HilRam Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Anakin gikk faktisk plutselig over. Det er jeg ikke den eneste som mener. På kinoen gikk det flaue stønn i salen da Anakin knelte for Palpatine. Akkurat dette burde vært gjort bedre. I løpet av fem minutter går han fra å være en gullgutt som melder fra om en Sith, til å slakte ned barn... Nei, jeg kjøper ikke den, selv med de tidligere episodene der Lucas la opp til overgangen. Så enig, så enig. Vi ser jo at Anakin blir mørk mens han slakter Trade Federation-folka som trygler om nåde. Den kjøper jeg. Men da har han allerede drept jedi-barna. Dette burde klippes ut av filmen til DVD-release. Den overgangen som vi ser hos trade-federation er lettere å kjøpe. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Gleder meg til å se deleted scenes, og om det blir faktisk lagt til noe/fjernet i filmen. I episode 1 ble det jo lagt ved ekstra scener i selve filmen (podrace). Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg har da skrevet en anmeldelse av star wars 3 på nettsiden min(Som finnes i profilen, 'hint' 'hint') Siden det ikke er lov å "reklamere", så Quoter jeg den her Film:Star Wars Episode III: Revenge of the Sith Regi:George Lucas Genre:Sci-fi/Action/Eventyr Produksjonsår:2005 Aldersgrense:11år For alle Star Wars nerder som ventet utenfor en kino i 30 dager, var det julaften da de endelig slapp inn i den kalde kino salen klokka tolv på natta. For oss vanlige kino folk, ventet vi til premieren, eller for den saks skyld etter premieren. For mange har Star Wars-serien bare ikke vært noen filmer med romvesener, det har vært et univers for dem. Jeg deler ikke den meningen, for meg er dette bare en ganske god film serie! Star Wars fans var skuffet da "Star Wars Episode I: The Phantom Menace" kom på kino i 1999, de fleste mente at den var for fjernt fra det gamle Star Wars universet de elsket, noen andre mente at Geroge Lucas hadde fokusert mest på spesial effekter enn historien. Da "Star Wars Episode II:Attack of the Clones" kom på kino i 2002, mente Star Wars fans at George hadde hørt på dem. De mente at det var litt mer kjøtt på beinet i Episode II. Så forhåpningene var selvfølgelig høye da de tråkklet inn i kino salene, med et smil på fjeset etter å ha sett anmeldelsene. Da jeg så den (omtrent to dager etter premieren) må jeg si at jeg kom ut ifra kinoen med blandede følelser. Filmen levde opp til mitt krav, og var betydligere bedere enn Episode II. Men fortsatt følte jeg at noe manglet, jeg kan fortsatt ikke akkurat sette fingeren min på det. Filmen begynner med et spektakuler rom krig, det er rett og slett imponerende! Filmen handler om Anikan Skywalker, og ferden hans til å bli den fryktede Darth Vader. Hayden Christiansen som spiller Anikan/Darth Vader gjør en utallig bedere innsats her, enn han gjorde i Episode II. Det er en relativt vanskelig rolle, for han må spille to forskjellige roller, dette takler han veldig bra. Den som står best ut av skuespiller prestasjonene er helt klart Ewan McGregor som spiller Obi-Wan Kenobi. Han minner faktisk litt om Alec Guinness som spillte samme rollen 22 år tildigere. Nå tenker du sikkert "Hvorfor se episode 3, når du vet hva som skjer?" Jo, grunnen til å se denne er helt klart for å fylle igjen hullene etter "Star Wars Episode VI: Return of the Jedi". Dette klarer filmen! Alt i alt avsluttes romeventyret på en fantastisk bra måte, men når skuespiller prestasjonene ikke helt klarer å overbevise, og når George Lucas ikke kan skrive(Han mistet sjelen sin da han fikk Yoda til å hoppe), trekker dette dessverre ned. En verdig avsluttning for en flott serie, men en film som ikke kan stå på egne bein. Terningkast:4 Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Gleder meg til å se deleted scenes, og om det blir faktisk lagt til noe/fjernet i filmen.I episode 1 ble det jo lagt ved ekstra scener i selve filmen (podrace). Lucas sa selv at han har blitt inspirert av Ringenes Herre regisøren Peter Jackson, og at SW EP3 når det kommer en gang i november på DVD vil inneholde en Extended Versjon av filmen. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Fanta Boy: Er stort sett enig i det du skriver i anmeldelsen... Det var bra, men kunne vært bedre. Hadde det ikke vært SW så hadde det ikke vært noe særlig. Og man må nesten se 4-6 og 1-2 for å få noe ut av den. Endret 28. mai 2005 av hkm Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Gleder meg til å se deleted scenes, og om det blir faktisk lagt til noe/fjernet i filmen.I episode 1 ble det jo lagt ved ekstra scener i selve filmen (podrace). Lucas sa selv at han har blitt inspirert av Ringenes Herre regisøren Peter Jackson, og at SW EP3 når det kommer en gang i november på DVD vil inneholde en Extended Versjon av filmen. Kilder! Kilder! Lenke til kommentar
GeO Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Men jeg anbefaler deg å kjøre en aldri så liten stavekontroll... Det er Anakin, ikke Aniken. Og du bør unngå "ord delings feil": "Star Wars nerder" skulle vært "Star Wars-nerder", "film serie" skulle vært "filmserie", "spesial effekter" "spesialeffekter", osv. Ta en titt her: http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ Jeg takker deg, hkm, for at du påpeker disse orddelingsfeilene. Fint å se at noen faktisk tar litt ansvar på dette forumet. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Men jeg anbefaler deg å kjøre en aldri så liten stavekontroll... Det er Anakin, ikke Aniken. Og du bør unngå "ord delings feil": "Star Wars nerder" skulle vært "Star Wars-nerder", "film serie" skulle vært "filmserie", "spesial effekter" "spesialeffekter", osv. Ta en titt her: http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ Jeg takker deg, hkm, for at du påpeker disse orddelingsfeilene. Fint å se at noen faktisk tar litt ansvar på dette forumet. Takk! Er enig, fint at noen tar ansvar Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Synes det blir latterlig når noen som hkm begynner å kritisere orddelingsfeil. Makan. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Joda. Jeg synes det var altfor brått. Det burde vært en større intern kamp i Anakin. Nå var det: Palpatine: Drep! Anakin: Nei! Palpatine: Jo! Anakin: Ok... Problemet er at Lucas ikke har peiling på character development Det som skjer er veldig overtydelig. Ja, overgangen til den mørke siden måtte være såpass tydelig og utvetydig at Anakin måtte knele og forklare at han nå var på den mørke siden... Ikke akkurat stor filmkunst Neida, det var ikke brått hvis du forstår The Force... Og Anakin var litt "vippende" mellom Light og Dark en stund... Når han angav Palpatine så var det litt lyst i han, men så kom det litt mørkt og tok over igjen... Så var han usikker igjen på kontoret, og så ble det ondt... Han har stått ca. der siden episode 1. Forresten: Er det flere enn meg som synes det er dumt at den svarte drakta hans er veldig lik den i episode 4-6? Siden han bare er en whiny liten tenåringsgutt så burde kanskje drakta vært litt annerledes. Skrikerungen Anakin passer liksom ikke inn i bildet på universets største BadAssMoFo... Han blir jo Vader da... Og hva ellers skulle han hatt med sånn maltraktert kropp han hadde der.... Og hvor mye tror du keiseren gidder å sitte å sy?? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Han blir jo Vader da... Og hva ellers skulle han hatt med sånn maltraktert kropp han hadde der.... Og hvor mye tror du keiseren gidder å sitte å sy?? :!: Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg hadde gledet meg til å se noe av Boba Fett jeg "I will have my revenge!" Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg hadde gledet meg til å se noe av Boba Fett jeg "I will have my revenge!" Ja, han vil vi vite mye mer om. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg hadde gledet meg til å se noe av Boba Fett jeg "I will have my revenge!" Episode III finner sted 3 år etter episode II. Boba Fett som 14-åring? Har han kviser under hjelmen? Har han kommet i stemmeskifte ennå? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det går rykter om "episode 0" nå... Nesten hundre år før episode 1. Yoda sparker Sith-rumpe er visst planen. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det går rykter om "episode 0" nå... Nesten hundre år før episode 1. Yoda sparker Sith-rumpe er visst planen. Kilder? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 http://www.moviehole.net/news/5674.html Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 det hadde vært kult, det hadde også vært kult med en 7vr, det er så lenge sia jeg har sett 6rn..men det er jo en del ting som står åpene? hmm hadde kanskje blitt litt teit siden de viktigste onde folka var døde Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Vi kunne trengt en episode 3 1/2 elns..... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg lurer på hvor mange år det er i mellom hver Star Wars historie, om noen skjønner hva jeg vil fram til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå