Gå til innhold

StarWars episode 3

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat dette var noe jeg selv tenkte en del på, óg. Det som gjør det enda verre, er at dersom vi nå antar at slaget foregikk lavt nok over Coruscant til at det faktisk var luft der - hvorfor ble da Grievous sugd ut av romskipet da han knuste ruten litt senere?

Kabintrykk???

Lenke til kommentar
Og hva har skjedd med konstant fart? Robotene som "dør" når de sitter på vingen til Obi-Wans "romskipgreie" forsvinner bakover. Det hadde ikke skjedd i verdensrommet, hvor det ikke er noen luftmotstand.

Ikke sant?

Skipet beveget seg jo forover. Hvorfor skulle den bli hengende igjen da? Selv uten luftmotstand så kan ting bevege seg fra hverandre.

Ikke dersom ingenting påvirker dem til det, vel? Buzz-droidene hadde jo i utgangspunktet like stor fart som Obi-Wans jager, og dersom det ikke var noen luftmotstand der, så skulle iallfall ikke det ha bremset dem ...

Akkurat dette var noe jeg selv tenkte en del på, óg. Det som gjør det enda verre, er at dersom vi nå antar at slaget foregikk lavt nok over Coruscant til at det faktisk var luft der - hvorfor ble da Grievous sugd ut av romskipet da han knuste ruten litt senere?

Fordi skipet hadde stor fart? Jeg er sikker på at de fleste har sittet i en bil i stor fart med vinduet åpent.

Greit nok, men de bilene har tross alt hatt luft på utsiden.

Kabintrykk???

Stemmer trolig. Dersom det var luft der oppe, var den nok uansett ganske tynn, så her har vi nok fått den riktige forklaringen.

Lenke til kommentar

Når de blir skutt, så er det vel ikke så rart om ting flyr rundt, og de var visst i øverste lag av atmosfæren uansett.

Så dette er ganske enkelt: Var de utenfor atmosfæren, så ble jo droidene skutt på, og fikk fart av det. Var de innenfor, så blir det trykk på grunn av luftmotstanden. Svupp så forsvinner ting ut.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner... Hvorfor måtte han skvise alt dette inn i episode 3? Episode 3 er jo kanskje den viktigste av de nye filmene, men alt går for raskt. Plutselig er Anakin ond.

Episode 1 og 2 burde vært en enkelt film. Lucas kunne fint kortet ned på alt tullet! Så burde noe av episode 3 vært flyttet til 2. Og til slutt, i episode 3 skulle forvandlingen fra Anakin Skywalker til Darth Vader vært mer gradvis, og det skulle vært flere forklaringer på diverse ting.

Lenke til kommentar

måtte jo skje med en gang, ellers hadde senator Palpadine blitt drept, og Anakin hadde ikke hatt noen til å få han over til den mørke siden

og man kan jo se at anakin er på vei ti den mørke siden i episode 2, litt i episode 1 også..

hkm:

hva er det som burde vært forklart her da, synes alt det viktige var ganske godt forklart...

Lenke til kommentar

Først er jo Anakin i tvil, og han melder til og med fra om at Palpatine er en Sith Lord. Og plutselig kneler han for Darth Sidious og går over til den mørke siden, helt uten videre?

Det skjedde altfor brått. At han var på vei til den mørke siden i episode 2 er helt klart, men overgangen var altfor brå når det først skjedde. Etter at han hadde tatt Windu så burde han f.eks. ha styrtet ut da han innså hva han hadde gjort, og Palpatine burde ha måttet bruke mer tid på å overtale Anakin.

Det burde vært mer tvil, han burde vært mer revet mellom å være lojal mot Jediene, og ønsket om å kunne redde Padme.

Lenke til kommentar
Ja, det var en utrolig kul film..meget meget bra! jeg skulle ønske de spilte inn 4-5-6 på nytt...selv om de mest hardbarke fænsane sikkert henger meg for den meninga

Kan jo hende at de gamle SW filmene blir filmatisert på nytt om 40 år eller no. ;) De gamle filmene ble jo laget først (selv om ep I, 2 og 3 burde bli laget da) pga at de ikke var så teknologisk krevende. Luckas kunne jo ikke ha laget Ep3 (slik den ser ut nå for 3 år siden engeng. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at 1-3 burde vært laget først. I tilfellet Star Wars så føler jeg at man får størst utbytte av å se 4-6 først. Da kommer dybden i 1-3 frem på en bedre måte når du får sett disse. Hvis man ser 1-3 først, så avsløres det jo mye som var store overraskelser i 4-6, noe som kan ødelegge opplevelsen.

Edit: Typo.

Endret av hkm
Lenke til kommentar
Jeg er uenig i at 1-3 burde vært lagt først. I tilfellet Star Wars så føler jeg at man får størst utbytte av å se 4-6 først. Da kommer dybden i 1-3 frem på en bedre måte når du får sett disse. Hvis man ser 1-3 først, så avsløres det jo mye som var store overraskelser i 4-6, noe som kan ødelegge opplevelsen.

Hvis de hadde laget episode 1 i 1977, gjett hvem som aldri kunnet laget episode 2,3,4,5 og 6?

Star Wars hadde mistet sin Unike "glans", hvis de hadde blitt laget kronologisk. Det er genialt at Lucas, visste at star wars ble en så stor suksess at han kunne lage 5 episoder til!

Lenke til kommentar
Først er jo Anakin i tvil, og han melder til og med fra om at Palpatine er en Sith Lord. Og plutselig kneler han for Darth Sidious og går over til den mørke siden, helt uten videre?

Det skjedde altfor brått. At han var på vei til den mørke siden i episode 2 er helt klart, men overgangen var altfor brå når det først skjedde. Etter at han hadde tatt Windu så burde han f.eks. ha styrtet ut da han innså hva han hadde gjort, og Palpatine burde ha måttet bruke mer tid på å overtale Anakin.

Det burde vært mer tvil, han burde vært mer revet mellom å være lojal mot Jediene, og ønsket om å kunne redde Padme.

Palpadine har jo alltid vært en viktig person som har støttet Anakin i alle hans meninger om at han blir holdt tilbake osv, Anakin stoler jo 100% på Palpadine før han blir han vet at Palpadine er Sith.

Anakin ser en mulighet til å utvikle seg så fort han vil og en sjanse til å redde Padme, skjønner veldig godt at det ikke var så mye å tenke på...

han hadde valget mellom dette:

god side:

bli holdt tilbake

la Padme dø

bli svakere enn den onde siden

la krigen fortsette

ond side:

utvike seg fritt

redde padme

bli sterkere og få krefter den gode siden ikke får

vinne krigen

få mer makt

Fanta Boy: han viste jo ikke at det ble en suksess, men han hadde vel scriptet klart, så i tilfelle det ble en suksess kunne han lage flere, starwars er jo fortsatt en suksess, så han burde jo lage 7-9 også...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

det ironiske var jo at hadde han ikke skiftet side så tror jeg ikke padme hadde død, den det blir jo spekulere... hva heter foresten alle de forskjellige sithane og jediane? sett opp liste om åssen eppisode vi ser dem og hvem de er.. kan være morro for oss spm ikke har så god oversikt

Lenke til kommentar

Det er jo sånn The Fordce fungerer...

Du blir helt ond med en gang...

"Vader was seduced by the dark side of The Force"

Allerede i ep. 1 hadde han frykten og sinnet.

Fear-Anger-Hate-Death

Han opparbeidet seg enda mer frykt og sinne i ep. 2 i og med at han blir sammen med Padmè...

Så hvis du setter deg inn i det så skjer det ikke fort i det hele tatt...

Lenke til kommentar
det ironiske var jo at hadde han ikke skiftet side så tror jeg ikke padme hadde død, den det blir jo spekulere... hva heter foresten alle de forskjellige sithane og jediane? sett opp liste om åssen eppisode vi ser dem og hvem de er.. kan være morro for oss spm ikke har så god oversikt

Her har du det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...