kyrsjo Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Noen på ubuntu som gidder finne ut av hvilken versjon av syslinux som brukes på ubuntu-cd'ne? Bakgrunn: https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=156405 Forøvrig noen som aner hvordan man "rebuilder boot.iso" på Fedora? Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Forøvrig noen som aner hvordan man "rebuilder boot.iso" på Fedora? Kopier ut innholdet og lag en ny ISO med de forandringer du trenger. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Forøvrig noen som aner hvordan man "rebuilder boot.iso" på Fedora? Kopier ut innholdet og lag en ny ISO med de forandringer du trenger. Men hvordan får jeg den bootbar? Hvordan lager jeg bootsektor? Eller er det virkelig bare å kopiere ut innholdet fil-for-fil, gjøre endring, stappe inn CD-RW, og be k3b om "brenn disse filene"? Og den vil *boote*? Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Du må bruke ISOLinux. http://syslinux.zytor.com/iso.php Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Fikk det til - sånn halvveis. Endret boot.msg (fjernet "last inn bildet her" instruksen) og brant en ny boot.iso. Det gikk sånn... halvveis. Maskinen startet, viste teksten, og rebootet øyeblikkelig. Ikke akkurat noen knallsuksess... Ok, da prøver vi på nytt. Lastet ned syslinux, byttet ut isolinux.bin med isolinux-debug.bin, og endrer på mkisofs-linja. Endret ikke på "boot.cat". Fikk en feilmelding: [kyrre@kyrre tmp]$ mkisofs -o boot2.iso -b isolinux/isolinux-debug.bin -c isolinux/boot.cat -no-emul-boot -boot-load-size 4 -boot-info-table boot.iso.dump/ INFO: UTF-8 character encoding detected by locale settings. Assuming UTF-8 encoded filenames on source filesystem, use -input-charset to override. Unknown file type (unallocated) boot.iso.dump/.. - ignoring and continuing. Using ISOLI000.BIN;1 for boot.iso.dump/isolinux/isolinux.bin (isolinux-debug.bin) Size of boot image is 4 sectors -> No emulation Total translation table size: 2048 Total rockridge attributes bytes: 0 Total directory bytes: 2202 Path table size(bytes): 26 Max brk space used 0 3267 extents written (6 MB) men den starta da likevel. Noe greier raser over skjermen, som et øyblikk senere blir forvandlet til et rødrutete ASCII-sjakkbrett. Auch. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 mount foo boot.iso -o loop Så gjør du nødvendige endringer og unmounter. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 mount foo boot.iso -o loopSå gjør du nødvendige endringer og unmounter. Det der vil ikke fungere på ISO'er. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Brukte file-roller for å få ut dataene av iso'en Så jeg satt med en mappe på disken min. gjorde endringene der, og kjørte mkisofs for å generere iso-fila, som jeg så brant med k3b. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Men: kan noen sjekke hvilken syslinux-versjon som ligger i ubuntu? Sjekke hvilken .deb som ligger på cd'n etc? Det kunne hjulpet mange med Dell-laptopper å installere FC4... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Men: kan noen sjekke hvilken syslinux-versjon som ligger i ubuntu? Sjekke hvilken .deb som ligger på cd'n etc? Syslinux-versjonen i Ubuntu er 2.11-0.1ubuntu3. http://64.233.183.104/search?q=cache:NFx3s...on+ubuntu&hl=no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå