Gjest Slettet+1242 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Torstein OK, det er vel strengt tatt ikke noe du kan bestemme, er det vel? nei et er det strengt tatt ikke Men det er sannheten Enig med deg Fantaboy! Endret 23. mai 2005 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Til dere som whiner over fysiske lover. Har dere ikke lest introen "For a long time ago in a galaxy far, far away" Er ikke sikkert at våre fysiske lover gjelder der... Kraften er jo ikke akuratt kjempe sannsynlig den heller... Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Noen spørsmål som jeg og en kompis har diskutert over: 1. Hvem drepte Padmè? Jeg mener at Sidious gjorde det, "med-boten" sa jo at hu egentlig var frisk, men de mista henne likevel. Virka jo nesten som om Sidious glemte å få liv i henne igjen, eller så har han aldri kunne forhindret folk i å dø? Kompisen min mener det var Vader, når han kvelte henne, men det høres ikke helt riktig ut, som sagt sa jo "med-boten" at hu var frisk. Jeg tenkte at det var sjebnene som drepte henne. Hun måtte dø for at Anakin senere skulle oppfylle profetien. At hennes eneste mål her i livet var på en måte å føde Luke og Leia. En morsom detalj jeg la merke til var at på slutten så står onkelen og tanten til Luke på akuratt det samme stedet som Luke står på før han drar ut i verden. En annen morsom detalj var at nå forstod man virkelig hvorfor Obi Wan lot seg drepe i Episode4. Og hvorfor han klarte å leve som et "gjenferd" Jedi Spirit kalles det.. Og alt levende har The Force i seg, og alt levende blir en del av The Force når de dør.. Det Obi-Wan gjorde var å bli udødelig, bare at han ikke kan opptre fysisk... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jedi Spirit kalles det..Og alt levende har The Force i seg, og alt levende blir en del av The Force når de dør.. Det Obi-Wan gjorde var å bli udødelig, bare at han ikke kan opptre fysisk... det samme gjorde vel Yoda når han døde... Lenke til kommentar
Pug Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Til dere som whiner over fysiske lover. Har dere ikke lest introen "For a long time ago in a galaxy far, far away"Er ikke sikkert at våre fysiske lover gjelder der... Kraften er jo ikke akuratt kjempe sannsynlig den heller... Jeg er enig i at det ikke er noe poeng i å whine over brudd på fysiske lover osv; hva ville star wars blitt uten lyder og eksplosjoner i verdensrommet? Temmelig kjipe dogfights osv da... Den det at verdensrommet ikke har samme fysiske lover gjelder der blir jo helt teit igjen da Trenger ikke noen forklaring på hvorfor lyder og eksplosjoner skjer i verdensrommet. Det er stilig, og ville blitt kjedelig uten dem! Btw, jeg synes ep. 3 var veldig bra, spesielt om man ser på ep. 1&2. Er det forresten noen som kan linke til mer stoff om TV-serien som kommer? Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 He shoots... he scores! wow! He shoots... he scores again! amazing! He shoots... he scores as ussuall! *Midterm brake* Well deserved! He's back and he shoots... Nooo!.. He misses! He tries again... Another miss! It's the last minute... can he make it up? He shoots........ OH MY GOD! I LOVE YOU! HE SCORES! HE SCORES! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 1. 5 linjer i signatur. 2. Ka FAEN? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Har ikke sett filmen før i kveld. *skamme seg* En verdig avslutning, til tross for at den føltes litt masete og langdryg, dog ikke så ille som ROTK (ja..king). Også den utrolig raske sceneskiftinga fikk meg til å bli litt sliten. 10 sek med darth, 10 sek med begravelsen til padme, tilbake til darth osv. Satt egentlig gjennom filmen og venta på hvordan Palpatine ble ødelagt i ansiktet og hvordan kampen mellom aniken og ben utarta seg. Alt i alt.. 8/10 May SW rest in peace.. no more fucking around George! Lenke til kommentar
gjersvoll Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 kan noen forklare hvilken film jeg skal se først ? episode 1 ? eller 4 ? skjønner ikke helt.. har 1,2 og 3 blitt spillt inn før ? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 kan noen forklare hvilken film jeg skal se først ? episode 1 ? eller 4 ? skjønner ikke helt.. har 1,2 og 3 blitt spillt inn før ? Episode 1: The Phanom Meance (1999) Episode 2: Attack of the Clones (2002) Episode 3: Revenge of the Sith (2005) Episode 4: A New Hope (1977) Episode 5: The Empire Strikes Back (1980) Episode 6: Return of the Jedi (1983) Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) kan noen forklare hvilken film jeg skal se først ? episode 1 ? eller 4 ? skjønner ikke helt.. har 1,2 og 3 blitt spillt inn før ? Edit: *SkyMarshall kom meg i forkjøpet* Ble du noe klokere av det? Nå som alle episodene er tilgjengelig kan du jo gjerne starte på nummer 1 og dem i rekkefølge. Men jeg tror kanskje jeg vil anbefalle å starte på 4'ern allikevel. Endret 23. mai 2005 av SirGalrim Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 kan noen forklare hvilken film jeg skal se først ? episode 1 ? eller 4 ? skjønner ikke helt.. har 1,2 og 3 blitt spillt inn før ? Episode 4 Episode 5 Episode 6 Episode 1 Episode 2 Episode 3 Episode 4, 5 og 6 ble spilt inn på 70-80-tallet, og er viktig å se først. Deretter ser man 1, 2 og 3 (som er fra de siste 5-6 årene). Grunnen til dette er at mange store øyeblikk i 4, 5 og 6 er ikke like store hvis man har sett 1, 2 og 3. -- Flere som irriterte seg over øyeblikk der det var et tragisk, skummelt, mørkt øyeblikk, og så bytter vi scene ved hjelp av en wipe? Bare jeg som synes det ser litt barnslig ut (det passer selvfølgelig til den litt mer humoristiske stemningen til 4, 5 og 6)? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Diskusjon om hvordan filmene skal sees kan vi jo ta her: Hvordan skal man se star wars filmene? ellers så er det jo klart at det er 456 og så 123.. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Flere som irriterte seg over øyeblikk der det var et tragisk, skummelt, mørkt øyeblikk, og så bytter vi scene ved hjelp av en wipe? Bare jeg som synes det ser litt barnslig ut (det passer selvfølgelig til den litt mer humoristiske stemningen til 4, 5 og 6)? Ja, jeg lurte på om jeg var den eneste som reagerte på det... Er jo litt amatørmessis, jeg kan jo gjøre det i Win Moviemaker Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ja det er liksom Lucas som prøver å beholde stilen fra de tidligere filmene. Hvis han hadde skiftet stil, hadde tohundreogfemtifjottitusen hardcore star wars-fan dukket opp på ranchen hans med fakler ... jeg syns egentlig det bare er fint at han beholder slike små særpreg som alle de gamle filmene hadde. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 STar WarS er for G33ks Gidd spamme a Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Synd da at det ikke blir noe av 7,8 og 9 men er kanskje like greitt. 1,2 og 3 er jo egentlig ikke noe spess. Altfor mye computer grafikk Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 nja...for folk osm ikje klarer å lausrive seg frå dei gammle så er det det. eg for min del syntes som sagt at dei var konge, men eg meineer ikje noko vondt om dei gammle for dei var og er veldig flotte og gode filmar dei også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå