jfauskan Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Har instalert RadHat 7.3.Veldig grei instalasjon. Men får ikke lyd.Har kjørt sndconfig og det finner OPL3-Sa2 Sounboard:unknown(Yamaha) Har prøvd en mengde forskjellige I/O IRQ DMA men når jeg skall teste lydkorte kommer meldin om:Klarer ikke å avspille lyd En feiloppstod ved åpning av /dev/audio Har brukt mc for å se hva som står i filen /dev/audio Da får jeg meldingen:Feil Cannot open audio ingen slik enhet (19) mvh Jostein Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Det høres litt ut som ressurs konflikt. Sjekk /proc/interrupts etter at du kjører modprobe sound se om lydkortet ditt da opptar en irq, hvis ikke kan det være IRQ-sharings prob. Har du windows installert på pc'en? Hovedkort type? Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Hovedkortet er:Asus TX97-E Rev 1.04 Kjørte modprobe sound men det skjedde ingen ting. Har skjekket /proc/interrupts kunne ikke finne noe om lydkort. Har bare linux på maskinen mvh Jostein Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Hva er crappy og hvor kan jeg få fatt i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå