Gå til innhold

Overklokking A64 3000+ Winchester

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk min AMD64 3000 Winchester for noen dager siden. Har begynt å klokke men er skuffet. Har et MSI k8n Neo 2 hovedkort og OCZ PC 4000 ram. Kjøler type Cooler Master "hyper 48"

Jeg klarer bare å klokke til 245*9x stabilt som tilsvarer 2,2 Ghz å dette synes jeg er for lite til denne prosessorern å være. Det som er så rart er at den plutselig stoppet på 248-250 fsb å vil ikke lenger uansett volt. Har ikke helt sotte meg inn i det nye hovedkorte siden jeg før hadde Asus så er mange nye innstallinger. Håper noen kan hjelpe meg.

Det som også er så rart er at med klokkeprogramet som jeg fikk med hovedkorte er siste fsb 250.. det er maks i programme. Så hvis noen vet om et annet program hadde det vært fint. har prøvd clockgen, men trur ikke det funker helt på dette Hk.

takker for svar:=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2,5 Ghz er bra da! JEg har hørt at Gold serien er best til Intel.. Noen som vet hvilke IC'er OCZ PC4000 Gold bruker? Husker ikke hva de heter :blush:

Edit: Hva skulle vi gjort uten Google? :love:

Det er Hynix brikker :)

Endret av BaX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Står på 4X.. det e gold.. klokket litt med programet clockgen og fikk den opp tel 2500.. lurer på om det e bios som er feil med :(

Det er neppe Bios som det er noe feil med..

Dette kortet har fått mye skryt i flere tester..og skal klare over HT300.

Jeg antar du har lest litt av guider her og ellers.. og har nødvendig grunnkunnskap i å "tune" Bios..

På dette kortet gjøres alt i "Cell Menu".. og det bør vel ikke være vanskelig all den tid du leser/sjekker manualen?

Har tilsvarende S754-system... og det er det beste (min mening) jeg har tuklet med i det siste.. Abit's uGuru er også bra, men Cell Menu er bedre.. her kan man jo stille både RAM-settings og LDT isf. å måtte gå til en annen meny for å gjør det.

Så derfor følgende kontroll-spørsmål:

Du har selvsagt satt DRAM-speed (Max memclock) til 400 og ikke Auto?

Core-cell..regner med at det er "klokke-programmet" du sikter til.. er ikke akkurat ett mesterverk.. I så måte er ClockGen (korrekt versjon) mye bedre å bruke.. dersom du vil klokke fra windows... Jeg gjør det for å kjapt finne max.grensene før jeg gjør endelig innstilling i/via Bios. Du bør da også ha Amd64Tweaker for å sette/justere DRAM-timings samtidig.

Det virker *veldig* merkelig at det skal stoppe ved HT245 via Corecell? Bios?.. og så skal du klare HT278 via ClockGen (som tilsvarer 2500Mhz = 278x9).. Meget usannsynlig for å si det pent... :)

Du kan heller ikke forvente at "winnie'n" din skal klare en OC på over 25% som en selvfølge.. Jeg har tuklet med 2 stk.. en med meget god stepping.. og de klokker ikke allverden.. Noen få eksemplarer klarer HT300x9/10 (avh.av modell).. men da ikke uten vesentlig justering av VCore.. Vi snakker da om å klare noe mer enn å loade Windows og kjøre CPU-Z..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...