Tarannon Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg en Linksys WRK54G med en notebook adapter. Jeg har koblet opp alle stasjonære pcer med vanlig ledning, og den biten fungerer som den skal. Jeg har lagt inn driverne som fulgte med notebook adapteren på laptopen og ellers fulgt installasjonsguiden helt nøyaktig. Men likevel klarer ikke laptopen å koble seg opp på nettverket. "No wireless networks were found in range" står det. Dette er første gangen jeg er borti trådløst nettverk, og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg kan prøve for å få dette til å funke. Noen som kan komme med noen tips? Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei, Har du satt opp trådøls ruteren din riktig? Dersom firewall / kryptering etc. er på som default må du konfigurere opp laptoppen og ruteren din. Det enkelste for å sjekke at alt fungerer er å slå av all sikkerhet på Wireless (slå av MAC filtering, WEP etc.) Når du får det til å fungere slår du så på sikkerhetsfunksjonene en etter en. Hoi. Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Under wireless security står security mode på "disable", og det samme gjelder Mac filter. Fremdeles ikke noe reaksjon på laptopen. Skikkelig irriterende.. Lenke til kommentar
MoBiuS Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei, Kanskje et dumt spm, men jeg vil spør allikevel.. Har laptopen din en ekstern knapp for å slå av og på den trådløse oppkoblingen? ved å trykke på den så enten aktiverer eller deaktivere du det trådløse nettverkskortet i maskinen. Du kan også sjekke om at SSID på routeren blir sendt ut.. (broadcast SSID eller noe sånt) Du kan også sjekke i egenskaper på nettverkskortet i laptopen at det ikke er valgt adhoc. Uansett så vil jeg anbefale deg å teste den trådløse oppkoblingen med en annen laptop. Har du en kamerat med en laptop som du vet funker? håper dette hjalp deg litt på veien Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Når jeg kjører ipconfig i command promp får jeg bare beskjed om: "Media disconnected" og ingen ip-adresse. Dette skjer både når jeg velger "obtain ip-adress automatically" og hvis jeg skriver inn manuelt. Ikke vet jeg om dette hjelper, men flere tips tas i mot med stor takknemlighet.. Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Om laptopen min har en sånn knapp, så kan i hvertfall ikke jeg finne den Har forresten en Packard Bell EasyNote. Wireless SSID Broadcast står på "enable" og WLAN lampa lyser på routeren.. Jeg har sjekka at jeg ikke har valgt adhoc. Fremdeles ingen reaksjon på laptopen.. *rive seg i håret* Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Takk for alle tips jeg har fått hittil. Nå har jeg prøvd alt som er blitt foreslått, og jeg har også avinstallert alt og så gjort alt fra grunnen av. Fremdeles ikke noe resultat.. Jeg lurer virkelig på hva som er feil. Virker jo som at det skal være så enkelt, i hvertfall i følge Linksys... Er det noen som har noen andre forslag? Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Sikker på at det ikke er en sånn knapp? Jeg knota på en EasyNote med sånn knapp for et par timer siden. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Ta deg en tur med bilen og se om den finner noen nettverk,da vet du om det er notebook adapter som svikter eller routeren. Etter hva jeg forstår så har han et sånn I lappen. Tviler på at det er en knapp fr å skru av den.. Endret 11. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Prøv med kabel, hvis du har nettverks kort i maskin, hvis den ikke finner da, så er det routern som er ødelagt, fikk 2 ødelagte routere med på kjøpet med mitt adsl. Men har aldri prøvd sånn der, så jeg vet ikke, kan ikke særlig om nettverk heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå