Wooho Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I spillene SW Jedi Knight Outcast og Accademy så spiller man jo etter de gammle spillene. Man kan se tydelig at Luke har startet en Jedy Accademy og at det er nå flere jedier enn ever. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I spillene SW Jedi Knight Outcast og Accademy så spiller man jo etter de gammle spillene. Man kan se tydelig at Luke har startet en Jedy Accademy og at det er nå flere jedier enn ever. Ikke glem Dark Forces Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Jeg skjønner enda ikke hva som er vitsen med episode 7-9. Hva er det de handler om da? Det Lucas vil, sannsynligvis at Luke gjenoppstarter Jedi Order og om unga til Han og Leia... Eller kanskje at Leia blir Jedi? Det hadde vært kult. Hu har jo ikke lov til å være gift da da..... Og hu og Han blir jo sammen i slutten av ep. 6... Når Luke oppretter den nye Jedi Ordenen så er det diverse avvik fra den vanlige jedi kodeksen. Foreksempel er det lov til og ha dame og gifte seg (Leia blir jo gift med Han Solo, og hu blir Jedi. Samt Luke som gifter seg med Mara Jade). Man kan også starte treningen mye senere enn hva som det var lov til i "the old jedi order". edit: leif Endret 24. mai 2005 av Mr.SS Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ikke glem Dark Forces Ble medlem i en spillklubb bare for å få Jedi Knight Darkforces 2, det er et genialt spill. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Skulle ønske LucasArts kunne lage et spill som bare tok for seg Lyssabel slåssing. Hadde vært sinnsykt fett. Måtte ha kommet til pc seff. Kunne liksom vært alle tøffinga, fra Mace Windu til Luke Skywalker. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ikke glem Dark Forces Ble medlem i en spillklubb bare for å få Jedi Knight Darkforces 2, det er et genialt spill. Jeg også Lenke til kommentar
V36a Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ikke glem Dark Forces Ble medlem i en spillklubb bare for å få Jedi Knight Darkforces 2, det er et genialt spill. Jeg også! Ble medlem i en klan en stund etter jeg hadde fått spillet, det var faktisk kjempegøy Lenke til kommentar
GeO Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Han har gjentatte ganger sagt det, ja. Men det er lov å ombestemme seg, og det er rykter om at han er på "vippen". Det må han jo være. Han fant jo tross alt på å sette Jar Jar Binks inn i Star Wars-universet. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Når vi er inne på "vittigheter": Jeg lurer på når Lucas skal få med seg at det ikke er luft i verdensrommet? og når har noen pustet i rommet? hvis du tenker på hangarene ute i romet, så er det en "vegg" man kan kjøre gjennom som gjør at luften holder seg i hangarden Og hva har skjedd med konstant fart? Robotene som "dør" når de sitter på vingen til Obi-Wans "romskipgreie" forsvinner bakover. Det hadde ikke skjedd i verdensrommet, hvor det ikke er noen luftmotstand. Ikke sant? Akkurat dette var noe jeg selv tenkte en del på, óg. Det som gjør det enda verre, er at dersom vi nå antar at slaget foregikk lavt nok over Coruscant til at det faktisk var luft der - hvorfor ble da Grievous sugd ut av romskipet da han knuste ruten litt senere? Ikke bare er det feil, det er inkonsekvent. Huff. Greit nok at folk sier at det er sci-fi/fantasy, og derfor lov å tøye fysiske lover, men det foregår tross alt i rommet, og jeg mener man kunne ha holdt seg iallfall litt på matta. Men for all del - jeg synes ikke det ødelegger filmopplevelsen i så stor grad, så jeg ville ikke nødvendigvis ha endret det, heller ... Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Han har gjentatte ganger sagt det, ja. Men det er lov å ombestemme seg, og det er rykter om at han er på "vippen". Det må han jo være. Han fant jo tross alt på å sette Jar Jar Binks inn i Star Wars-universet. Hva er egentlig så feil med han? Han er jo en dum figur liksom, men han skaper humor... Og han er et ledd som skaper fred mellom mennesker gunganere på Naboo.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Han har gjentatte ganger sagt det, ja. Men det er lov å ombestemme seg, og det er rykter om at han er på "vippen". Det må han jo være. Han fant jo tross alt på å sette Jar Jar Binks inn i Star Wars-universet. Hva er egentlig så feil med han? Han er jo en dum figur liksom, men han skaper humor... Og han er et ledd som skaper fred mellom mennesker gunganere på Naboo.. Jup jeg lurer også på det. Hva er galt med Jar Jar egentlig? Alle sier at han ikke er nødvendig i Ep 1. Liker han krabbaten jeg. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Han har gjentatte ganger sagt det, ja. Men det er lov å ombestemme seg, og det er rykter om at han er på "vippen". Det må han jo være. Han fant jo tross alt på å sette Jar Jar Binks inn i Star Wars-universet. Hva er egentlig så feil med han? Han er jo en dum figur liksom, men han skaper humor... Og han er et ledd som skaper fred mellom mennesker gunganere på Naboo.. Jup jeg lurer også på det. Hva er galt med Jar Jar egentlig? Alle sier at han ikke er nødvendig i Ep 1. Liker han krabbaten jeg. Men hvor blir han av i episode 4-6 ...? Synes godt han kunne vært droppet. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Han har gjentatte ganger sagt det, ja. Men det er lov å ombestemme seg, og det er rykter om at han er på "vippen". Det må han jo være. Han fant jo tross alt på å sette Jar Jar Binks inn i Star Wars-universet. Hva er egentlig så feil med han? Han er jo en dum figur liksom, men han skaper humor... Og han er et ledd som skaper fred mellom mennesker gunganere på Naboo.. Jup jeg lurer også på det. Hva er galt med Jar Jar egentlig? Alle sier at han ikke er nødvendig i Ep 1. Liker han krabbaten jeg. Men hvor blir han av i episode 4-6 ...? Synes godt han kunne vært droppet. Han er jo bare en ussel senator og senatet blir borte.... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Episode 1-3 suger ikke. Ja, det kunne og burde vært gjort bedre, men hvis man går litt i dybden og ikke tar så på vei for dårlig gjennomføring til tider (f.eks. hvordan Anakin plutselig går over til den mørke siden der og da) så er det veldig interessante filmer. Lucas burde få hjelp til dialog, regi, m.m. hvis han skal lage flere filmer, men 1-3 klarer seg til tross for denne karen. Beklager, ikke enig med deg på det punktet : Episode 1 : *Mangler personalitet, blir rett og slett barnslig. *Middelmådig skuespill. *Effektfest. *Relativ svak historiefortelling. Episode 2 : *Fortsatt problemer med skuespillerne. *Klisjè romanse mellom anakin og prinssesa. *Plottet begynner å bli bedre, men fortsatt ikke helt sammenhengende. Episode 3 : *Mer sammenhengende enn 1,2 men fortsatt med mange hull i forhold til hva som skjer mellom episode 3 til 4 , kanskje det kommer en episode 3b (er jo 18 år som må dekkes minst). *Anakin er ikke akkurat helt i vater i forhold til hva som forventes av ham. Men ep 1-3 er gode filmer, men sett i forhold til orginalfilmene (4-6) så var det en gedigen nedtur. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Så endelig filmen nå i kveld. Jeg synes den var bra, men det er den nok ikke uten at man lever seg inn i den. Sitter her fortsatt med SW-stemning. Har lest hele tråden, og det er en del interessante teorier, bl.a. om "jomfrufødselen" av Anakin. Tror folk er inne på noe, ja. Tok TV Guide Online sin SW-test. Litt ambvivalent i forhold til resultatet. You are a Tainted Jedi. You walk to the beat of your own drummer, and whichever side of the Force serves to your advantage is the side you will use. Many may not agree with your methods, but you still get the job done. You have the potential to be the greatest at whatever you do. You are the chosen one. Your destiny is in your hands. It's up to you to choose the path you will walk. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Fikk sett Star Wars Episode 3 i gar kveld. En kamerat ringte meg opp 2 timer for forestillingen fordi han hadde en ekstra billett. Folte meg litt lost i det hele da jeg ikke husket noe som helst fra Episode 2, og husket ogsa heller lite fra de folgende episodene. R2 eide! En god film. Likte den, og skal se den en gang til av den enkle grunn at dette var en litt off-the-bat decision, og jeg hadde egentlig lovet a se den med en annen kamerat. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Og hva har skjedd med konstant fart? Robotene som "dør" når de sitter på vingen til Obi-Wans "romskipgreie" forsvinner bakover. Det hadde ikke skjedd i verdensrommet, hvor det ikke er noen luftmotstand. Ikke sant? Skipet beveget seg jo forover. Hvorfor skulle den bli hengende igjen da? Selv uten luftmotstand så kan ting bevege seg fra hverandre. Akkurat dette var noe jeg selv tenkte en del på, óg. Det som gjør det enda verre, er at dersom vi nå antar at slaget foregikk lavt nok over Coruscant til at det faktisk var luft der - hvorfor ble da Grievous sugd ut av romskipet da han knuste ruten litt senere? Fordi skipet hadde stor fart? Jeg er sikker på at de fleste har sittet i en bil i stor fart med vinduet åpent. Episode 1-3 suger ikke. Ja, det kunne og burde vært gjort bedre, men hvis man går litt i dybden og ikke tar så på vei for dårlig gjennomføring til tider (f.eks. hvordan Anakin plutselig går over til den mørke siden der og da) så er det veldig interessante filmer. Lucas burde få hjelp til dialog, regi, m.m. hvis han skal lage flere filmer, men 1-3 klarer seg til tross for denne karen. Beklager, ikke enig med deg på det punktet : Du må leve deg inn i historien vet du. Det som er interessant med episode 1 er hvordan Palpatine setter i gang spillet sitt. Den forklarer hva som skjer - hvordan det hele begynte. Selvsagt er det mye tull som podracing og annet. Det burde vært mer fokus på det politiske spillet og mindre veksling av scener. Men likevel, hvis man klarer å leve seg inn i historien så blir det bedre. Jar-Jar er jo bare "comic relief", som R2D2 og C3PO i OT. Episode 1 : *Mangler personalitet, blir rett og slett barnslig. *Middelmådig skuespill. *Effektfest. *Relativ svak historiefortelling. De fleste av disse gjelder jo alle Star Wars-filmene... Star Wars-universet er såpass interessant at det er vanskelig å bomme med en film, selv når du er så talentløs som Lucas. Selv når filmene er så dårlig satt sammen, og når skuespillet er så platt, så er det likevel utrolig interessant å se hvordan ting henger sammen. Ja, jeg kan nesten overse den tåpelige forklaringen med Midi-clorians (Midi-chlorians? Midichlorians? Midiclorians?)... Men bare nesten Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Så filmen for tredje gang i går. Den er fremdeles meget bra. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Episode 3 : *Mer sammenhengende enn 1,2 men fortsatt med mange hull i forhold til hva som skjer mellom episode 3 til 4 , kanskje det kommer en episode 3b (er jo 18 år som må dekkes minst). Tv-serien som kommer i 2007(???) vil ta for seg mer av det som skjer mellom disse episodene. Det er planlagt ca 100 episoder, så de ~18 åra burde dekkes fint av det. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 I følge IMDB er det 2006, men who knows... http://www.imdb.com/title/tt0458291/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå