faaeri Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Epson lanserer nytt blekk Epson har kommet på markedet med et nytt sett med blekkpatroner for de profesjonelle skriverne – UltraChrome K3. Blant annet inneholder settet nå tre nyanser av grått/svart, for å gi gode svart/hvit-utskrifter. Utskriftskvaliteten fra de nye patronene skal være mye beder enn alt man har sett til nå. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 ahh, så genialt. Lettere og bytte ut fargene og da. Erik, Godt skrevet. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er i praksis umulig å få til ordentlig svart/hvit-bilder ved å blande farger, for det vil alltid bli et fargestikk Dette er kanskje rett, men i teorien kunne man vel få til ordentlige svart/hvitt-bilder ved å bruke kun den svarte blekkpatronen? (selv om man har fargepatroner i tillegg, disse kan man vel evt plukke ut for sikkerhets skyld) Selv har jeg hatt trøbbel med fargestikk, pga en lekk patron, men ved å ta ut alle fargepatronene slipper man faktisk fargestikket. Jeg vil likevel tro det finnes endel andre fordeler med å ha flere grå/svart-patroner, som kanskje ikke er nevnt her..? Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Det er i praksis umulig å få til ordentlig svart/hvit-bilder ved å blande farger, for det vil alltid bli et fargestikk Dette er kanskje rett, men i teorien kunne man vel få til ordentlige svart/hvitt-bilder ved å bruke kun den svarte blekkpatronen? Jeg vil likevel tro det finnes endel andre fordeler med å ha flere grå/svart-patroner, som kanskje ikke er nevnt her..? Når du bare bruker den svarte patronen, må skriveren laget et rastermønster for å emulere gråfarger (omtrent slik en avis gjør). Det gjør at den effektive oppløsningen (lpi) blir mye lavere, og det er veldig vanseklig å få jevne fargeoverganger. Med to gråtoner i tillegg, blir resultatet svært mye bedre. Erik Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jepp, det var vel noe sånt jeg tenkte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg