Klatregutt Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei Er det noen som har erfaring med å benytte Asus WL-500g (eller WL-500g Deluxe) som erstatning for NTG sin Netopia eller SpeedTouch ruter? Jeg ønsker å bruke WL- 500g som FTP server, og vil gjerne slippe å forholde meg til NTG sin ruter i tillegg. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Om ingen vet det kan du alltids sende en mail til NGT å høre med de. Jeg har WL500g selv, har aldri fått den ftp-serveren til å virke Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Asus WL-500g støtter ikke ADSL på noen måte, jeg har selv en slik hjemme på min NGT-linje. Jeg gjør alle ruterting i Cisco-ruteren fra NGT og har satt opp ASUSen som et rent aksesspunkt. Fungerer utmerket for meg, da jeg har en egen Linux-boks stående for SSH, web osv. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Du kan ikke erstatte routeren fra NGT med WL500g, da WL500g kun har ethernet interface. Det du derimot kan gjøre er å sette opp WL500gen bak routeren fra NGT. Har dette selv og det fungerer utmerket. -KJ Lenke til kommentar
Klatregutt Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Du kan ikke erstatte routeren fra NGT med WL500g, da WL500g kun har ethernet interface. Det du derimot kan gjøre er å sette opp WL500gen bak routeren fra NGT. Har dette selv og det fungerer utmerket. -KJ Hei Hva slags NTG ruter har du? Kjører du FTP server på Asus'en eller på annen måte? Jeg har en Speedtouch 510 fra NTG som fungerer som ruter og så bruker jeg D-Link DI-614+ som trådløst aksesspunkt. Jeg har i 3 dager prøvd forgjeves å sette opp en FTP server bak SpeedTouch'en, men jeg får det av en eller annen grunn ikke til å fungere (jeg er fullt klar over at jeg må forwarde porter osv, så med mindre noen kan gi meg en eksakt oppskrift på oppsett av en FTP server bak SpeedTouch'en nekter jeg å tro at dette er mulig ) Cheers! Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei, Jeg tror ikke det er mulig å sette opp FTP server i NGT ruteren din uansett hvilken ruter du kjører bak denne. Jeg har selv prøvd dette med en 3Com ruter uten hell. Jeg har heller ikke per i dag ikke funnet noen som har greid å sette opp ftp server så lenge SpeedTouch fungerer som modem. Jeg tror problemet ligger i port forwarding i SpeedTouchen som ikke fungerer som det skal (jeg ville i så fall blitt veldig overrasket dersom noen har fått til dette!) Jeg anbefaler deg derfor å erstatte SpeedTouch med et annet modem men da må du passe på å finne en modem / rutern kombinasjon som fungerer på FTP. Mvh. wmuthe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå