JMW Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei! Jeg tenkte å kjøpe meg en liten lagringsmaskin, jeg har fra før en bærbar som jeg bruker til "alt" (dvs spilling, skolearbeid, internett osv...). Men denne har bare 60 GB hdd... Tenkte først jeg skulle kjøpe meg en ekstern hdd, men vil heller ha en maskin til som jeg kun bruker som "server". Siden lommeboka er slunken på denne tiden av året for studenter så tenkte jeg å begynne med kun en hdd... Kriterier: - Maks pris 3500(-4000) kr Av utstyr trenger jeg: - 1 stk hdd, mest mulig GB - Prosessor + vifte - Hovedkort (gjerne med skjermkort/lydkort/nettverkskort osv intergrert) - Kabinett - Minne (holder vel med 512 mb?) - CD brenner Itillegg skal denne maskinen stå på loftet rett over der jeg sitter nå, og tenkte derfor jeg skulle kjøre tråløst mellom maskinene via en router som er koblet til internett linja mi. Så da lurer jeg på: Er dette en enkel måte å gjøre det på ? Er det lett å beskytte denne tråløse linja? Og hvilken router bør jeg kjøpe? Den kommer i tillegg på de 3500(-4000)kr.... Jon! Lenke til kommentar
JMW Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Har funnet dette på psdata: Hdd Minne CD-Brenner Prosessor Vifte til prosessoren Hovedkort Kabinett 24-pin til 20-pin connector (måtte ha det stod det...) Tråløst nettverkskort Summen ble på 3746, noen komentarer? Forslag til forbedring osv!? Vet ikke hvilken router jeg skal kjøpe... Jon! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Vet ikke om jeg hadde giddi å bruke så mye på HW. Jeg ville nok stukket innom bruktmarked og henta en gammel celeron/duron-basert sak for 500,- og heller kjøpt 2 stk disker + et raid-kort på komplett demo .... Ang router: Vet bare at jeg ikke ville kjøpt noe billig fra Cnet (om jeg hadde fåt velge om igjen). Komplett har en pakke SMC barricade nå. Kurrant sier mange. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Kjøp en brukt P3-maskin med 256MB+ RAM (5-600kr), og bruk pengene på harddisker. Netshop har for tiden tilbud på 320GB-disker (1400kr per stykk). En filserver med 640GB lagringsplass til 3500-3600kr er ikke å fnyse av. Bruk gjerne en hundrelapp eller to på et par stillegående vifter som fjerner varme fra harddiskene. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Eller viss du skal ha nytt så kan du jo gå for denne til 2599+ mva. I tillegg kommer jo evt. større disker Endret 11. mai 2005 av andefaen Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ville ikke hatt en filserver på wlan, alt for tregt. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Ville ikke hatt en filserver på wlan, alt for tregt. Hmm...takker for svar... Blir det for tregt ved å bruke 54 mbps? Holder ikke det masse når man skal se på filmer, høre på musikk osv ? Jon! Lenke til kommentar
JMW Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Funnet disse på bruktmarked.no: pc1 pc 2 Hvilken og hvo mye ville dere gitt for de? Jon! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ingen av dem. Begge er overpriset, og inneholder masse rask som du ikke har behov for. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Ingen av dem. Begge er overpriset, og inneholder masse rask som du ikke har behov for. Hehe..okay...takk! da vet jeg vel sånn ca hva jeg skal se etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå