Wooho Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Jeg vet ikke om det var noe vits for Anakin å gå over til den mørke siden, bare for å redde Padme. Jeg mener med deres teknologi kunne de jo reddet henne fra å dø av barnefødsel selv om Anakin hadde forblidt på den lyse siden. Og krigen hadde sikkert blitt avsluttet hvis han onde Palpadine hadde blitt drept av Mace. Så for meg holdt ikke historien angående hvordan Anakin ble ond aka Darth Vader. Han var rett og slett en lettsinna (minewike) skjel som var for svak og arrogant til å la med tid bli en stor jedi. Han hadde lyst på makten hele tiden og hann hadde sikert blitt ond kankje ikke i så ung alder pga Palpadine men med tiden uten at Palpadine hadde slått til. Har noen hørt noe om en 6-pakning med alle filmene? Dette kommer sikkert til julen 2006 (tro det). Skulle gjærne fått kloa i det Box Settet med de gamle SW filmene. Endret 26. mai 2005 av Wooho Lenke til kommentar
howzer Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg er fortsatt ikke overbevist over Anakins overgang. Det skjedde altfor brått. Han hadde tross alt en samvittighet og ære, og det kaster du ikke ut av vinduet i løpet av ti sekunder. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Av Jediene så likte Anakin Obi-Wan, de andre hadde han ikke noe til overs for... Han satte Padmè foran Obi, ikke overraskende(hvem ville ikke gjort det..?) Lenke til kommentar
ScAr_FaCe Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 har hørt tykter om at 7-8-9 også vil komme av star wars . btw, likte Ep.3 kjempe god.. 6'er tvært Lenke til kommentar
howzer Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Denne kommentaren på Slashdot sier det ganske bra: http://slashdot.org/comments.pl?sid=150743&cid=12643439 Palpatine: "Kill him". Anakin: "No, it's not the Jedi way." Palpatine: "Come on, just do it." Anakin: "Ah.. well, ok" Lenke til kommentar
howzer Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Mer: The story had to be blatant (aka. Anakin had to verbally say why he was turning dark) or else you would never be able to infer what was going on. The real symptom of this movie (and the two before it) is that without blatantly being told what was happening, we would never know. The problem is that Lucas has no grasp of sublety. Jeg tror jeg må si meg sånn passe enig. Endret 26. mai 2005 av hkm Lenke til kommentar
GeO Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg vet ikke om det var noe vits for Anakin å gå over til den mørke siden, bare for å redde Padme. Jeg mener med deres teknologi kunne de jo reddet henne fra å dø av barnefødsel selv om Anakin hadde forblidt på den lyse siden. Altså, dersom Anakin hadde blitt på den lyse siden, hadde jo ikke Padmé blitt "syk" i det hele tatt ... Det var jo Anakins overgang til den mørke siden som drepte henne. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hadde vært fett og sett Anakin blitt på den lyse siden. Skal vedde for at det ikke hadde gått mange år før han hadde blitt kraftigere enn Yoda, men det blir han aldri. Som sagt tidligere, Anakin, etter forvandlingen til robot, så har han bare 80% av keiserens styrke. Keiseren sier jo i kampen mot Yoda; "He will become stronger than both of us". Dette betyr jo kanskje at Palpatine følte at Anakin hadde det dobbelte av hans potensiale, men etter anakin fikk juling av obi-wan så hadde han under potensialet til Palpy! Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Plutselig er Anakin ond. Plutselig? Så du episode 2? Husker du feks. hva som skjedde med noen Tusken Raiders? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Han blir jo ikke plutselig ond. Gutten har psykiske problemer, og det illustrerer George gjennom deler av EpII og hele EpIII. Når den totale overgangen blir såpass brå, skyldes det psykisk ustabiles, ja nettopp ustabilitet. I dette tilfellet skyller all manipulasjon, hat, raseri og sjalusi inn på Anakin på én gang, og det blir for mye. I frykt for represalier, går Anakin dermed til angrep på jediene først. Han sår fremdeles tvil om sine gjerninger på lavaplaneten, hvor han står og grubler som faen over hva han har gjort. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Nå må vi ikke glemme at i Ep 1 så hadde jo Anakin (selv om han var veldig liten da) lyst å bli en jedi når han vokser opp og han insisterte på å bli med Qui-Gon Jinn. Men problemet med Anakin er rett og slett at han aldri har hørt etter og aldri tar imot råd. For en dumb ass Lenke til kommentar
howzer Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Plutselig er Anakin ond. Plutselig? Så du episode 2? Husker du feks. hva som skjedde med noen Tusken Raiders? Ja, jeg har sett episode 2, og det forklarer fortsatt ikke hvorfor han plutselig kneler for Palpatine. Det skjedde altfor brått. Les de to innleggene der jeg siterer innlegg fra Slashdot. Endret 27. mai 2005 av hkm Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Nå må vi ikke glemme at i Ep 1 så hadde jo Anakin (selv om han var veldig liten da) lyst å bli en jedi når han vokser opp og han insisterte på å bli med Qui-Gon Jinn. Men problemet med Anakin er rett og slett at han aldri har hørt etter og aldri tar imot råd. For en dumb ass vel... ver vel heller Qui-Gon som ville ha han med, Anakin kunne jo egentlig ikke forlate planeten, pga en chips han og alle andre slaver hadde, han var også litt usikker på om han skulle være med pga moren sin. Anakin viste ingenting om at han skulle være med før Qui-Gon sa det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Ja, jeg har sett episode 2, og det forklarer fortsatt ikke hvorfor han plutselig kneler for Palpatine. Det skjedde altfor brått. Les de to innleggene der jeg siterer innlegg fra Slashdot. Les mitt innlegg og motargumentér det, davel. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Han har ikke "psykiske problemer". Han er en vanlig ungdom som ikke har styring på følelseslivet sitt. Men det betyr ikke at han kan gå fra å være god og ønske å gjøre alt godt i det ene øyeblikket, for i det neste å erklære at han nå har blitt ond. Episode 3 burde vist mer av Anakins utvikling mot den mørke siden, og ikke bare gjøre det som om det var en knapp som ble trykket på. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jovisst har han psykiske problemer. Enhver som dreper barn har det. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Pga. eksamener fikk jeg ikke sett filmen før i går. Det beste ordet for å beskrive denne filmen er etter min mening "mektig". Noe dårlig dialog og skuespill trekker ned, men det ødelegger ikke helhetsinntrykket. Er det andre som tolker filmen som Anti-Bush? F. eks. før Anakin og Obi-Wan skal ha sin duell sier Anakin ca. "If you're not with me, you're my enemy", til det svarer Obi-Wan "Only sith-lords deal in absolutes". Hentyder Lucas til Bush sin ytring "either you're with us, or against us"? Så har vi jo også det med at Palpatine "is manufactering a war", noe som mange kritiserer Bush regjeringen for å ha gjort. Det er sikkert flere politiske undertoner som jeg ikke fikk med meg pga. at jeg satt med hjerte i halsen, stort sett gjennom hele fremvisningen. Den skal absolutt sees igjen om ikke så alt for lenge! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Er det andre som tolker filmen som Anti-Bush? F. eks. før Anakin og Obi-Wan skal ha sin duell sier Anakin ca. "If you're not with me, you're my enemy", til det svarer Obi-Wan "Only sith-lords deal in absolutes". Hentyder Lucas til Bush sin ytring "either you're with us, or against us"? tviler, da script og manus(?) ble skrevet før episode 4 ble laget, med andre ord i ca 1977 hvis jeg ikke husker helt feil, dette er noe før bush ble president b Lenke til kommentar
chil Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 noen som har det bildet av aniken når han får grønne øyen, når han har slaktet hele det rådet nede på lavaplaneten! Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Nå må vi ikke glemme at i Ep 1 så hadde jo Anakin (selv om han var veldig liten da) lyst å bli en jedi når han vokser opp og han insisterte på å bli med Qui-Gon Jinn. Men problemet med Anakin er rett og slett at han aldri har hørt etter og aldri tar imot råd. For en dumb ass Riktig, og du ser jo at han blir sur på gutta i rådet fordi de sier at han er for gammel og det der.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå