Gå til innhold

GF 6800 Ultra eller Radeon X850XT PE?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min anbefaling av de to kortene er x850xt.

Grunnen er høyere fps i de fleste spill.

Men skal du bare spille openGL spill(doom 3, chronicles og riddic, etc)

burde du kjøpe nVidia kortet.

men du kan jo ta en titt på hw.no sin test av x800xt vs 6800u, hvor x800xt kommer seirende ut. så må du huske at x850xt er bedre enn x800xt.

med andre ord, "må" x850xt være bedre enn 6800u i følge testen deres.

Lenke til kommentar
ok. Eneste er at det kortet ikke er på lager, kommer ikke før LEEENGE :p

Men klarer vell å vente

Du vil jo uansett ikke merke forksjell på kortene in-game, men kun på diverse benchmarks, så hvorfor ikke gå for 6800U?

6800U støtter også PS_3.0, noe ikke x850xt pe gjør. Nvidia er også overlegne på linuxdrivere om det skulle være av interesse.

Endret av apwr
Lenke til kommentar

jeg ville ventet og heller kjøpt et kraftigere kort.

jeg har før linket til tester hvor man ser at p.30 som 6800u støtter ikke gir noe merkverdig ytelsesboost, og det blir derfor feil å bruke det som et argument.

at 6800u har bedre linuxdrivere derimot er helt riktig, og bruker du linux burde du kjøpe 6800u kortet.

kjøper du et av kortene nå vil du i "nøytrale" spill ikke merke forsjellen mellom kortene, men i fremtiden vil man mest sannsynlig merke forsjell i favør

til x850xt pe.

edit:

her kan du lese om begge kortene, og se tester som har blitt gjort. som du ser på testene nedover siden, ligger x850xt pe over i de fleste spillene.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
ok. Eneste er at det kortet ikke er på lager, kommer ikke før LEEENGE :p

Men klarer vell å vente

Du vil jo uansett ikke merke forksjell på kortene in-game, men kun på diverse benchmarks, så hvorfor ikke gå for 6800U?

6800U støtter også PS_3.0, noe ikke x850xt pe gjør. Nvidia er også overlegne på linuxdrivere om det skulle være av interesse.

"Du merker ikke forskjell uansett, så hvorfor ikke ta det dårligste og dyreste?"

:roll:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Prisene på PCIe versjonen av 6800 Ultra er rett og slett dårlig. Jeg syns heller ikke det er verd å betale 600 kr mer for PE kortet enn et standard XT kort. Litt klokkehastighet er da ikke verd så mye?

Jeg ville valgt dette:

Club3D X850XT

Kjempekort til en mye bedre pris..

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...