Herr Brun Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei! Jeg lurer litt på om det er noen store fordeler/ulemper med å bruke USB til mus og tastatur i stedet for de tradisjonelle kontaktene (mener det var PS/2 de het). Eventuelt om det er noen fordeler med å bruke PS/2. Herr Brun Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) det er ingen forskjell... eneste er at du sparer en usb port ved å bruke ps2 portene. og vist du bruker usb kan du ha ett til i ps2 edit: leif Endret 11. mai 2005 av complexity Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Med mus har du endel fordel med usb, du slipper f.eks. å restarte hvis du drar ut mus-kontakta og setter den inn igjen. Den er raskere og mer presis, viktig hvis du gamer endel. Med tastatur er det ingen spesielle fordeler/ulemper som jeg kan se, mulig at enkelte usb tastatur kan "henge" seg iblant, har aldri vært borti dete på ps/2 though... Sånn i bunn og grunn så blir det ett fett mtp tastatur... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Hva med oppdateringsfrekvens osv, hvordan er dette på ps/2? Hører jo så mye rart om 125/500/1000hz osv. på usb-porten, hvordan fungerer dette på ps/2? Og er mus merkbart mer responsiv på usb-port enn på PS/2? Herr Brun Endret 13. mai 2005 av Herr Brun Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Husker ikke de tekniske tallene, men JA du merker en god forbedring fra ps/2 mus til USB mus ved spilling, ihvertfall om du holder deg til tråd. Har ikke spilt så mye med trådløs så det har jeg ikke fått erfare selv.. men endel som ikke spiller med det selv pga forsinkelse i responsen Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 med ps/2 mus , kan du stille opp hz... selv bruker jeg 200 på min mx510, merker stor forskjell fra usb som er standard 120 (?)... korrekt meg hvis jeg tar feil... selv foretrekker jeg ps/2 pga hz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Hvordan skifter jeg hz på den da? Har forøvrig mx510 og bruker ps/2-porten. Herr Brun Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Nei nå har jeg faktisk hørt at ps2 er raskere enn usb jeg og... sært Lenke til kommentar
Talker Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Nei nå har jeg faktisk hørt at ps2 er raskere enn usb jeg og... sært Mener faktisk å ha hørt dette jeg å Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Nei nå har jeg faktisk hørt at ps2 er raskere enn usb jeg og... sært Mener faktisk å ha hørt dette jeg å Jeg har faktisk hørt det jeg også, derfor jeg spurte Noen som har spesifikasjoner til meg? Herr Brun Lenke til kommentar
whom Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Som default når du kobler musen til ps\2 er hz på 80, men hertzen kan du justere opp opptil 200 hz i kontrillpanel, bare ved å ha installert en driver til musen. Kobles musen til til USB i win XP får den levert 125hz ut av portene, men hertzen ut av portene kan også stilles på ved å tweake litt i registeret eller eventuelt bruke prorammet USB Mouse Switcher. Oppjustering av hz kan føre til at webcams, joysticks o.l ikke vil virke hvis de da ikke tåler så høy hz. Konklusjonen blir: -For den som ikke gidder å justere på noen ting, den tilkobler ved USB og får 125hz. -Den mindre avanserte velger ps\2, installerer mus-sriver og justerer opp fra 80hz til 200hz. -Den som er sikker på seg selv, kobler til USB og leker seg i registeret og tweaker USB til å levere 250 hz, 500 hz eller 1000hz (sistnevnte virker bare på noen få HK og mus) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Hvordan setter jeg hertszen på kontrollpanel? Har mx510 med drivere innstallert. Herr Brun Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Vet ikke om dette bare gjelder meg, men med PS/2 tastatur har jeg hatt problemer med å trykke inn flere taster sammtidig. Dette har jeg ikke opplevd med USB. Tidligere hadde jeg et tastatur med både PS/2 og USB, oppdaget denne forskjellen med det og. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 SERIØST? Er dette med antall taster samtidig borte med USB tastatur? DET er grunn nok til å skifte i massevis! =) Lenke til kommentar
whom Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Vet ikke om dette bare gjelder meg, men med PS/2 tastatur har jeg hatt problemer med å trykke inn flere taster sammtidig. Dette har jeg ikke opplevd med USB. Tidligere hadde jeg et tastatur med både PS/2 og USB, oppdaget denne forskjellen med det og. har ihvertfall 2 ps\2 tastatur, det ene kan holde inne 3 taster, det andre ikke, så er nok ikke det som er grunnen. Har du driveren innstallert og koblet mus til ps\2 kan du stille opp hz i kontrollpanel i egenskaper for mus. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 jeg har et Ps/² tastatur, det kan jeg hålle så mangen knapper inne som jeg vil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå