Gå til innhold

Hva er verdens beste spill?

espinos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdens beste spill? Tja, la meg nå se.. Jeg klarer ikke å velge ett spill, så her er heller en liste over noen av mine favoritter.

Fallout 1 og 2.

Planescape: Torment.

Freespace 1 (+ ekspansjonspakke) og 2.

Blood, Shadow Warrior, Duke Nukem 3D og resten av Build Engine spillene.

Elasto Mania / Super Actioncross.

The Curse of Monkey Island.

Day of the Tentacle.

Ultimate Doom, Doom 2, Doom 2: TNT / Plutonia og Final Doom.

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura.

Grand Theft Auto serien.

The Neverhood.

System Shock 1 og 2.

Pluss en rekke andre spill jeg sikkert har glemt.

Lenke til kommentar

hmm.. her var det VELDIG mye forskjellig. mange med lit feil syn på hva som er viktig ved spill av noen av dere.. argumentene deres holder ikke helt :p

Hvis man skal ta hensyn til når spillet ble laget, så vil jeg nok med helt sikkert langt over 70% av alle spillere som er gammle nok, si at Mario Har vært spillet med høyest suksess, hvis man tar i betrakning at det kom for leeeeeeeeeeeeeeeeeenge sia + at på denne tiden var det ikke så mange som spillte spill i det hele tatt.. men av oss som spilte, så har vi en kar som vi ALDRI kommer til å glemme... Mario =)

Desverre, så har mario tapt seg VELDIG i det siste, med alle dissa barne spillasom KUN er beregna for de minste..

Vel vel, nok om det. Hvis vi skal tenke på hva som er nåtidens beste spill, da vil jeg nok si World of Warcraft. Dette er ikke noe jeg henter fra egen erfaring, men enkelt å greit av den grunn at detta er det spillet som har solgt HELT UTROLIG MYE!!!! mye mere enn forventa :p

Jeg må vel oco selv innrømme at jeg spiller WoW å er en STOR fan. av egen erfaring, ja.. jeg velger oco WoW som DET største spillet den dag i dag :p haha..

Så, hvis noen skjønta hva dere har akkurat lest, så har dere oco fått min mening *=)

Cya.. got to log..

/logout

Lenke til kommentar
*snip*

De spillene jeg personlig karakteriserer som "verden beste spill" er de som har gitt meg helt spesielle oplevelser mens jeg spillte dem, men det er ikke dermed sagt at andre som spiller dem føler det samme.

Alle opplever et spill forsjellig, noe som resulterer i ulike syn på spillet og dets underholdningsverdi.

Derfor synes jeg det ikke er riktig å si at noen har feil syn på hva som er viktig ved spill, da dette varierer fra person til person.

Og det at et spill har solgt mange kopier er ingen garanti på spillet er bra, selv om gode spill har en tendens til å selge godt. :)

Edit: leif

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Super Mario Bros 1 og 3 //husker det som om det var i går. Pappa kom hjem med verdens beste spillkonsoll under armen :love: . Spilte Mario 1 og duck hunt til mamma la ned forbud helt til blemmene hadde grodd.

GTA 3 //hadde ikke spilt noen av de forrige spillene, viste ikke hva GTA var engang, men kjøpte dette på impuls og så var jeg fortapt.

Civ 3.// Har faktisk ikke prøvd 1 og 2, fikk Civ 3 i julegave og dete har medført mange lange netter og meget blodsprengte øyne etter dagesvis foran en sliten 15" CRT.

Zelda: OOT //i MINE øyne verden beste spill punktum. :thumbup:

Endret av SilentBob
Lenke til kommentar

Zelda Of Ocarina Of Time på N64 er den største spill opplevelsen jeg noengang har opplevd, var i en helt annen verden. :love: burde blitt laget på nytt med topp grafikk osv (og ikke sånn ræv grafikk som de har på the wind waker osv:hrm: ) Så det er min mening om verdens beste spill.

Lenke til kommentar

Man kan ikke kåre verdens beste spill, alle har hver sin mening, det er for mangen sjangere med spill

øMen de jeg liker best er vel... Final Fantasy 6(3) Final Fantasy 8

Så har vi Halo2, siden sin geniale multiplayer blir dette beste FPS.

Star Craft er min favoritt på Strategi

Man kan fortsette i en evighet slik, men alt kommer ann på hvilen sjanger man liker, og hva gameplay man liker, går man for reinspika action, så er jo spill som Quake og UT bedre en Rainbow 6 og Counter Strike, men er det omvendt for deg er jo CS beder, så verdens beste spill eksisterer ikke

Lenke til kommentar

Favorittspill:

Shooters: CS og HL2

Perfect Dark, Soldier of Fortune

Racing: Need For Speed serien

Star Wars Pod Racer og Mariokart

Roleplaying: Heroes III og Diablo2

Ocarina of Time

Simluation:

The Sims og Sim City

Sport: Fifa spillene

Strategy: Warcraft 3 og Age of Empires 2

Action: Super Mario (64)

Lenke til kommentar
Zelda Of Ocarina Of Time på N64 er den største spill opplevelsen jeg noengang har opplevd, var i en helt annen verden. :love: burde blitt laget på nytt med topp grafikk osv (og ikke sånn ræv grafikk som de har på the wind waker osv:hrm: ) Så det er min mening om verdens beste spill.

Du kan jo ikke kalle den grafikken på wind waker for ræva. det er jo så godt laget.. ellers er jeg enig :thumbup:

Lenke til kommentar
Man kan ikke kåre verdens beste spill, alle har hver sin mening, det er for mangen sjangere med spill

øMen de jeg liker best er vel... Final Fantasy 6(3) Final Fantasy 8

Så har vi Halo2, siden sin geniale multiplayer blir dette beste FPS.

Star Craft er min favoritt på Strategi

Man kan fortsette i en evighet slik, men alt kommer ann på hvilen sjanger man liker, og hva gameplay man liker, går man for reinspika action, så er jo spill som Quake og UT bedre en Rainbow 6 og Counter Strike, men er det omvendt for deg er jo CS beder, så verdens beste spill eksisterer ikke

Trådstarter spør om hva DU mener er verdens beste spill. Ikke hva som i realiteten er verdens beste spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...