howzer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har sett den igjen, og Anakin går fortsatt veldig brått over... Først: "Herregud, hva har jeg gjort?!" Så noen sekunder etterpå: "Jeg går over til den mørke siden, jeg! *ond*" Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg har sett den igjen, og Anakin går fortsatt veldig brått over... Først: "Herregud, hva har jeg gjort?!" Så noen sekunder etterpå: "Jeg går over til den mørke siden, jeg! *ond*" Det er det muntlige.... Han er i ekstreme psykiske lidelser/konflikter med seg selv her... Den psykiske overgangen starter allerede i episode 1 Endret 6. juni 2005 av Dark Knight Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jepp, man må jo sette det inn i sammenheng. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jepp, enig med hva Dark Knight sa der. Jeg la merke til det fra episode 1, og det var jo meningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 I respekt for de som ikke ahr sett filmen, syntes jeg at trådstarter (eller den som har makten) burde sette opp en *spiler* i topic-navnet Gledelig Jul. Hilsen deres aller beste venn, Klaus Petter Jonliasson Lenke til kommentar
howzer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Den psykiske overgangen starter allerede i episode 1 Jo takk, jeg har sett episode 1 og 2 flere ganger, og har fått med meg det. Likevel ble øyeblikket han gikk over altfor "fake". Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Men disse bøkene og tegneseriene som finnes.. Noen her nevnte at ikke alle var helt til å stole på i forhold til historien og sånn, men de som er godkjent av Lucas Books burde vel være riktige? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 de som er godkjent av lucas er så nærme historien at det er ok, trenger ikke være 100%, men nært nok... filmene er vel det eneste som man virkelig kan stole på etter det jeg har skjønt Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Lucas har sagt at "Expanded Universe" (eller EU som de kaller alle bøker, tegneserier osv.) er godkjent av Lucasfilm, men at han kan endre på dette dersom ting ikke passer med hans ideer. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det eneste som irriterte meg med episode III var: "Hvor er Padmé?" "Hu er dau" "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!" Vader skulle aldri i verden hatt den No'en der.. det ble for tamt mener jeg Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det eneste som irriterte meg med episode III var: "Hvor er Padmé?" "Hu er dau" "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!" Vader skulle aldri i verden hatt den No'en der.. det ble for tamt mener jeg Hvorfor det? Hvis han ikke hadde sagt noen ting hadde det blitt tamt! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 noe slikt da: "Hvor er Padmé?" "Hu er dau" "ok" kunne jo vært litt mer "jedi", noe litt smart eller noe, men han skal jo ha så mye frustrasjon og sinne, så jeg synes "NOOOOO!" passen til han jeg Lenke til kommentar
howzer Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Og etter "NOOOOO!" så var alt liksom greit. Fint å få det ut og bli ferdig med det! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Men Darth Vader er ikke en sånn type som bare sier "NOOOOOO" på den måten Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Men Darth Vader er ikke en sånn type som bare sier "NOOOOOO" på den måten Synes det vises i Ep.3 at opplegget med Darth Vader mye var Sidious sitt opplegg fra begynnelsen av. Anakin var stygt forbrent og bondefanget, og hadde ikke så mye han skulle ha sagt. Det er klart at han viser fortvilelsen angående Padme kort tid etter at han ble Vader. edit: skrivefeil. Endret 7. juni 2005 av Zardoz Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Han ble jo Vader en god stund før "NOOOOOOO" da Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Jo, prosessen mot Den mørke siden startet tidlig, men Vader-identiteten ble ikke etablert før etter en stund etter at Padme var tapt. Padme betydde vel alt for ham også underveis i denne prosessen, inntil Sidious "forgiftet" han totalt. edit: det er slik _jeg_ tolker det. Endret 7. juni 2005 av Zardoz Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 [...]Jeg sympatiserte sterkt med ham, i og med at han ble mentalt slitt i stykker mellom fler sider. Jedi eller ikke Jedi, noe slikt kan knekke selv den sterkeste. Jeg synes du har et viktig poeng. Anakin ble av jedi`ene dratt ut fra sin trygge tilværelse med mor. Også her ble han styrt, denne gangen av jedi`ene. Vi husker jo at han ville at mor skulle være med. Jedi`ene mente vel at de ikke kunne trene ham opp på en god nok måte hvis mor var i nærheten. Jeg synes overgangen er veldig stor mellom Ep. 1 og 2, hvor Anakin i 1`ern var stort sett en fornøyd gutt, mens han i 2`ern er blitt misfornøyd, desillusjonert og frustrert, og ender opp hos Den mørke siden. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Zardoz: jediene ville ha med moren, men han de veddet mot ville ikke vedde 2 slaver, så de kastet "terning" om det, det ble så klart anakin de vant hvis Qui-Gon Jim vant veddemålet det er heller ikke så mye vi får vite om anakin i episode 1, han følger oftest bare etter de andre, og han er jo glad fordi han alltid har drømt om å bli en jedi, han sier også at han skal bli den sterkeste av dem alle, noe som tyder på at han vil ha makt, så det viser seg også i episode 1 Endret 7. juni 2005 av aklla Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Zardoz: jediene ville ha med moren, men han de veddet mot ville ikke vedde 2 slaver, så de kastet "terning" om det, det ble så klart anakin de vant hvis Qui-Gon Jim vant veddemålet det er heller ikke så mye vi får vite om anakin i episode 1, han følger oftest bare etter de andre, og han er jo glad fordi han alltid har drømt om å bli en jedi, han sier også at han skal bli den sterkeste av dem alle, noe som tyder på at han vil ha makt, så det viser seg også i episode 1 Takk for påminnelsen, aklla Da ser det ut til at maktmotivet står sterkere hos Anakin enn det jeg husker. Da Anakin ville beskytte Padme, får vi et ekko til det som skjedde med mor, og at Anakin ville forhindre dette med alt som stod i hans (destruktive) makt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå