efikkan Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg synest dette er mye mer spennende: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...7DFA5A289E53CF9 Jøss, den var jo spennende. Håper den viser seg å gi et godt bilde. (NB. Den lille størrelsen er nok bare et resultat av at den ikke bruker så mye strøm så ikke se på den som at "den er så liten så den kan umulig være bra") Det kommer sikkert med høyere oppløsning etter hvert. Ta med kinoen i lomma! Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 En dyr projektort er selvfølgelig å anbefalle, men å si at en projektor til 5-7k ikke er å anbefalle kommer vel ann på hva mann er vant med. Sitter selv å sliter med en sharp projektor med følgende speks: Konstrast forhold: 500:1 ANSI lumen: 60. (ja du leste rikktig kun 60 ikke 600) Oppløsning 640*480 Men pæra varer faktisk i 2000 timer. Med mitt bruk så blir det ca 2 år Kostet 15 laken for 2 år siden. Så en projektor på 1400 ANSI lumen og kontrastforhold på 1000:1 og 800*600 oppløsning, er for meg en våt drømm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hvor mange ANSI lumen er egentlig passe dersom jeg skal bruke prosjeøktøren i stua. (3 meter fra veggen bak sofaen til veggen der TV'n står nå). Jeg kan godt tenke meg et bilde som er ca 1,0-1,3 meter i bredden. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 ANSI er ikke veldig viktig, konstrast er nr 1 prioritet for meg (til hjemmekino). Så lenge det er halvmørkt når du ser film, så er 800ANSI mer enn lyst nok så lenge du ikke går laaaangt over 100". God kontrast og godt svartnivå gir inntrykk av at lyse partier er veldig lyse. Vanskelig å forklare.. men det er sånn det funker. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Med tanke på at jeg har klart meg med 60(da må det være temmelig mørkt i stua), så skulle vel 1400 holde i massevis. Kommer egentlig helt ann på hva slags krav du stiller til hvor mørkt du vil ha det mens du bruker den. Er det stort sett snakk om å se film, så liker vel folk flest at det er helt mørt, og da er det ikke så viktig om mann har en lyssterk projektor. Men som det er nevnt lenger oppe, det er en stor fordel å prøve den først for å se om den holder til dine krav. Det som står på papiret og hva som faktisk skjer i hvirkeligheten er som kjent to vidt forskjellige ting. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) En dyr projektort er selvfølgelig å anbefalle, men å si at en projektor til 5-7k ikke er å anbefalle kommer vel ann på hva mann er vant med. Sitter selv å sliter med en sharp projektor med følgende speks:Konstrast forhold: 500:1 ANSI lumen: 60. (ja du leste rikktig kun 60 ikke 600) Oppløsning 640*480 Men pæra varer faktisk i 2000 timer. Med mitt bruk så blir det ca 2 år Kostet 15 laken for 2 år siden. Så en projektor på 1400 ANSI lumen og kontrastforhold på 1000:1 og 800*600 oppløsning, er for meg en våt drømm Har selv Epson projektoren som har relativt lav kontrast, merker dette i mørke scener. Er uansett veldig fornøyd siden jeg er student. Må jo begynne en eller annen plass, kjøper heller en projektor til 6000 nå enn å vente ett år å kjøpe en til 12000. Har det samme synet på høyttalere: Hvorfor skal jeg bruke 10000,- på høyttalere dersom jeg kan få projektor og høyttalere for den samme summen idag dog av dårligere kvalitet? Jeg foretrekker heller kvantitet fremfor kvalitet, iallefall sålenge jeg er student og ikke har jobb som gir mulighet for dyrere produkt. Får mye mer glede av å kunne få det idag enn å gå et år å sikle etter et bedre produkt Har brukt projektoren 150timer på 4mnd noe som tilsier at jeg har 40mnd igjen ca. om jeg er heldig. Før den tid har jeg nok kjøpt ny projektor. Dersom du bruker en projektor som tv-skjerm går dog timene raskt. Synes forresten bildet på 2m lerretet med Epson projektoren er veldig bra med tanke på pris. Selv om kvaliteten er noe lavere enn på et TV veier uansett bildestørrelsen opp for dette. Endret 11. mai 2005 av kosh Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 ...men standarden i Europa er uansett 1280*720p... Vet ikke helt. Ettersom jeg vet er det ingen bestemt standard. Tror kanskje jeg ville valgt en XGA projector istedenfor denne, men vanskelig å si, er alltid best å se hvordan kvaliteten er. http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10354&s...rice=&maxPrice= Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hvor mange ANSI lumen er egentlig passe dersom jeg skal bruke prosjeøktøren i stua. (3 meter fra veggen bak sofaen til veggen der TV'n står nå). Jeg kan godt tenke meg et bilde som er ca 1,0-1,3 meter i bredden. Spørs litt på bruksområder her også! Blir det mest film fra dvd/htpc eller skal den brukes til spilling/pc presentasjon..!? Ansi bør ligge mellom 700-1100 hvis det er film som er prioritet og kontrastnivået bør være over 2000... Jo høyere kontrast jo bedre.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg tenkte mest på bruk som TV og film. Men jeg har ikke planer om å kjøpe noe i nærmeste fremtid. Liker bare å leke med tanken. Det med høy kontrast har jeg fått med meg, men ANSI bør vel ligge ganske lavt dersom man skal ha et veldig lite bilde (og dermed kort avstand til lerretet). Hvis ANSI blir for høyt så blir vel bildet for lyst igjen. Det er ikke noe godt for øynene å bli nærmest blendet i et ellers mørkt rom. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg tenkte mest på bruk som TV og film. Men jeg har ikke planer om å kjøpe noe i nærmeste fremtid. Liker bare å leke med tanken. Det med høy kontrast har jeg fått med meg, men ANSI bør vel ligge ganske lavt dersom man skal ha et veldig lite bilde (og dermed kort avstand til lerretet). Hvis ANSI blir for høyt så blir vel bildet for lyst igjen. Det er ikke noe godt for øynene å bli nærmest blendet i et ellers mørkt rom. Her finner du svar på alt du ønsker og vite! http://avforum.no/forum/ Bor du i Tr.heim? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvor mange ANSI lumen er egentlig passe dersom jeg skal bruke prosjeøktøren i stua. (3 meter fra veggen bak sofaen til veggen der TV'n står nå). Jeg kan godt tenke meg et bilde som er ca 1,0-1,3 meter i bredden. Spørs litt på bruksområder her også! Blir det mest film fra dvd/htpc eller skal den brukes til spilling/pc presentasjon..!? Ansi bør ligge mellom 700-1100 hvis det er film som er prioritet og kontrastnivået bør være over 2000... Jo høyere kontrast jo bedre.. Helt enig - etter egen erfaring. Selv har jeg en med for mye lys, men i og med at jeg bruker den i næringsvirksomhet i tillegg (større rom), måtte jeg gjøre et kompromiss. Se gjerne etter en som gir 700 - 1000 Ansi Lumen i ECO-mode, da har du også noen fleksibilitet til større rom, samt lengre batteritid. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 En lav lysstyrke er jo greit nok ,men jeg justerer dette ned ifra datamaskinen på min benq 6100. Ser helt greit ut ,men sortnivået er rett og slett dårlig på denne projektoren. (Mange sier det er bra ,men etter en demo av bedre projektorer så er den ikke bra lenger ) Jeg har 100% lyskontroll på rommet her. Det gir faktisk et helt greit bilde: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/CFD (høytalerne er byttet ut ,men skal ikke oppdatere siden enda pga at det er flere forandringer på gang) Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 En lav lysstyrke er jo greit nok ,men jeg justerer dette ned ifra datamaskinen på min benq 6100. Ser helt greit ut ,men sortnivået er rett og slett dårlig på denne projektoren. (Mange sier det er bra ,men etter en demo av bedre projektorer så er den ikke bra lenger ) Jeg har 100% lyskontroll på rommet her. Det gir faktisk et helt greit bilde: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/CFD (høytalerne er byttet ut ,men skal ikke oppdatere siden enda pga at det er flere forandringer på gang) Kalibrert med DVE også? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 En lav lysstyrke er jo greit nok ,men jeg justerer dette ned ifra datamaskinen på min benq 6100. Ser helt greit ut ,men sortnivået er rett og slett dårlig på denne projektoren. (Mange sier det er bra ,men etter en demo av bedre projektorer så er den ikke bra lenger ) Jeg har 100% lyskontroll på rommet her. Det gir faktisk et helt greit bilde: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/CFD (høytalerne er byttet ut ,men skal ikke oppdatere siden enda pga at det er flere forandringer på gang) Kalibrert med DVE også? Den er ikke kalibrert med DVE ,men jeg har sett den riktig oppsatt hos en person som sa han hadde kalibrert den med DVE.. Min DVE plate er (som du kanskje har fått med deg) ødelagt. Håper jeg får en ny en iløpet av uken\evt neste uke Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 når de først skal lansere en projektor hvorfor i all verden kan de ikke lansere en med skikkelig specs!!? nei er nok bare BenQ som klarer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå