GeO Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Filmen var bra. Det skulle ha vært mer ondskap. Mer Vader. Syntes det var perfekt balansert jeg da. Edit: Eller, syntes vi kunne se Vader i en lyssverdduell, denne gangen med nåtidens spesialeffekter. Det hadde vært interessant. Ganske enig - et meget heldig resultat. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Filmen var bra. Det skulle ha vært mer ondskap. Mer Vader. Syntes det var perfekt balansert jeg da. Edit: Eller, syntes vi kunne se Vader i en lyssverdduell, denne gangen med nåtidens spesialeffekter. Det hadde vært interessant. Ganske enig - et meget heldig resultat. Hadde vært vanskelig og gjort det i den drakta, i New hope geide heller ikke vader og prestere en atletisk lyssabel duell Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Synes Lucas greide å skape filmen bra i forhold til hvordan historien fortsetter, men denne filmen synes jeg virklelig manglet starwars "følelsen" eller sjelen som noen sier. Men den var langt bedre enn episode 2 da. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Noen spørsmål som jeg og en kompis har diskutert over: 1. Hvem drepte Padmè? Jeg mener at Sidious gjorde det, "med-boten" sa jo at hu egentlig var frisk, men de mista henne likevel. Virka jo nesten som om Sidious glemte å få liv i henne igjen, eller så har han aldri kunne forhindret folk i å dø? Kompisen min mener det var Vader, når han kvelte henne, men det høres ikke helt riktig ut, som sagt sa jo "med-boten" at hu var frisk. Dette spør jeg om fordi jeg har totalt glemt det, og både VHS og DVD-spilleren min fungerer ikke: 2. Hvem bestilte klonene? (Var det Dooku?) 3. Hvorfor kunne Darth Sidious gi kommandoer til klonene? (Fordi det var Dooku sine kloner, og da fikk Sidious dem?) 1. Jeg tror at hun mista "gløden" mens Anakin ble forvandla, at hun hadde gitt sitt hjerte til han på en måte... 2. Sifo Dyas, var det ja... Men ifølge ep. 2 var han medlem av Jedi Council før han døde han for ca. 10 år siden. Ep. 1 var 10 år før ep. 2, men han er ikke i Jedi Council da 3. Sidious= Palpatine. I toeren fikk Palpatine krisemakt for å gå til krig mot separistene(noe som ligner det hitler gjorde..) Da ble han diktator i den tiden, så han kan beordre klonene til hva som helst... Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Yoda spillte mot Sidous, Mace var en utrolig Jedi, større enn Kenobi på den tiden der. Så Sidious spillte ikke! Hvorfor i alle dager skulle Yoda spille mot Sidious? Hva oppnår han med det? At episode 4, 5 og 6 også skal få komme? Klar over at Windu var en sterk Jedi, og Jedi Master.. Men han kan umulig ha vært like sterk som en Sith Lord, det nekter jeg å tro.. At Yoda mulig er det, kan jeg forstå... Vil si meg enig i at Yoda var uheldig, men at han "spilte" tviler jeg på... Tror nok han spilte... For han er kamp absolutt siste utvei og han var kanskje litt naiv og trodde han skulle ta keiseren uten så mye slåssing... En annen mulighet for at han spilte er at etter Anakin(aka Vader) hadde drept alle jediene, alle klonene var mot jedier og alle senatorene, utenom senator Organa, var mot jediene så ville jediene vært enda mer jakta om keiseren døde.... Og Yoda med stor tålmodighet så nok at det var mulighet for å skape noe nytt som kunne ta drepen på keiser'n! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Filmen var bra. Det skulle ha vært mer ondskap. Mer Vader. Syntes det var perfekt balansert jeg da. Edit: Eller, syntes vi kunne se Vader i en lyssverdduell, denne gangen med nåtidens spesialeffekter. Det hadde vært interessant. Ganske enig - et meget heldig resultat. Hadde vært vanskelig og gjort det i den drakta, i New hope geide heller ikke vader og prestere en atletisk lyssabel duell Jeg vet, akkurat derfor det hadde vært interessant. Så vidt jeg kan huske gjorde heller ikke Obi-Wan eller Luke noen heseblesende stunts, lyssabeldueller var jo i forhold til nå utrolig dølle. Endret 22. mai 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Filmen var bra. Det skulle ha vært mer ondskap. Mer Vader. Syntes det var perfekt balansert jeg da. Edit: Eller, syntes vi kunne se Vader i en lyssverdduell, denne gangen med nåtidens spesialeffekter. Det hadde vært interessant. Ganske enig - et meget heldig resultat. Hadde vært vanskelig og gjort det i den drakta, i New hope geide heller ikke vader og prestere en atletisk lyssabel duell Jeg vet, akkurat derfor det hadde vært interessant. Så vidt jeg kan huske gjorde heller ikke Obi-Wan eller Luke noen heseblesende stunts, lyssabeldueller var jo i forhold til nå utrolig dølle. Lightsaberen skulle ha så enorm kraft at kraften var tung, og du måtte holde saberen med begge hender som i et tungt langsverd... I ep. 5 er det litt bedre, men det er vanskelig å lage sånne ville dueller uten dataeffekter... Se alle de dokumentarene i DVD-pakka.... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 sånn på siden så har slashdot en ganske morsom diskusjon om nye filmen, eks.: Why are Spaceships so easily OWNED? Seriously, put a robot in the hangar bay, it plugs in, then NETWORK OWNED! you can open any jail cell, tell exactly where the prisoner are, open any door and even control the elevators. The Empire should look into using firewalls. for flere vittigheter: http://features.slashdot.org/article.pl?si...199200&from=rss Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Når vi er inne på "vittigheter": Jeg lurer på når Lucas skal få med seg at det ikke er luft i verdensrommet? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det er nok ikke bare han som ikke har fått med seg det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Når vi er inne på "vittigheter": Jeg lurer på når Lucas skal få med seg at det ikke er luft i verdensrommet? og når har noen pustet i rommet? hvis du tenker på hangarene ute i romet, så er det en "vegg" man kan kjøre gjennom som gjør at luften holder seg i hangarden Lenke til kommentar
howzer Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (Mulige spoilere.) Det burde vært mer drakt-Vader. Og han kunne spart seg for ulvehylet da han rev seg løs etter operasjonen. Darth Vader skal liksom være kald og rolig. Etter å ha sett 1-3 så innser man jo at hele Star Wars egentlig handler om Anakin Skywalker - overgangen til den mørke siden, og at han senere gjør opp for seg og oppfyller profetien. Jeg synes ærlig talt ikke Hayden Christensen spiller så himla dårlig. Greit nok, han har ikke akkurat et enormt spekter å ta av og det finnes definitivt bedre skuespillere, men han gjør en atskillig bedre rolle i Ep. 3 enn hva han presterte i Ep. 2. Jevnt over var jeg fornøyd med innsatsen hans i Revenge of the Sith. Problemet er nok at replikkene er elendige, og vanskelig å få til noe bra med. Men kan det være bevisst at Hayden drar ut setningene litt? Slik at måten han prater på minner mer om den Darth Vader vi kjenner fra episode 4-6? 1. Hvordan sklir Anakin over til "The dark side".... Spørsmål nr. 1 ble besvart på en utilfredsstillende måte. Anakin blir ikke virkelig mørk før han *spoiler warning* tar livet av Trade Federation-folka, enda de trygler om nåde. Men da har han allerede *sjokk* tatt livet av "the younglings" - jedispeiderguttene. Det er noe som ikke er helt lineært her... Eh. Anakin går over til The Dark Side i det han kneler for Palpatine etter at han har spanka Windu. Jeg synes forøvrig at dette skjedde altfor plutselig. Lucas burde tatt seg bedre tid til akkurat dette, siden det er et viktig - ja, et helt sentralt punkt. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg syntes egentlig det hele skjedde ganske greit jeg. Fikk vel ikke med meg 5min av filmen pga. alt rusket jeg fikk i øyet under denne filmen. KANONBRA avslutning på tidenes beste filmeventyr var dette ... skals e den et par ganger til også tror jeg! Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg synes lyssablerduellene var helt råttent. Ser ut som om de bare står stille og beveger armene til venstre og høyre og til venstre og til høyre og til venstre igjen... Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 ja det er lov med alleslags meininger, men eg for min del syntest filmen var heilt kongebra!!! Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Når vi er inne på "vittigheter": Jeg lurer på når Lucas skal få med seg at det ikke er luft i verdensrommet? og når har noen pustet i rommet? hvis du tenker på hangarene ute i romet, så er det en "vegg" man kan kjøre gjennom som gjør at luften holder seg i hangarden Tror nok Skurupu mener f.eks. at det kommer lyd fra skyting/eksplosjoner i verdensrommet. I tomt rom kan nemlig ikke lyd oppstå eller bre seg, men dette har aldri blitt tatt hensyn til i filmbransjen. Forøvrig kan interesserte lese Illustrert Vitenskaps siste nummer, der handler det nettopp om slike gjentatte feil i filmer. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Lucas vet utmerket godt at det ikke er luft i verdensrommet. Men tenk deg litt om, hvor kjedelig hadde det ikke vært med scener totalt uten lyd? Så vel dette i de dokumentarene som ble sluppet med den VHS-samlepakka på 90-tallet. (Husker ikke når.) Når jeg er inne på samlepakker, har det vært noe snakk om å selge alle SW filmene i en stor DVD-pakke? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Når vi er inne på "vittigheter": Jeg lurer på når Lucas skal få med seg at det ikke er luft i verdensrommet? og når har noen pustet i rommet? hvis du tenker på hangarene ute i romet, så er det en "vegg" man kan kjøre gjennom som gjør at luften holder seg i hangarden Tror nok Skurupu mener f.eks. at det kommer lyd fra skyting/eksplosjoner i verdensrommet. I tomt rom kan nemlig ikke lyd oppstå eller bre seg, men dette har aldri blitt tatt hensyn til i filmbransjen. Forøvrig kan interesserte lese Illustrert Vitenskaps siste nummer, der handler det nettopp om slike gjentatte feil i filmer. kanskje de har fyldt rommet med luft tenkte faktisk ikke på lyden, men dette er nok noe de vet om, men ikke tar hensyn til er jo morro med masse lyd-effekter i rommet, istedet for at det skal være HELT stille når bombene og slikt sprenger... Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 kanskje de har fyldt rommet med luft tenkte faktisk ikke på lyden, men dette er nok noe de vet om, men ikke tar hensyn til er jo morro med masse lyd-effekter i rommet, istedet for at det skal være HELT stille når bombene og slikt sprenger... Selvfølgelig hadde det vært kjedelig uten lyd! Jeg synes også at de kan trosse denne fysiske regelen, fordi Star Wars er vel ikke total realisme? Jeg sa aldri at jeg ikke syntes at det skulle være lyd, men det er et faktum at det ikke finnes lyd i verdensrommet ... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (Spoilere.) Ting George-gutten kunne spart seg for: 1. Chewbacca var med. Han møtte Yoda. Herregud, det får da være måte på å knytte filmene sammen da! 2. Vaders "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!" når han slipper løs. WTF?! Hva er dette slags tull? Hva skal det ligne på liksom? Vaders hyl var noe av det verste med hele filmen. Rent bortsett fra elendig dialog. Filmen var bra sett under ett pga. at den forklarer mye, men pokker da George! Dette kunne du gjort bedre. Eller enda bedre, overlatt manus og regi til noen andre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå