Scix Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Har installert wine-20050419. Med dette klarte jeg å installere Steam, men når jeg starter steam, dukker denne meldingen opp: This application is requesting an ActiveX browser object but the Mozilla Active X control is currently not installed. Du You wish to download and install it? Jeg velger Yes, og da dukker denne feilmeldingen opp: err:mmio:MMIO_ParseExtA No . in szFileName: "" err:mmio:MMIO_ParseExtA No . in szFileName: "Y:\\wine_prog\\Valve\\Steam\\" You need to install the Mozilla ActiveX control to use Wine's builtin CLSID_WebBrowser from SHDOCVW.DLL fixme:ole:CoCreateInstance no instance created for interface {00000000-0000-0000-c000-000000000046} of class {8856f961-340a-11d0-a96b-00c04fd705a2}, hres is 0x80040111 err:module:import_dll Library MSVCR70.dll (which is needed by L"Y:\\wine_prog\\Valve\\Steam\\CSERHelper.dll") not found err:module:import_dll Library MSVCR70.dll (which is needed by L"Y:\\wine_prog\\Valve\\Steam\\CSERHelper.dll") not found Win32 MiniDump Helper version 1.0.0.0 © Copyright 2000-2003 Valve CorporationAll rights reserved. Expected argument 'ProcessId'. Usage: WriteMiniDump [@argfile] [/?|h|help] [/v|version] [/Type <value>] <ProcessId> <DumpFile> @argfile Read arguments from a file. /? Show usage. /v Show version. /Type <value> Select dump type values are: normal full ProcessId Select process id for which to generate a dump DumpFile Select path of output dump file Hvordan kan jeg fikse opp i dette? Edit: Har SuSE 9.2 Endret 11. mai 2005 av Scix Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Steam fungerar ikkje i Wine. Cedega er nok det einaste du vil få Steam til å fungere brukbart i. www.transgaming.com Lenke til kommentar
salah Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Steam funker ikke så bra i Wine nei. Du burde heller å installere med Cedega. Dessuten, når du installerer Wine, anbefales det å installere noen dll-filer og andre "stuff" som kan hjelpe Wine med å kjøre bedre. For eksempel kan du installere Internet Explorer, som inneholder mange viktige dll-filer og fonter, VB Runtime files som inneholder en del dll-filer for VB programmer, og en DCOM98 (søk på ms.com) som også inneholder en del filer. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Har fått Steam til å virke i CrossoverOffice óg. Men Cedega er nok et bedre alternativ, spesielt siden den støtter flere spill og kan lastes ned gratis fra CVS. Lenke til kommentar
salah Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Støtter CrossoverOffice DirectX? Får man like bra grafikk med CrossoverOffice som Cedega? Kan ikke huske at det har gjort det *tenke* Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Kan ikke huske at det har gjort det *tenke* Nja... Mulig at jeg patchet det den gangen. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Har fått Steam til å virke i CrossoverOffice óg. Men Cedega er nok et bedre alternativ, spesielt siden den støtter flere spill og kan lastes ned gratis fra CVS. Javel? Det var jeg ikke klar over... Fant Denne linken, som kanskje er av nytte.. Hmm.. Må prøves når jeg kommer hjem.. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Man får det uansett ikke til å gå så jevnt at det er spillbart. Skal du spille cs, bør du starte windows for å spille. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Man får det uansett ikke til å gå så jevnt at det er spillbart. Hva får deg til å tro det? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Man får det uansett ikke til å gå så jevnt at det er spillbart. Hva får deg til å tro det? ehem... erfaring, min mening er at de som daglig spiller counter-strike ikke bør bruke et unix-system i det heletatt. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Man får det uansett ikke til å gå så jevnt at det er spillbart. Hva får deg til å tro det? ehem... erfaring, min mening er at de som daglig spiller counter-strike ikke bør bruke et unix-system i det heletatt. Sikkert ikke, men å si at det ikke er spillbart er en stor overdrivelse. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Sikkert ikke, men å si at det ikke er spillbart er en stor overdrivelse. For en hardcore cs-gamer er en fps-dropp på 10 ikke-spillbart ;p Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Spiller man mye spill som er laget for Windows så holder man seg til Windows, så enkelt er det. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Spiller man mye spill som er laget for Windows så holder man seg til Windows, så enkelt er det. enig. Lenke til kommentar
salah Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Ja. MEN! Det er IKKE rett å si at Counter-Strike 1.6 ikke er spillbart i Linux. Det er absolutt spillbart, jeg pleier å spille sammen med kamerater av og til.Null problem, loadingen går forresten raskere i Linux enn i Windows. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Second that, har ikke hatt noen problemer med hverken hastighet eller andre ting med CS 1.6 under Cedaga. Lenke til kommentar
SaiMANN Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg bruker Cedega til Steam på min PC, og det funker fett det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå