hans (destruktive) makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...