Gå til innhold

StarWars episode 3

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Flere som irriterte seg over øyeblikk der det var et tragisk, skummelt, mørkt øyeblikk, og så bytter vi scene ved hjelp av en wipe? Bare jeg som synes det ser litt barnslig ut (det passer selvfølgelig til den litt mer humoristiske stemningen til 4, 5 og 6)?

Ja, jeg lurte på om jeg var den eneste som reagerte på det... Er jo litt amatørmessis, jeg kan jo gjøre det i Win Moviemaker :ermm:

Kom på nå at jeg tror at Lucas først kom med de overgangnene, og da må jo han få bruke sitt selv om andre har tatt etter han...

Mm. Så vidt jeg kan huske så har alle SW-filmer hatt de overgangene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere som irriterte seg over øyeblikk der det var et tragisk, skummelt, mørkt øyeblikk, og så bytter vi scene ved hjelp av en wipe? Bare jeg som synes det ser litt barnslig ut (det passer selvfølgelig til den litt mer humoristiske stemningen til 4, 5 og 6)?

Ja, jeg lurte på om jeg var den eneste som reagerte på det... Er jo litt amatørmessis, jeg kan jo gjøre det i Win Moviemaker :ermm:

Kom på nå at jeg tror at Lucas først kom med de overgangnene, og da må jo han få bruke sitt selv om andre har tatt etter han...

Jepp. Alle filmene har den slags overganger. Det ser selvsagt litt latterlig ut sammenlignet med dagens standarder for overganger, men det er jo slik vi vil ha det ...

Lenke til kommentar

Jepp. Alle filmene har den slags overganger. Det ser selvsagt litt latterlig ut sammenlignet med dagens standarder for overganger, men det er jo slik vi vil ha det ...

Jeg tror faktisk Kurosawa brukte effekten før Lucas.

Og det har ingenting med amatørpreg eller nostalgie, jeg syns bare ikke det passet.

Lenke til kommentar
Ser det foregår en annen diskusjon her , men jeg vil si at Jeg var ikke imponert av 3'rn. Var ikke verdt 85 kr for å si det slik. Har desverre bare sett nr. 1, 2 og 3, så skal ikke si at den var dårlig, men den var heller ikke spesielt... hva heter det igjen... hmmm... eh... bra? *Søker dekning fra angrep av Star Wars nerdene*

Star Wars består av to trilogier. Selvsagt får du ikke så mye ut av det hvis du bare ser en av filmene midt i. Se episode 4-6 først, og så ser du 1-3 etterpå. Bare synd du har ødelagt mye ved å begynne midt i...

Lenke til kommentar

Kommentar på slashdot

So this ordinary, middle-class American male walks into a bar. "Gimme a beer, whatever you have on tap," he says, slapping down a fiver. The bartender, smiling, reaches below the bar, audibly zips his fly, and a moment later produceds a tall glass that looks suspiciously as if it might be full of warm urine. But our guy is a trusting soul, and he gulps it down anyway. Big mistake. He retches, curses, and them storms out, furious. Three years later, the same guy walks into the same bar and asks the same bartender for a beer. No problemo, says the barkeep. Zzzzip. Handed what again looks like something better suited to a specimen jar, the guy barely hesitates. Down the hatch it goes, and then halfway back up the hatch again. Tears of rage are shed; a lawsuit is threatened. Exit the dude, livid. Three years later, the same guy walks into the same bar and asks the same bartender for a beer. You're waiting for the punch line. It's not a joke, I'm afraid. It's a parable. The guy is you, the bar is the neighborhood multiplex, and the third steaming glass of piss you're about to be served with a smile is called Star Wars: Episode III- Revenge of the Sith. For God's sake, don't drink it.

Synes det oppsummerer mitt syn på Star Wars. :)

Lenke til kommentar
Kommentar på slashdot

So this ordinary, middle-class American male walks into a bar. "Gimme a beer, whatever you have on tap," he says, slapping down a fiver. The bartender, smiling, reaches below the bar, audibly zips his fly, and a moment later produceds a tall glass that looks suspiciously as if it might be full of warm urine. But our guy is a trusting soul, and he gulps it down anyway. Big mistake. He retches, curses, and them storms out, furious. Three years later, the same guy walks into the same bar and asks the same bartender for a beer. No problemo, says the barkeep. Zzzzip. Handed what again looks like something better suited to a specimen jar, the guy barely hesitates. Down the hatch it goes, and then halfway back up the hatch again. Tears of rage are shed; a lawsuit is threatened. Exit the dude, livid. Three years later, the same guy walks into the same bar and asks the same bartender for a beer. You're waiting for the punch line. It's not a joke, I'm afraid. It's a parable. The guy is you, the bar is the neighborhood multiplex, and the third steaming glass of piss you're about to be served with a smile is called Star Wars: Episode III- Revenge of the Sith. For God's sake, don't drink it.

Synes det oppsummerer mitt syn på Star Wars. :)

Det der handler vel om ep. 1, 2 og 3 og episode er faktisk bedre(laga, holder seg til historien - faktabasert bedre) enn 2 og 3....

Lenke til kommentar

I motsetning til et glass med urin, så er det faktisk interessant å se prequel-trilogien, fordi det forklarer mye rart som man lurer på. Filmene er kanskje ikke de beste i verden, men så har ingen sagt at de er det heller. De må ses i sammenheng med den andre trilogien og hverandre.

Lenke til kommentar
Filmene er kanskje ikke de beste i verden, men så har ingen sagt at de er det heller.

Ikke det? Star Wars, i lag med Matrix og Ringenes Herre, er vel blant de filmene som har størst oppslutning av folk som mener akkurat det.

Lenke til kommentar
Filmene er kanskje ikke de beste i verden, men så har ingen sagt at de er det heller.

Ikke det? Star Wars, i lag med Matrix og Ringenes Herre, er vel blant de filmene som har størst oppslutning av folk som mener akkurat det.

Han snakket vel om prequel'ne, herr lurifax von Sneizer.

Og selv de mest rappkjeftige SW-fanatikerne må ut på landet forkledd og i sterk ruspåvirkning før de tørr å si at de nye SW-filmene er de beste i verden.

Og hvis du absolutt skal dømme kvalitet etter omfang i populasjonen så burde vel dessuten Harry Potter trilogien og Pokemon trilogien knive litt her.

Men, klart.. på dette forumet her overrasker ingenting meg lengre. :ermm:

S,

Lenke til kommentar

Star Wars er interessant pga. alt som ligger rundt. Mytologien. Selve filmene er ikke så veldig stor filmkunst. Men George Lucas har jo bevist at med et fint univers rundt det, så gjør det ikke så mye om selve filmene ikke overbeviser.

Lenke til kommentar
Star Wars er interessant pga. alt som ligger rundt. Mytologien. Selve filmene er ikke så veldig stor filmkunst. Men George Lucas har jo bevist at med et fint univers rundt det, så gjør det ikke så mye om selve filmene ikke overbeviser.

De gamlene filmene var jo filmkunst i forhold til den tiden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...