mghogli Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hepp! Tenkte jeg skulle legge inn debian på en servermaskin for å kjøre RADIUS server. Men så har jeg litt problemer med SCSI driver og slikt noe... Nå skal det sies at jeg er ingen racer innen dette feltet med RADIUS og Linux på servere, men er villig til å prøve en god del. Kanskje er det så enkelt å bruke CD 7 i stedet for bare CD1? Noen som har noen lure svar å komme med? Setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Nei, jeg bruker Debian 30r5 - i386. Hva er Debian Woody? Og er det i såfall dette jeg skal bruke? Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 OK... jeg DROPPER hele debian siden jeg av en eller annen grunn ikke klarer å få det til å finne SCSI disken min. Har lagt inn FEDORA Core 2 i stedet. Her går installasjonen knirkefritt. Har lagt inn freeRADIUS nå også, og startet tjenesten. Men det er så langt som jeg kommer. Hvordan konfigurerer jeg nå denne slik jeg vil? Og ikke minst for å få den til å kommunisere med basestasjonene? Setter pris på alle svar! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvorfor ikke legge inn FreeBSD 5.4 først som sist? Det kom på mandag, og er helt oppdatert. Dessuten, FreeBSD egner seg svært godt på en servermaskin. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 OK... jeg DROPPER hele debian siden jeg av en eller annen grunn ikke klarer å få det til å finne SCSI disken min. Grunnen til at du hadde problemer var at du kjørte Debian Woody (v3.0) som er gammel og utdatert. Bra det ordnet seg i Fedora. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå