Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Senking av Opel Ascona B 80mod

Anbefalte innlegg

Ja, jeg her spør jeg om enda mer :p

Holder på å senke Ascona'en min nå, men sliter forran med å få bytta fjæra...

Har skrudd ut alt jeg kan se som har noe med dette å gjøre, men lurer på om det kan henge av gammel vane (ser ut til at det ikke er skrudd mye på denne bilen da original demperene fortsatt sitter på, og ja, de var så slitne at jeg kunne presse de sammen med hendene...)

Lurer på om det er en vanlig sak å overse der som jeg har gått i fella på.

Spør mye, men håper jeg kan bruke denne erfaringen igjen her seinere ;)

Mvh

Pluggen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

OK :)

Dette er mitt første ordentlige oppussings-prosjekt, så er litt grønn (lysegrønn??) enda...

Bakhjulstrekk ja ;) (vinterbil!!)

Bare å løsne demperen der, ta ut fjæra å slenge den rød, stive inn der, vips, senka bak ;)

Men!! Det er da klaring mellom toppen av fjæra og der den skal "gå oppi" karosseriet når den er jekka opp...

Noen som vet en grunn til det?

Er jo litt kjipt om fjæra skulle kunne hoppe ut hvis jeg f.eks hadde hoppet med bilen.. (neida, jeg skal ikke det... Bare et eksempel)

Lenke til kommentar
Men!! Det er da klaring mellom toppen av fjæra og der den skal "gå oppi" karosseriet når den er jekka opp...

Er jo litt kjipt om fjæra skulle kunne hoppe ut hvis jeg f.eks hadde hoppet med bilen.. (neida, jeg skal ikke det... Bare et eksempel)

For lang demper? For kort fjør?

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke demper bak nå :blush:

Hadde helt glemt det, men når du sier det så kom jeg på at de er fjerna da nye snart skal på...

Fjærene er til Ascona B og Manta fra samme tidsepoke, så med mindre jeg har fått feil, så burde de være passe ;)

Kommer med tilbakemelding når nye dempere er montert ;)

Lenke til kommentar
QUOTE (Pluggen @ 23/05/2005 : 22:55)

samme situasjon jeg er i?? noen som vet det eller?det er en orginal nissanalmera 1.4 gx 1996 modell demper, men har kjøpt senkesett, fjærene bare og de er senket 40mm..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er i den samme situasjonen jeg og men det er når bilen står på bakken. Vurderer å legge en litt tykk gummiring mellom, da slipper den å hoppe opp og ned hvis den nå gjør det da...

BTW; Det var helt jævlig å kjøre slik med en defekt demper foran....

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Hvis dette gjelder Vectra'n din Corvette, så ville jeg fått sjekka det :thumbup:

Ikke bra å kjøre med vil jeg tro...

Har fått av fjærene forran nå, måtte bare ha en endeleddsavtrekker :blush:

Biltema er greit sånn...

Fant en "proffsak" til 1200 (!!!) og en kliss lik (sikkert ikke samme kvalitet, men den funka bra) på Biltema til 59.50.-

Lenke til kommentar
Hvis dette gjelder Vectra'n din Corvette, så ville jeg fått sjekka det :thumbup:

Ikke bra å kjøre med vil jeg tro...

Har fått av fjærene forran nå, måtte bare ha en endeleddsavtrekker :blush:

Biltema er greit sånn...

Fant en "proffsak" til 1200 (!!!) og en kliss lik (sikkert ikke samme kvalitet, men den funka bra) på Biltema til 59.50.-

Hvis du leser innlegget mitt nøye så sa jeg at det VAR jævlig å kjøre med defekt demper foran. Den er nå byttet. Det med mellomrommet på toppen skal vist være normalt. Har selv hørt med en av de andre mekanikerene på opel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...