Gå til innhold

Wine og Steam

Anbefalte innlegg

Har installert wine-20050419.

Med dette klarte jeg å installere Steam, men når jeg starter steam, dukker denne meldingen opp:

This application is requesting an ActiveX browser object but the Mozilla Active X control is currently not installed. Du You wish to download and install it?

Jeg velger Yes, og da dukker denne feilmeldingen opp:

err:mmio:MMIO_ParseExtA No . in szFileName: ""

err:mmio:MMIO_ParseExtA No . in szFileName: "Y:\\wine_prog\\Valve\\Steam\\"

You need to install the Mozilla ActiveX control to

use Wine's builtin CLSID_WebBrowser from SHDOCVW.DLL

fixme:ole:CoCreateInstance no instance created for interface {00000000-0000-0000-c000-000000000046} of class {8856f961-340a-11d0-a96b-00c04fd705a2}, hres is 0x80040111

err:module:import_dll Library MSVCR70.dll (which is needed by L"Y:\\wine_prog\\Valve\\Steam\\CSERHelper.dll") not found

err:module:import_dll Library MSVCR70.dll (which is needed by L"Y:\\wine_prog\\Valve\\Steam\\CSERHelper.dll") not found

Win32 MiniDump Helper version 1.0.0.0 © Copyright 2000-2003 Valve CorporationAll rights reserved.

Expected argument 'ProcessId'.

Usage: WriteMiniDump [@argfile] [/?|h|help] [/v|version] [/Type <value>] <ProcessId> <DumpFile>

@argfile        Read arguments from a file.

/?              Show usage.

/v              Show version.

/Type <value>  Select dump type values are:

normal

full

ProcessId      Select process id for which to generate a dump

DumpFile        Select path of output dump file

Hvordan kan jeg fikse opp i dette?

Edit: Har SuSE 9.2

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam funker ikke så bra i Wine nei.

Du burde heller å installere med Cedega.

Dessuten, når du installerer Wine, anbefales det å installere noen dll-filer og andre "stuff" som kan hjelpe Wine med å kjøre bedre.

For eksempel kan du installere Internet Explorer, som inneholder mange viktige dll-filer og fonter, VB Runtime files som inneholder en del dll-filer for VB programmer, og en DCOM98 (søk på ms.com) som også inneholder en del filer.

Lenke til kommentar
Har fått Steam til å virke i CrossoverOffice óg. Men Cedega er nok et bedre alternativ, spesielt siden den støtter flere spill og kan lastes ned gratis fra CVS.

Javel? Det var jeg ikke klar over... Fant Denne linken, som kanskje er av nytte.. Hmm.. Må prøves når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar
Man får det uansett ikke til å gå så jevnt at det er spillbart.

Hva får deg til å tro det? :ermm:

ehem... erfaring, min mening er at de som daglig spiller counter-strike ikke bør bruke et unix-system i det heletatt.

Sikkert ikke, men å si at det ikke er spillbart er en stor overdrivelse.

Lenke til kommentar

Ja. MEN! Det er IKKE rett å si at Counter-Strike 1.6 ikke er spillbart i Linux. Det er absolutt spillbart, jeg pleier å spille sammen med kamerater av og til.Null problem, loadingen går forresten raskere i Linux enn i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...