Stig-Arne Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 av en eller annen merkelig grunn fikk jeg en kortslutning på en av mine 3 samsung p80 160gb sata disker. Selvsagt var det disken som var stappet med alle save filene mine og div ting. Bør jeg prøve meg på å skru av printkortet på en av de andre diskene.. sette over på den disken som har kortsluttet printkort, fyre i gang.. ta sikkerthetskopi, slå av og flytte printkortene over igjen. Er det noen god ide? Skal uansett selge maskinen snart, så 1 disk fra eller til spiller liten trille. Men er det mulig? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) I noen tilfeller er det mulig, men resultatet er dog usikkert. Garantien bortfaller i så fall på begge diskene. Hvis du vil legge noen kroner i dette, så kan Infolink's datarekonstruksjonstjeneste være aktuell. Edit: I tilfelle du vil prøve selv, ta backup av den friske disken først. Det er jo ikke sikkert du får liv i den etterpå... Endret 11. mai 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 vel.. som du sikkert leste.. så var den ene disken kortsluttet. Heldigvis har jeg 3 disker Og jeg kan si med en gang at operasjonen var vellykket. Disken starter opp som normalt og får kopiert i fra den som normalt også er ingen garanti lapp på print kortet så akkurat om garantien bortfaller eller om den kan oppdages blir spekulasjoner. jeg fikk nu reddet 104 gb med ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå