Gå til innhold

StarWars episode 3

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvor mange år det er i mellom hver Star Wars historie, om noen skjønner hva jeg vil fram til?

32BSW4 - Star Wars - Episode I - The Phantom Menace

22BSW4 - Star Wars - Episode II - Attack Of The Clones

19BSW4 - Star Wars - Episode III - Revenge Of The Sith

SW4 - Star Wars - Episode IV - A New Hope

3ASW4 - Star Wars - Episode V - The Empire Strikes Back

4ASW4 - Star Wars - Episode VI - Return Of The Jedi

B = Before

SW4 = Episode 4 - A New Hope

A = After

Lenke til kommentar
For meg, så var Star Wars ferdig i 1983! Jeg hater at Lucas har melket serien, han gjorde det i '97, '99, '02 og '05! Lucas melker mer enn en Bonde!

Melker serien? Det gjør han vel ikke?

Tror du han lagde 4, 5 og 6 først helt tilfeldig eller?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor mange år det er i mellom hver Star Wars historie, om noen skjønner hva jeg vil fram til?

B = Before

A = After

Dette er riktig, men den mest brukte tidsenheten er BBY/ABY, ikke BSW4/ASW4.

BBY = Before Battle of Yavin

ABY = After Battle of Yavin

Slaget om Yavin står som kjent i episode 4, så tallene blir fortsatt korrekte.

Lenke til kommentar

Ser det foregår en annen diskusjon her , men jeg vil si at Jeg var ikke imponert av 3'rn. Var ikke verdt 85 kr for å si det slik. Har desverre bare sett nr. 1, 2 og 3, så skal ikke si at den var dårlig, men den var heller ikke spesielt... hva heter det igjen... hmmm... eh... bra? *Søker dekning fra angrep av Star Wars nerdene*

Lenke til kommentar
For meg, så var Star Wars ferdig i 1983! Jeg hater at Lucas har melket serien, han gjorde det i '97, '99, '02 og '05! Lucas melker mer enn en Bonde!

Melker serien? Det gjør han vel ikke?

Tror du han lagde 4, 5 og 6 først helt tilfeldig eller?

Nei, men vi trengte ikke episode 1-3. Vi blir ikke noe særlig klokere av dem. Ja, vi får vite at Anakin var egentlig snill og sånn, og at mora til luke heter Padmè. Vi trenger ikke noen av disse opplysningene!

Lenke til kommentar

Vi TRENGER jo strengt tatt ikke noe info, det er jo tross alt underholdning.

Men fans vil gjerne vite litt mer enn andre. Så, la oss være skikkelig ærlige. Disse filmene VAR beregnet på fans som ville se historien om hvordan anakin ble Vader. Det er jo tross alt omtrent det eneste de handler om..

(Men jeg kan være delvis enig. de kunne godt oppsummert ep. 1 og 2 raskt i 1 film og heller hatt annen handling...

Lenke til kommentar

Det der er jo flisespikkeri da men...

Har nå sett filmen en gang til. Men jeg skjønner bare ikke en ting, i slutten sier Yoda at Obi-Wan skal lære seg en kunst å prate med Qui-Gon.. men dette er noe vi ikke får se, og noe jeg aldri har sett, wtf er pointet lzm?++!11

Den kunsten de prater om da er å komme tilbake i spirit form for å kommunisere, dette ser vi at Ben kenobi og yoda gjør forskjellige ganger i 456..

Lenke til kommentar

Det der er jo flisespikkeri da men...

Vel, jo, for så vidt. Men vi er da vel proffe Star Wars-nerder, er vi ikke? Jo, det er vi. Og da må vi ha terminologien inne.

Lenke til kommentar

B = Before

A = After

Takker :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser det foregår en annen diskusjon her , men jeg vil si at Jeg var ikke imponert av 3'rn. Var ikke verdt 85 kr for å si det slik. Har desverre bare sett nr. 1, 2 og 3, så skal ikke si at den var dårlig, men den var heller ikke spesielt... hva heter det igjen... hmmm... eh... bra? *Søker dekning fra angrep av Star Wars nerdene*

Kan du kalle det fans, eller fanatikere??

Er du en pizza-nerd hvis du liker pizza????

Lenke til kommentar

Nå har du bare sett de dårligste star wars filmene, hvis du skal se hvordan star wars virkelig er, må du se Episode 4,5 og 6! ;)

Lenke til kommentar
Flere som irriterte seg over øyeblikk der det var et tragisk, skummelt, mørkt øyeblikk, og så bytter vi scene ved hjelp av en wipe? Bare jeg som synes det ser litt barnslig ut (det passer selvfølgelig til den litt mer humoristiske stemningen til 4, 5 og 6)?

Ja, jeg lurte på om jeg var den eneste som reagerte på det... Er jo litt amatørmessis, jeg kan jo gjøre det i Win Moviemaker :ermm:

Kom på nå at jeg tror at Lucas først kom med de overgangnene, og da må jo han få bruke sitt selv om andre har tatt etter han...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...