Gå til innhold

StarWars episode 3

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Episode 4 satte helt klart nye standarder for effekter, ja. Men i dag er den ikke så imponerende, slik sett. Det som gjør at filmene holder seg i dag er mytologien rundt det, og ikke filmene i seg selv.

Ingen filmer huskes jo fordi spesialeffektene holder seg så gode ... Alt må jo sees i forhold til tiden filmene ble spilt inn på, uansett hvilke filmer det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Episode 4 satte helt klart nye standarder for effekter, ja. Men i dag er den ikke så imponerende, slik sett. Det som gjør at filmene holder seg i dag er mytologien rundt det, og ikke filmene i seg selv.

Ingen filmer huskes jo fordi spesialeffektene holder seg så gode ... Alt må jo sees i forhold til tiden filmene ble spilt inn på, uansett hvilke filmer det er.

Når jeg ser Star Wars 4, så legger jeg ikke merke nesten til effektene! Historien er knall, og skuespillerene passer inn! Lyssablene ser flotte, og lager en helsikes fet lyd :D

Lenke til kommentar

Et spørsmål, har hørt fra flere nå at Windu ikke er en vanlig jediridder. Han er en guardian ellerno, skal vist være spesielt rå med lightsaber. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Filmen var heilt grei, men syns virkelig Ikke Hayden Christensen skulle spilt Anakin. Omtrent like mange ansiktsutrykk som Steven Seagal. Syns han ødela mye av filmen.

Lenke til kommentar

Dödsbra film, kunne knapt värt bedre. Jeg blir nok pent nödt til å se denne filmen iallefall en gang til, for å kunne "svelge" hele innholdet. Det föles som om en gang simpelthen ikke holder. Det var synd at Mace Windu måtte stryke med, han var jo rå. Men så er jo også Samuel L. Jackson en så karismatisk karakter at han kan sparke liv i en hvilken som helst karakter...Personlig tror jeg også at Darth Sidious intensjon var å late som om han holdt på å tape duellen med Mace Windu, han hadde forutsett at Anakin ville komme til unnsetning, noe som ville skyve Anakin over til den mörke siden for godt.

Jeg tror ikke Hayden Christensen er en dårlig skuespiller - Personen/karakteren han spiller i denne filmen SKAL jo väre en sytende, overlegen og usikker ung mann. Det merker man jo i den tidligere filmen...hvis det allikevel er noen som har noe å si om Haydens prestasjon, så får de gjöre det.

Lenke til kommentar
Et spørsmål, har hørt fra flere nå at Windu ikke er en vanlig jediridder. Han er en guardian ellerno, skal vist være spesielt rå med lightsaber. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Det var flere typer Jedi. Feks. Guardian, Sentinel og Consular.

Windu var en Jedi Guardian ja. De baserte seg mer på lyssaberferdighetene enn på Kraften.

Du kan finne ut mer om de forskjellig typene Jedi ved å spille Knights of the old Republic 1 og 2.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke sikkert at Windu er død... :)

Sant det... Som Jedi kan han ha gjort mye rart etter han fløy ut av vinduet... Hengt seg på et fremkomstmiddel, klamra seg til en bygning... osv.......

Men da er det likevel rart at vi ikke får se noe mer til han ;)

Lenke til kommentar

Off topic:

Vjun

Vjun (also Vjun, Vijun, or Vijjun) was a hideout for Count Dooku in the Clone Wars. He took an old woman's house and invited Jedi Master Yoda to come and save him from the Dark Side. Really being a trap, Dooku hoped to use the strong power of the dark side to finish Yoda but fails when Jedi Master Obi-Wan and Anakin showed up (Yoda: Dark Rendezvous).

Leste dette her

Når skjer dette? Får man se det noe sted??

Lenke til kommentar

Det er mest sannsynlig en "standalone" fortelling, mest sannsynlig en bok.. det finnes masse forskjellige historier som spinner seg rundt starwars og som forteller mye av det som skjer innimellom. Her får du et innblikk av litt av det.(Kun tegneseriene da, men de dekker noen av bøkene og har noen historier bøkene ikke har.. )

Lenke til kommentar
Det er mest sannsynlig en "standalone" fortelling, mest sannsynlig en bok.. det finnes masse forskjellige historier som spinner seg rundt starwars og som forteller mye av det som skjer innimellom. Her får du et innblikk av litt av det.(Kun tegneseriene da, men de dekker noen av bøkene og har noen historier bøkene ikke har.. )

Takk... Jeg, som fan, burde tenkt meg om og kommi på de tegneseriene :blush::p

Lenke til kommentar
Off topic:

Vjun

Vjun (also Vjun, Vijun, or Vijjun) was a hideout for Count Dooku in the Clone Wars. He took an old woman's house and invited Jedi Master Yoda to come and save him from the Dark Side. Really being a trap, Dooku hoped to use the strong power of the dark side to finish Yoda but fails when Jedi Master Obi-Wan and Anakin showed up (Yoda: Dark Rendezvous).

Leste dette her

Når skjer dette? Får man se det noe sted??

Hmm...

Har denne boken =)

Kanskje på tide å lese den :cool:

Lenke til kommentar

Fant veien til kinosalen i går igjen, da for å se Star Wars : Episode 3 for andre gang. Og for en opplevelse! Jeg nöt filmen mer nå enn da jeg så den förste gangen, sikkert pga. at jeg var så trött förste gang jeg så filmen (förste forestilling, natt til torsdag).

Grafikken i filmen er jo upåklagelig, men det har man jo blitt vant med...med ILM (Industrial Light & Magic) i ryggen kan det jo ikke gå galt. Skuespillerprestasjonene synes jeg er ok, särdeles sterke prestasjoner leveres av Ian McDiarmid (Darth Sidious) og Ewan McGregor (Obi-Wan Kenobi). Noen skylder ofte på at skuespillerne virker "falske", men Star Wars har faktisk aldri värt kjent for fantastisk dialog. Og det er jo ikke skuespillerenes feil, selv om jeg ikke har noe särlig å utsette på dialogen...Dialogen mellom Palpatine og Anakin (för mörkets side viser seg for fullt) gir meg nesten gåsehud. Skummelt!

Jeg ga filmen 9/10 på IMDB.com. Av Star Wars filmene er den like god eller bedre enn The Empire Strikes Back (altså nummer 5 i sagaen). :thumbup:

PS! Dialogen mellom Anakin og Obi-Wan mot slutten av filmen er også strålende...virker som de lever seg virkelig inn i rollene der :)

George Lucas har med dette fullfört Star Wars sagaen på en perfekt måte. Respekt til ham for dette.

Lenke til kommentar

Så den på kino i går. Bra "avslutning" på serien. Mye bedre enn episode 1 og 2, men selvfølgelig kan den ikke konkurrere med de gamle filmene. Jeg forventet heller ikke det. Mange store øyeblikk som gav gåsehud. Valget av skuespillere er ikke det verste, og det virker som de har vokst med oppgaven siden episode 2. Må innrømme jeg hadde en tåre i øyekroken ved et par tilfeller. Trodde jeg skulle se filmen i en nyoppusset kinosal, men havnet selvfølgelig i en mindre. 2t og 20min i et etterhvert ulidelig dårlig sete, med snørrunger på alle kanter som kniser, løper jevnlig på dass, promper og gjør narr av karakterene i filmen.. kan bare si at jeg gleder meg til jeg kan få kjøpt en uber-special samleboks med alle filmene som jeg kan se på hjemmekinoen.

Absolutt verdt turen :thumbup:

Edit:

Jeg bladde litt bakover og så diskusjonen om hvorvidt Anakin gikk over til den mørke siden for raskt. Det var der i episode 2 og (som jeg så igjen dagen før jeg så episode 3 på kino), men ting skjer i et ganske raskt tempo i episode 3. Hele den absurde situasjonen hvor han villig slakter barn og sine egne masters, for ikke å snakke om å pulverisere demokratiet, alt dette for å "redde" Padme føltes for meg helt usmakelig eller i det minste tungt fordøyelig. Klart han var føkka i huet når han virkelig trodde at han bare kunne vende tilbake til henne og "live happily ever after" etter at han slaktet et utall Jedi's.

Jeg sympatiserte sterkt med ham, i og med at han ble mentalt slitt i stykker mellom fler sider. Jedi eller ikke Jedi, noe slikt kan knekke selv den sterkeste.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

kongefilm det ja, :love:

Men, for å være litt offtopic kanskje..

11 ÅR!! det er litt drøyt... En kis som brenner uten ben og armer, og div andre scener...

Greit nok at kinoene vil tjene penger, men de bør skjerpe seg litt..

forøvrig er jeg 26 år, å synes fortsatt at Star Wars del 3 var stor som faen! :!:

Lenke til kommentar
kongefilm det ja,  :love:

Men, for å være litt offtopic kanskje..

11 ÅR!! det er litt drøyt... En kis som brenner uten ben og armer, og div andre scener...

Greit nok at kinoene vil tjene penger, men de bør skjerpe seg litt..

forøvrig er jeg 26 år, å synes fortsatt at Star Wars del 3 var stor som faen!  :!:

Mener jeg leste at episode 4 også hadde 11- eller 12-års grense her i Norge, og at ingen hadde høyere... Og der ser du en kar som er dødsdømt i 12 systemer få armen kappet av, og det blir blod og sånn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...