Gå til innhold

StarWars episode 3

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Filmen var bra sett under ett pga. at den forklarer mye, men pokker da George! Dette kunne du gjort bedre. Eller enda bedre, overlatt manus og regi til noen andre! :(

Kunne fått Spielberg til å regissere og litt hjelp med script og screenplay. :yes:

PS. Steven Spielberg har faktisk regissert/skrevet en av scenene i filmen. Vet dere hvilken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steven Spielberg om Episode III:

I saw it about a week ago, and it's absolutely amazing it's the best of the last 3 episodes, it's the best way you could possibly imagine for George to finish it off, it has a tremendous ending it's very dark you'll cry at the end, it's wonderful.
Lenke til kommentar
1. Chewbacca var med. Han møtte Yoda. Herregud, det får da være måte på å knytte filmene sammen da!

Poenget er jo å knytte filmene sammen...

Og det har stått i alle sånne faktabøker og sånn om Star Wars at Yoda alltid har vært venn med wookiene og chewbacca...(lenge før denne filmen)

Og stokken hans er en gave fra wookiene

Lenke til kommentar

Darth Plagueis the Wise, som mest sannsynlig var Palpatine's mester, hadde evnen til å manipulere midiclorians, samt å skape liv. Dersom dere husker tilbake til episode1, sa moren til Anakin at han ikke hadde noen far (jomfrufødsel osv.). Kan Darth Plagueis the Wise ha skapt Anakin som en del av planen for å overta makten samt styrte Jedi'ene? Er det derfor Palpatine har tatt Anakin inn under sine vinger, fordi han VET Anakin kan bli en sterk alliert?

Lenke til kommentar

tviler, for det er jo obi-one(?) som tar han med seg under episode 1, dette kunne vel selv ikke en sith se, anakin er jo 9 eller 10 år da han blir hentet, så han har jo da sett 10 år frem i tid, tviler på at de kunne det...

grunnen til at Palpatine har tatt anakin under sine vinger er vel at han ser at han er sterkere enn noen annen og at han har mye "mørkt" i seg, som frykt, kjærlighet og savn

Palpatine har jo hele tiden fulgt med på anakin og oppmuntret han, han hadde nok planen klar lenge, tror han har mye av skylden til at han kunne bli så ond senere

edit:

men hvordan anakin ble født har jeg ikke noe godt svar på...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg synes det hørtes logisk ut det covah sier om anakins fødse. Det kan jo hende at Plagueis aldri noe om Anakin til Sidious før han ble drept, men at Sidious selv fannt det ut etterhvert, eller bare kjenne raseriet hans.

Hvem vet?

Lenke til kommentar

Anakins fødsel har jeg ikke peiling på...

Men Sidious sier jo i ep. 1 "I will watch you career with great interest"(elns) til Anakin.. Tror han prøvde å følge med så mye på Anakin som mulig når han hørte at Anakin var "the cosen one"... Tror han prøvde å manipulere Anakin på grunn av det, ikke at han visste om han fra før...

Lenke til kommentar

Knallbra avsluttning på serien :yes:

Nesten på høyde med de gode gamle.

Jeg skal se den om igjen idag det er jo mange dager siden siste jeg så den(premieren) :no:

remake av 4, 5 og 6 tviler jeg på at det blir og om det hadde blitt det så hadde det blitt meget, meget teit. De gamle er jo kjempegode, hvorfor fikse på de, mer enn de allerede har gjort? :dontgetit:

Det kommer jo en tv serie som vi kan glede oss til da :thumbup:

Lenke til kommentar
Knallbra avsluttning på serien :yes:

Nesten på høyde med de gode gamle.

Jeg skal se den om igjen idag det er jo mange dager siden siste jeg så den(premieren) :no:

remake av 4, 5 og 6 tviler jeg på at det blir og om det hadde blitt det så hadde det blitt meget, meget teit. De gamle er jo kjempegode, hvorfor fikse på de, mer enn de allerede har gjort? :dontgetit:

Det kommer jo en tv serie som vi kan glede oss til da :thumbup:

Hva er vitsen med å se den 2 ganger, og bare få dager etter du har sett den den første gangen? ;)

Lenke til kommentar

får da VIRKELIG håpe at George ombestemmer seg og lager 7, 8 og 9

Palpadine sier også i episode 2 jedi-rådet endelig har gitt han ett oppdrag og støtter han når han sier at de holder han tilbake

samtidig kan jo Palpadine merke allerede i episode 1 at han er redd og savner moren sin, noe som gjør at jedi-rådet nesten ikke lar han bli trent...

men det er jo ingen klare spor om hvordan Anakin ble født...

Lenke til kommentar
Noen spørsmål som jeg og en kompis har diskutert over:

1. Hvem drepte Padmè? Jeg mener at Sidious gjorde det, "med-boten" sa jo at hu egentlig var frisk, men de mista henne likevel. Virka jo nesten som om Sidious glemte å få liv i henne igjen, eller så har han aldri kunne forhindret folk i å dø? Kompisen min mener det var Vader, når han kvelte henne, men det høres ikke helt riktig ut, som sagt sa jo "med-boten" at hu var frisk.

Jeg tenkte at det var sjebnene som drepte henne. Hun måtte dø for at Anakin senere skulle oppfylle profetien. At hennes eneste mål her i livet var på en måte å føde Luke og Leia.

En morsom detalj jeg la merke til var at på slutten så står onkelen og tanten til Luke på akuratt det samme stedet som Luke står på før han drar ut i verden.

En annen morsom detalj var at nå forstod man virkelig hvorfor Obi Wan lot seg drepe i Episode4. Og hvorfor han klarte å leve som et "gjenferd"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...